Ik vraag mezelf het volgende af: ons derde wondertje is op komst en komt in het bedje te liggen waar de andere 2 ook in geslapen hebben. Zou het nu verstandig zijn, vanwege de wiegedoodverhalen, om wel een nieuw matrasje te kopen aangezien het huidige al 4 jaar oud is en dus ook alweer het nodige mee is gebeurt. Of zijn dit spookverhalen?
Het schijnt dat als het een matrasje uit de familie is dat het wel veilig is. Ik zelf zou gewoon een nieuw fris matrasje kopen. Zo duur hoeft dat nl niet te zijn. Wij hebben een koudschuimmatras (dat schijnt het beste te zijn, veren enzo hoeft nl nog niet voor die kleintjes) van IKEA en die was 40 euro. Perfect matras.
Hier voor de 3e ook een nieuw matras gekocht. Maar dat was ook omdat de 2e nog op het oude matras sliep. Ze hadden beiden een ledikant vanwege 18 maanden leeftijdsverschil. Ik vond ze nog te klein om in een groot bed te leggen.
Ik heb voor de tweede ook een nieuw matras gehaald. Eentje van 40 euro bij de leen bakker. Vond ik toch frisser..
Ik zou een nieuw matrasje kopen. Volgens mij heeft wiegendood niets te maken met oude matrasjes, maar ik vind het gewoon niet fris. Het andere kindje heeft vast wel eens in bed gespuugd of een spuitluier gehad, ik koop dan liever iets nieuws (schoons) voor een nieuwe baby.
Hmm ben denk de enige, maar ik vind het onzin om een nieuw matrasje te kopen als het van,je eigen kindjes is. Ze liggen er ongeveer 2 a 3 jaar op. Zovaak koop je zelf toch,ook geen nieuw matras?? Je weet zelf hoe er mee omgegaan is.
ik heb zelfs voor zoonlief een nieuwe gekocht, wel zo fris. Ik had voor allebei een matras van de IKEA.
Als er idd vaak op gespuugd, geplast en gepoept is, dan zou ik ook een nieuwe kopen. Misschien kun je bij die nieuwe bv ook een topper aanschaffen, Ikea heeft die bijvoorbeeld, in geval van spuug/lekkages/spuitluiers is je matras niet vies, en de topper kun je ook wassen.
Ik heb een matrasonderlegger, een molton en hoeslaken, ik heb werkelijk nog nooit een vies matras gehad, de rest gaat vaak in de wasmachine, dus matras is superfris nog.
Eens! MM slaapt op het matrasje waar ook de kinderen van mijn zus op hebben geslapen. Ik heb er een aerosleep hoes (b-merk) overheen gedaan. Je koopt zelf ook niet na 4 jaar een nieuw matras. En de matras is nog nooit echt vies geworden (mede dankzij de hoes).