Hoi wij zijn op zoek naar een geschikt matrasje. Nu zijn er zoveel soorten dat wij het niet meer weten. Je kunt ook een aerosleep aanschaffen maar ik weet niet of dat veel zin heeft. Hebben jullie tips over de aanschaf van een matras? Groetjes
wij zijn voor een "gewoon" matrasje gegaan....ivm afwijkende maat...meegroeibed... hadden we niet heel veel keus onze was 100 eurie afmeting 70 bij 150
Voor zowel ons ledikantje als ons wiegje hebben we een 'gewoon' matrasje gekocht en volgens mij zijn die zo goed als wat. Er zijn zoveel luxe en dure matrasjes op de markt, maar ik vraag me af of het kindje het verschil zal merken...
Dat heb ik ook hoor! Je krijgt snel wat aangesmeerd door zo'n verkoper: "Tja, u wilt toch wel het beste voor uw kind he?" en dan sta je buiten met een matras dat 3 keer zo duur is als je oorspronkelijke budget omdat je je anders een slechte moeder voelt.... Ik zou niet het goedkoopste matrasje kopen maar een 'middenklasse' en dan slaapt je baby echt wel prima hoor!
dat denk ik ook maar je hebt ook extra bescherming, dus een matrasje waar het kindje door kan ademen als ie op de buik terecht komt. in de regel vrij duur maar brengt dat wat extra´s vraag ik me af
Kijk eens op www.wiegedood.nl Redelijk tot goed objectief. Wij hebben gekozen voor een simpel matras. Je baby weegt zo weinig dat in onze ogen een duur matras overbodig is.
Wij hebben gekozen voor een matras dat aan beide zijde te beslapen is geloof dat we rond de 100 euro kwijt waren. Hebben we vooral gedaan omdat je dan het matras af en toe kan omdraaien.
Ik heb vandaag een matrasje bij de Leenbakker besteld, was in de aanbieding voor 34,99. Een binnenveringsmatras van 15 cm dik, zag er erg stevig uit en niet anders dan de betere matrasjes vd Prenatal. Is trouwens ook aan twee zijden te gebruiken.
Wij hebben ook een matras (de duurste) van de Leen Bakker gehaald. Lijkt een heel mooi en lekker stevig matrasje. Bovendien liggen ze er maar twee jaartjes in, wij hebben met onze vorige kinderen een duurder matras voor hun grote bed gedaan, omdat ze daar veel meer jaren op liggen en ook groter zijn dan.
Heb de purflo, de dure dus. (180) Hebben er nog geen ervaring mee. Is tweezijdig te gebruiken, en kan in wasmachine. En raamwerk is goed af te nemen. Over de Aerosleep las ik op dit forum dat de kraamverzorging die kan weigeren, en dat-ie van 't bedje moet.
Wij hebben ook een "gewoon" matrasje voor de kleine gekocht bij de prenatal, was niet de duurste maar ook niet de goedkoopste.
Wij hebben de aerosleep in het ledikant en de eerste tijd slaapt ons kleintje in de schommelwieg bij ons op de kamer. Daar zit een matrasje in van prenatal. 25 euro was die geloof ik.
Purflo heeft een heleboel voordelen! Het ademt goed door, het zorgt ervoor dat het kindje geen afgeplat hoofdje krijgt, kindje kan in alle slaapposities slapen, je kan het wassen op 60 graden. het is gemaakt van teflon, waar ook kogelwerende vesten van zijn gemaakt, het is dus zo sterk dat een kindje van 30 kilo erop kan springen! Het is zo droog, je hebt geen zeiltjes nodig, het is geschikt tegen huisstofmijt, het helpt huidirritaties voorkomen door de luchtcirculatie. Het kan het beste gebruikt worden icm een slaapzakje, en voor de eerste periode wordt het aangeraden om een purflo matje onder het matras te leggen. De aerosleep is een extra luchtdoorlatende laag die bovenop je matras ligt, je kindje kan doorademen, ook als het met het mondje naar beneden ligt. Wordt aangeraden een aerosleep-hoeslaken te gebruiken vanwege de open structuur. Beide matrassen zijn goedgekeurd, de purflo heeft zelfs een gouden award gewonnen.
Wij hebben wel de aerosleep. Toevallig vandaag weer in de winkel gevraagd hoe en wat met de kraamzorg, en in principe is het echt heel veilig. maar het lijkt me nog steeds wel de meest veilige optie.
Ik ga eens afwachten wat de kraamzorg zegt, diei komen toch voor een intakegesprek. Vind het ook jammer als je een matrasje hebt wat zij dan weer afkeuren. Zowiso raar want waarom zijn die matrasjes er dan? Bedankt voor jullie reacties, meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.
De kraamzorg kan afkeuren wat ze willen. Maar jij als moeder/jullie als ouders bepalen. Zij zijn er om jou en je baby te verzorgen en om je advies te geven. Gelukkig ben je baas in eigen huis!
@ sonja Dat matje... waar moet dat dan precies? Bij ons werd gezegd onder het matras en op de verpakking stond er op.