Mijn dochtertje van 14 weken slaapt in de Puckababy Piep. Dat heeft ze ons inziens nog echt nodig. Maar sinds 2 dagen rolt ze van de buik naar de rug en maakt aanstalten om van de rug naar de buik te rollen. Afbouwen dus met de Puckababy. Maar de Mini is nog veel te groot voor haar, ze heeft nog maar maat 56. Wat kunnen we het beste doen om haar veilig maar ook rustig te laten slapen? Heeft iemand tips? Alvast bedankt! Mave
Ik zou gaan afbouwen, en een slaapzakje gaan gebruiken. Op de website staat: Rond de vijf maanden gaan de oncontroleerbare reflexen over in gerichte bewegingen. Dit is ook het moment waarop de baby zich lichamelijk meer gaat ontwikkelen en pogingen onderneemt tot omrollen naar de buik. Het verkleinen van de Puckababy maakt dit begin moeilijker en stelt het moment van omrollen naar de buik uit. De ritsjes in de mouwen van de Mini zijn ter ondersteuning van het afbouwen (of eerder bij actief omrollen). Dit kan geleidelijk aan geoefend worden door de armpjes door de mouwopening te voeren. Indien de losse armpjes toch nog teveel onrust veroorzaken, is dit een teken dat helemaal los slapen nog te vroeg is. Stap dan over op the Bag.De Puckabag voorkomt dat de babys zich plots verloren voelen in het grote bed of in een te ruime en lichte slaapzak. Op een andere website staat ook dat als kindjes gaan omrollen je moet gaan afbouwen met inbakeren.
Maar heeft iemand er ervaring mee? Want het als het zo simpel is als uitdoen, dan was het makkelijk...Ze heeft echt iets nodig voor het slapen, iets dat haar strak vasthoudt. Ik ben benieuwd hoe andere ouders het hebben aangepakt.
Mijn zoontje lag op de creche al in een Slaapzak. Met 3.5 maand moest hij prikjes dus niet inbakeren! Heb toen besloten om het niet meer te doen! Ik leg hem heel strak vast,leg de lakantjes omgedraaid zodat ik die helemaal onder het matras kan vast maken zodat hij helemaal strak ligt.
Wij deden eerst de slaapjes overdag die het beste gingen in een normale slaapzak. En op den duur dus de nacht ook. Maar wij zijn eerder begonnen met afbouwen dan dat ze ging rollen.