Hond uitlaten --> wandelwagen of draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door me87, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo dames,
    Ik zit met een vraagje. De 1e van ons is op komst, hopelijk snel, en wij hebben een hondje. Nu lijkt het ons niet super handig om elke keer als je met die hond naar buiten gaat heel de wandelwagen mee te nemen.
    Het lijkt me een gedoe, moeten 4 deuren door voor we uit het appartementencomplex zijn, met 1 hand aan wandelwagen en 1 hand de hond die trekt lijkt me dit onhandig. Daarnaast loop je dan dus buiten ook met 1 hand de wandelwagen te besturen. En al dat gedoe voor vaak een 10 minuutjes of kwartiertje.
    Nu dachten wij is het misschien niet handig om dan een draagzak aan te schaffen. Dan heb je je handen vrij, kom je makkelijker door deuren enz. Maar dat zijn niet de goedkoopste dingen.
    Mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring mee, wat zouden jullie aanraden? Gebruik je de draagzak echt regelmatig dat het zijn geld dan waard is?
    Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik gebruik oom een draagzak. Ik woon op een appartement en mn wagen staat beneden in de hal met een slot. Ik vind het een hoop gedoe om die te pakmen dus voor korte stukjes pak ik meestal de draagzak. Langere stukken vind ik de wagen lekkerder lopen. Grote herder die vaak trekt maar ik hou 2 handen aan de wagen. Meeste wagens zijn trouwens prima te sturen met 1 hand.
    Tijdje de wagen boven gehad maar dat was echt geen doen. Moest ik steeds naar beneden brengen. Eerst wagen, terug kind halen en dan de hond.

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik gebruik met het uitlaten van de hond echt nooit een draagzak. Ik dacht hetzelfde als jou, dus een draagdoek en draagzak aangeschaft. Beide 1x gebruikt maar ik heb hem sneller in de wagen dan in die dingen. En met de hond gaat goed hoor.Ik heb een grote hond (labrador) en ik heb gewoon twee handen aan de wagen en de riem daar ook vast. Soms 1 hand om de hond iets meer ruimte te geven.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het beide fijn. Helemaal in het begin vond ik eigenlijk de draagzak fijner, zat ze lekker warm tegen me aan.
    Ik vind het met een kinderwagen trouwens niet onhandig maar wij hebben wel een lift en automatische deuren.

5. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    ook wij hebben een draagzak gekocht omdat ik er goede ervaringen mee heb. Als ik een boodschap moest doen (de supermarkten waren om de hoek) dan trok ik gewoon de draagzak aan. Ideaal. je bent volgens mij veel langer bezig als je de kinderwagen nog moet uitklappen, en 4 deuren door moet voor je buiten bent.
    Ik zou lekker een draagzak aanschaffen.
    En als ik je dan nog een advies mag geven : De stokke draagzak. Duur in aanschaf. maar ideaal. Goed support op je rug en schouders waardoor dit niet zeer gaat doen. En ook makkelijk in en uit halen van je kindje. Ook kun je hem later gaan gebruiken als rugdrager. Kan dus een lange tijd mee.

6. Username

Username Niet meer actief

Ik heb geen hond, maar wel een drager en vind het perfect. Handen vrij en niks zo knus als je kleintje die lekker bij je ligt te slapen :) De kinderwagen gebruik ik als ik boodschappen moet doen, maar verder niet.

Als je graag wilt dragen koop dan een ergonomische drager (veel beter voor je baby én jezelf) en geen Babybjorn of Stokke. Die zijn namelijk niet ergonomisch, ook al zeggen ze in hun advertenties van wel.
    Aanraders: Storchenwiege, Manduca, Beco. Er zijn vast dames die meer tips hebben. Op websites als draagkrachtig.nl vind je meer informatie.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mee eens. Babybjorn, stokke en chicco dragers zijn niet bepaald goed voor je kindje. Zijn echt ondingen . Jammer dat ze nog verkocht worden...
    Qua dragen merk je ook duidelijk verschil met een ergonomische draagzak.
    Ik heb zelf een beco butterfy. Makkelijk en snel om te doen en kleine zit er in de juiste houding in. Kan tot 3 jaar gebruikt worden. Je kan hem Ook op je rug dragen.

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ook ik ben het met username en damay eens!
    Ga voor een ergo drager.
    Ikzelf heb een storchenwiege carrier, erg snel en makkelijk en op marktplaats op FB (draagdoekemarkt) voor een interresante prijs over te nemen.
    Ook heb ik een rekbare en geweven doek, als je daar wat handigheid in krijgt dan heb je die ook zo om..
    En heb nog een ringsling, die gebruik ik voor supermarkt, kleine stukken wandelen (niet langer dan een half uur), dat is nog makkelijker om te doen.

Ik zeg, dragen! zo lekker om je kleintje dichtbij je te hebben en je handen vrij te hebben :)

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb drie honden en een zoontje.
    Maar ik loop net zo lief met de kinderwagen als met de draagdoek.
    Beide heeft z'n voor en nadelen.
    Of je m e ht vaak zult gebruiken weet niemand natuurlijk dat ligt eraan of jij het fijn vind. .
    wat ik je wel aan kan raden is je hond af te leren om te trekken.
    Dat loopt met of zonder kind sowieso fijner dan gebruikt te worden als sleurhut.

10. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik heb al eens geprobeerd em dat af te leren maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Tips daarin? gelukkig is het geen grote hond maar kan wel behoorlijk trekken ja.

11. Fneyas

Fneyas Lid

24 sep 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kinderwagen en had 1 draagdoek gekocht tijdens mijn zwangerschap. Inmiddels staat mijn kinderwagen stof te vangen en gebruik ik alleen mijn (inmiddels meerdere) doeken. Het ligt dus echt aan jezelf. Dragen is heerlijk vind ik persoonlijk en ook nog eens goed voor de hechting. :)
    Maar idd ga wel voor een ergonomische draagzak!

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Absoluut voor een ergonomische draagoplossing gaan, een geweven doek of een ergonomische soft structured carrier. Als je specifieke vragen hierover hebt, pb mij dan even dan zal ik proberen ze te beantwoorden. ( ik ben niet vaak genoeg op het forum om alles te volgen en van pb krijg ik een melding)

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik hoop ook veel gebruik te maken van onze ergonomische draagzak Bondolino. (via marktplaats op de kop getikt) Het lijkt me praktisch en makkelijk met de hond uitlaten. Voor de langere wandelingen neem ik dan de kinderwagen mee. Daarbij hebben we gelet op niet te veel profiel in de banden. Dan hoef je niet de per ongeluk meegerolde hondenpoep er tussenuit te purken met een stokje :)

Oh en ik ben al sinds ik weet dat ik zwanger ben, de regeltjes voor de hond wat aan te scherpen. Eerst zitten voordat je de deur achter je dichttrekt. En ook tijdens het wandelen steeds rust inbouwen. Als hij trekt, blijf ik net zo lang stilstaan tot hij naast me gaat zitten en me aankijkt. Dan beloon ik hem. Geduld heb je er wel voor nodig, maar wat lekkers in je zak helpt vast.. haha

14. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze hond liep eerst altijd alle kanten op met het wandelen nu we een kleintje hebben loopt hij echt super netjes naast de wagen had dat niet verwacht :p

Als ik andere honden tegen kom dan willen die nog weleens tegen me aanspringen dan ben ik blij dat ik mn draagzak niet om heb.

Ikzelf woon ook in appartementencomplex en ik moet zeggen dat ik ook tegen al die deuren opzag maar dat je er echt handigheid in krijgt.

Maar dit verschilt inderdaad per persoon de ene vind draagdoek fijner en de ander een wagen...

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tips zat.

De basis van niet trekken is aandacht voor jou hebben.
    Dus jaszak vol met lekkers en thuis eerst een commando erin oefenen.
    Bijvoorbeeld "kijk".
    Dus kijk zeggen -> snoepje erin.
    Wachten tot de hond weer kort weg kijkt en weer "kijk" zeggen. Hup snoepje erin.
    Zo een mooie tijd meerdere korte keren per dag oefenen.
    Dan buiten oefenen maar wel eerst in een prikkelarme omgeving.
    Naarmate je meer geoefend hebt kun je moeilijkere situaties opzoeken.
    Basis is dat je zeker weet in het begin dat het commando werkt. Dus niet het commando geven als je hondje helemaal hyper is. Dan ontkracht je het commando alleen maar.
    Want bij alles telt hoe vaker je een commando geeft en er wordt toch niet geluisterd heeft het commando minder kracht.

Als dit commando er goed in zit kun je op "naast" oefenen. En je hondje met een snoepje naast "lokken"
    als hij naast is dan snoepje erin en lopen en in het begin echt om de 3 passen naast lopen is al een snoepje en dat bouw je steeds verder uit.

16. Steppa

Steppa Lid

10 jan 2011
    32
    0
    0
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Arnhem
    Eens met Jo85. Het zal echt schelen als je hond niet meer trekt! Onze hond trok ook en met zijn 50 kilo is dat echt niet prettig. We zijn op cursus geweest en hierdoor hebben we de juiste tools gekregen.

Ik heb overigens met allebei gelopen. Een ergonomische drager en de kinderwagen (lag aan het weer wat ik gebruikte).

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik liep zelf ook afwisselend met beiden.
    Nu loopt mijn zoontje op de korte rondjes zelf mee maar ik ga er wel een drager bij halen waar hij straks ook in kan zodat ik of de baby of mijn zoontje kan dragen.
    Maar ja 3 honden en 2 kinderen wordt al een mooi stukje lastiger...

18. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hebben ook een hond (herder) en wilde ook een draagzak aanschaffen voor tijdens het wandelen met de hond. Lijkt mij ideaal. Inmiddels hebben we er al een aangeboden van vrienden die hem niet meer gebruiken.. Ik ben er erg blij mee! :)

19. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hier ook onze eerste op komst en een drukke trekkende labrador van 1 jaar. Heb me ook verdiept in draagzakken en een bykay rekbare draagdoek gekocht. Voor als baby nog klein is leek me die het handigst, die kan je namelijk eerst knopen en dan pas je kindje erin doen. Wil op den duur ook wel een geweven doek proberen maar het is allemaal best duur. Die dingen zoals van Stokke enzo worden idd vaak afgeraden, geen goede houding voor je kindje. Ben benieuwd of het mij gaat bevallen!

20. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Onze kinderwagen staat hier ooo stof te vangen, ik vind het ideaal dat ik met beeb op mijn buik de hond uit kan laten. Ook voor de hond lijkt het me leuker omdat je wat actiever met hem bezig kan zijn. Daarnaast vind ik het heel fijn dat ik niet per se op de stoep hoef te blijven, maar ook via het gras kan en dat vind ik een heel gedoe met kinderwagen. Daarnaast ben ik ook echt fan van dragen, heerlijk om mijn meisje zo dicht bij mij te hebben :)

Deel Deze Pagina