@Moon85 Op het purflo matras moet alleen nog een hoeslaken, verder niets! (anders ben je de doorlatendheid kwijt) Het extra (los verkrijgbare) matje moet onder de purflo en op de lattenbodem...
Ik hoor nu zoveel verschillende dingen, ik weet niet meer wie het zei maar het is inderdaad ons kindje maar vind het wel vervelend als de kraamhulp meteen begint te zeuren. Maar bij de purflo adviseren ze alleen een slaapzakje, dus geen dekentjes? is dat niet kkkkoud? Liefs Anoek
Wij hebben zelf thuis de Purflo. Was in het begin even wennen met instoppen, want het veert natuurlijk niet mee zoals een normaal matras. Maar wil je de lakentjes strak hebben dan kun je gewoon een hydrofieldoek ertussen stoppen aan de zijkant. Robin slaapt in een slaapzakje met een enkel lakentje en dekentje. Soms heb ik onderaan nog een stukje molton onderlegger, maar die stopt bij haar bovenlijf. Gewoon wat warmer in de winter. Het bevalt ons verder wel goed, je kunt het gewoon in de wasmachine doen en dat is wel ideaal. Verder slaat ze heel erg met haar hoofd en het is wel makkelijk dat ze met dit matras wat in het midden blijft liggen, met andere matrassen (die staan wat boller vaak) kruipt ze naar de zijkant. Voor mijn ouders hebben we in het oude ledikantje dat matrasje van Leen Bakker in de aanbieding gehaald, voelt ook goed en lekker stevig aan.