Dochter 10 maanden houdt niks binnen. Wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MB1980, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Onze dochter werd gisteravond rond 22.00 huilend wakker. Toen ik ging kijken, bleek dat ze zichzelf helemaal had ondergebraakt. Sinds toen heeft ze nog 4 keer gebraakt, de laatste paar keren alleen nog gal en het water dat ik haar net had gegeven. Wat moet ik doen? Tussendoor is ze eigenlijk best vrolijk en ze heeft geen koorts.

2. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hap bellen, kleintjes kunnen snel uitdrgen hoor!

3. misa

misa Niet meer actief

Ja zeker de ha bellen! Oja, en niet zomaar laten afschepen, uitdrogen gebeurt heel snel bij die kleintjes.

4. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Even een update. Ze heeft tot 5.00 gebraakt. Toen heeft ze geslapen tot 7.00. Toen heeft ze een flesje water gedronken en dat is er in gebleven. Rond 9.00 werd ze weer wakker en toen had ze honger. Toen heb ik haar een flesje pap gegeven. Daarna heeft ze vrolijk zitten spelen, maar had vervolgens een enorme diarreeluier. Toen heb ik haar verschoond, gewassen, een schoon setje aangetrokken en in een lekker fris verschoond bedje gelegd. Nu slaapt ze al een tijd lekker rustig. Wat zeggen jullie? Nog maar even aankijken? Ze heeft nu al 7 uur niet overgegeven. Ze ziet wel wat bleek, maar dat is logisch, na zo'n nacht. Ze was verder heel vrolijk vanochtend.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Klinkt als een buikgriepje. Dat kan heel heftig, maar kort zijn op die leeftijd.

Zo te horen is ze nog wel goed helder. Dan is het uitdrogen nog wel meegevallen. Als ze suf wordt, dan zou ik wel even bellen.

Zolang ze goed kan drinken, valt het vaak wel mee met uitdrogen. Ik zou haar vandaag regelmatig kleine flessen aanbieden. Dus bijvoorbeeld om de 2 uur 100cc.. Dat valt vaak beter dan grote flessen en ander eten.

Al dacht ik, dat geraspte appel hielp tegen diarree. En net-rijpe banaan stopt ook een beetje. Dus als je dat in huis hebt, kun je dat proberen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ach arm kindje! Nou als ze nu al haar eten en drinken binnen houd, dan zal het ergste hopelijk geschied zijn. Je mag ze lekker wat extra melk en water en pap geven zo he! Liever niet teveel diksap ivm diaree maar het is altijd nog beter als niets.

Sterkte!

7. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Na een rijstwafeltje en een beetje water had ze toch weer overgegeven. Temperatuur was 38 graden. Toch HAP maar even gebeld. Zeiden idd buikgriep. Even geen vast voedsel geven, maar water en verdunde opvolgmelk, in kleine porties,meer verdeeld over de dag. Verder in de gaten houden of ze goede plasluiers heeft (minstens één goede per dag) en of ze helder blijft. Bij negatieve verandering weer bellen. Ze slaapt nu en heeft al een paar keer water gedronken. We hopen er maar het beste van!

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb je ORS in huis? Dan zou ik dat bij het water of verdunde melk geven. Moesten wij ook toen onze dochter het rota virus had. Zij had het wel wat heftiger, ze spuugde alles uit en had veel last van diarree.

Je moet er zeker op letten dat ze een goede plasluiers heeft en of ze helder blijft. Nou moet ik zeggen dat mijn dochter helder overkwam toen zij uitgedroogd was (als ze even wakker was). Ze had alleen geen plasluiers meer en huilde bijna zonder tranen (kwam zo goed als geen traan uit). En ze was gewoon enorm moe, viel overal in slaap en dat deed ze normaal nooit. Ze is toen ook opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging.

Hopelijk gaat het al wat beter.

Beterschap voor je meisje!

Deel Deze Pagina