normale kinderwagen en duowagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lina lina, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik ben in november uitgerekend en zal dan ook een kinderwagen nodig hebben. Even voor de duidelijkheid, ik verwacht er 1. 😊
    Ik pas echter 1 dag per week op mijn neefje, die tegen die tijd 11 maanden zal zijn. Mijn zus past tegen die tijd dan ook 1 dag op die van mij.
    De oppasdag is tevens mijn enige vrije dag, dus alle afspraken en dergelijke zullen ook op die dag moeten plaats vinden. Nu denkt mijn zus dat haar kleine tegen die tijd niet meer in de wagen hoeft. Ik denk dat het een probleem wordt.

Hoe ervaren jullie dit? En kan ik dan niet beter kijken voor een duowagen? Of anders een duowagen en een normale wagen? Of eentje die omgebouwd kan worden naar 1 of 2? Of denk ik er te zwaar over en is er een makkelijke oplossing? Ik heb gedacht aan een draagzak, maar ik weet niet hoe lang ik dit vol houd, aangezien mijn rug mijn zwakke plek is.

Als iemand een goede wagen weet, roep maar. Het moet wel een betaalbare zijn, want mijn lieve zus wil hem per se kado doen. En ik weet hoe ze is, ze laat me echt niet bijlappen.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben nu de bUgaboo donkey en vind het een ideale wagen. Je kan hem als enkel gebruiken maar ook als duo. Hij is alleen niet betaalbaar, maar misschien dat je op marktplaats kan kijken?

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou dan ook voor de Bugaboo Donkey gaan.
    Als wij snel zwanger mogen worden van nummer 3, ga ik ook de Donkey overwegen..

4. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Bedankt voor het meedenken. Ik heb meteen even gekeken. Het is een prachtige wagen, maar zelfs op marktplaats kost hij rond de 1.000 euro. Dat vind ik echt te veel geld.
    Ik ben ook niet echt een wandelaar. Gewoon puur om te winkelen, een dagje weg, dat soort dingen.

5. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Wij hebben een gewone enkele kinderwagen nieuw gekocht en daarbij via marktplaats een duowagen. Voor de duowagen waren we slechts 50 euro kwijt. Mijn zus en ik hebben dit gedeeld (zij had mijn dochter ook eens per week) en hadden zo voor 25 euro ieder een duowagen op de oppasdag. Beetje geluk moet je dan wel hebben natuurlijk!

6. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Kijk, dat zijn de leukere prijzen. Dus toch 2 wagens. Is misschien wel het beste. Dan heb ik wel gewoon een goede kinderwagen voor de overige dagen.
    Ik zal marktplaats eens in de gaten houden. Alles is uitwasbaar in zo'n wagen toch?

7. mamajudith

3 dec 2013
    80
    0
    0
    Ik zou voor de icandy peach gaan!
    Zijn op mp rond de 600 euro!
    Je kan het zowel enkel als dubbel gebruiken.

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Urban jungle mountain buggy op marktplaats kopen. Wij hebben er 1 voor 100 euro gekocht. Zo ideaal!!!!! Even oppoetsen en weer helemaal netjes. Tegen die tijd dat jij hem nodig hebt verkopen wij hem denk ik wel weer haha...:p
    Maar marktplaats staat er vol mee.

Mijn dochter kan ook steeds beter grote afstanden lopen, maar gebruik hem idd ook als ik op mijn nichtje (nu 11 maanden) pas. Zoontje en nichtje er samen gezellig in.

9. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Bugaboo Donkey ben ik ook aan het overwegen, vrij prijzig nieuw en tweedehands lastig te vinden.... Echt lastig, onze kindjes gaan niet veel schelen in leeftijd en dan zul je toch naar oplossingen moeten zoeken.

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb een zwakke rug, en ik draag mijn dochter uren achter elkaar.
    Het kan dus, als je dit opbouwt, en op een juiste manier draagt.. (Ergonomisch)
    Mijn rugklachten zijn zelfs verminderd sinds ik draag..
    Als hier een tweede was gekomen voordat dl kon lopen was dat ook mijn oplossing geweest. Grote in de wagen, kleine in de doek. (Of drager, ik gebruik het liefst een mei-tai, maar voor zo'n kleintje is een doek heerlijk)

En, het lijkt me niet dat je neefje met 11 maanden zelf stukken gaat wandelen.. Dus misschien moet ze toch ook even na gaan denken over hoe ze het gaat aanpakken :p

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor een phil en teds gekozen, deze is voor zowel 1 als 2 kindjes te gebruiken. Nog geen ervaring of deze echt zo fijn is als wij denken, maar vooralsnog ben ik fan;)

12. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Het is een erg mooie wagen inderdaad. Ik heb op zich op mp wel een paar mooie gezien van verschillende merken en prijzen. Echt nooit geweten dat er zoveel verschillende, maar dan toch dezelfde, zijn.

13. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Als je in het zuiden woont neem ik hem tegen die tijd wel over, haha. Maar heb jij die ook met reiswieg? Want ik zag dat mp vol staat met die voor grotere babies. Die met de reiswieg stonden er niet veel op.

Valt het je mee? Op 2 kleine kinderen passen? Ik moet eerlijk toegeven dat het me zwaarder valt dan ik verwacht had. Maar dit kan ook komen door mijn eigen zwangerschap en vermoeidheid.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

ICandy is ook heel fijn inderdaad! Had die wagen toen ik aupair was. Heel wendbaar, niet heel zwaar en erg mooi! En super praktisch inderdaad, want kan ook als enkele gebruikt worden.

15. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Nee ik heb hem zonder reiswieg. Toen mijn zoontje nog in de reiswieg lag, zat mijn dochter er vaak gewoon bij in hihi. Maar dat paste na een tijdje natuurlijk echt niet meer.
    Die reiswiegjes zijn gewoon los te koop. Je moet dan wel de speciale voor de duowagen hebben. Maar altijd nog goedkoper dan een complete duowagen (nieuwe).

Ik vind het best heavy, 2 kleintjes bij elkaar (11 en 13 maanden). Een tweeling leek me altijd leuk. Maar ik trek die woorden terug. Haha.

Deel Deze Pagina