Onze zoon zit in de aanmeldingsprocedure voor een behandelgroep voor kinderen met een taalachterstand: De TaalTrein. Voor vervoer van en hier naar toe moet je een machtiging indienen bij je zorgverzekeraar voor de vergoeding en zij regelen dan het vervoer. Per 1 januari van dit jaar valt dit niet meer onder de gemeente maar onder zitten ziektevervoer van de basis verzekering. Nu doet mijn verzekering DSW enorm moeilijk. Zij hebben een vervoerder gecontracteerd die hier geen ervaring mee heeft en ook niet de capaciteiten voor heeft. Mijn zoontje moet thuis opgehaald worden en naar school gebracht worden en in de klas overgedragen worden aan de juf en op dezelfde manier opgehaald Een vaste chauffeur is dus wenselijk, net als dagelijks ongeveer dezelfde route en reistijd. Nu geeft de vervoerder aan dat ze geen vaste chauffeur hebben, niet kunnen overdragen en dat er ook gewoon demente bejaarden, verstandelijk beperkte en zieken met hetzelfde busje meegaan!!!!!!Dit kan dus echt niet! Er is een andere vervoerder die het wel keurig doet en de afspraken naleeft die hiervoor gelden. Mijn verzekeraar biedt naar mijn idee de zorg die geld voor zittend ziekenvervoer niet aan voor deze doelgroep. Wat te doen??
vorig jaar was het idd allemaal goed geregeld, maar sinds 1 januari niet meer, heb van meer mensen gehoord dat het een probleem is, bij John waren er ook 4 kindjes (van de 6) die gebracht en gehaald werden met een busje, maar nu moeten de ouders zelf brengen en halen omdat de zorgverzekeraar het niet wil/kan/te lang duurt
De zorgverzekeraars zorgen ervoor dat de taxibedrijven erg laag betaald worden en dus moet alles zo efficiënt mogelijk om toch enig rendement eruit te kunnen halen. Dus tja dat gaat vaak ten koste van extra services zoals een kind helemaal in de klas brengen ed. En ja dan wil een taxibedrijf ook zoveel mogelijk combineren. Anders kost dergelijk vervoer een bedrijf meer geld dan het oplevert. En ook een taxibedrijf heeft wel een beetje winst nodig om het voortbestaan te kunnen waarborgen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het heel vervelend is voor jullie dat die extra wensen niet gehonoreerd kunnen worden. Ik begrijp je gevoel daarin absoluut. Maar omdat ik bij een taxibedrijf werk en dan met name de afhandeling van het zittend ziekenvervoer weet ik ook heel goed waardoor dingen zo lopen als ze op dit moment lopen.
En hoe los je zoiets nou op, tja dan moet je allereerst je zorgverzekeraar wel aan jouw kant hebben staan. Dat die doordrongen is van de ernst van de situatie en dat die wensen echt uitgevoerd moeten worden.
Ik ben bang dat we het niet gana redden, DSW stelt ook als eis een einkele reis van minimaal 25 km... voor de hardheidsclausule
en overstappen is nu ook geen optie meer natuurlijk. Wat balen dat je daar nu net na begin van het jaar achterkomt wij vervoeren oa een verlamd peutertje van 2 jaar en die is bij achmea verzekert, totaal geen problemen.
Maar met die andere vervoerder heeft jouw verzekeraar geen contract? Anders eens kijken wat het je kost als je toch bij hen gaat reizen? MIsschien vergoeden ze dan alsnog een deel
Je kunt tot 1 februari nog een verzoek indienen bij je verzekeraar of ze je polis alsnog willen opzeggen (soms gaan ze daarop in), dan heb je tot 1 februari om een andere verzekeraar te zoeken.
Onze verzekering valt onder Menzis en daarbij is het goed geregeld. Helaas wel steeds een andere chauffeur maar ze brengen mijn zoontje netjes naar oma.
Kunnen ze bij de Taaltrein niet iets voor jullie betekenen? Ik breng mijn dochter 3 x in de week zelf naar het revalidatiecentrum, maar er zijn kinderen die ook met de taxi komen en gaan. En regelmatig zie ik meerdere mensen in de taxi wachten die dus ook weg gebracht moeten worden. Ik hoor daar van de moeders ook wel dat het heel erg moeilijk af te spreken is met het taxi bedrijf, maar vaak na heel veel gesprekken schijnt het redelijk te gaan. Wij zijn bij het zilverenkruis verzekerd en die zijn ook heel makkelijk met de machtiging afgeven.