Afgelopen maandag op dinsdagnacht hebben wij iets vreselijks meegemaakt. Mats had het erg benauwd dus wij hebben naar de huisartsenpost gebeld. Daar mochten we langskomen. Toen we daar aan kwamen lag Mats heerlijk te slapen. De dokter was naar een spoedgeval dus we moesten wachten. We hadden om 1 uur een afspraak en werden om 2 uur geholpen. Mats was erg rustig doordat hij sliep. De dokter hoorde wel een piep en grom als hij luisterde. Dus we kregen een recept voor ventolin en zo'n babyhaler mee. Die gehaald bij de apotheek, inmiddels was het 3 uur. Thuis gelijk toegediend want we dachten dat het dan over zou zijn. Toen kreeg hij het zo onwijs benauwd, echt niet normaal en werd zelfs blauw. Weer gebeld naar de dokterspost, en we konden gelijk weer langskomen en moesten de ventolin meenemen. Wouter stopte nog onderweg omdat Mats weer blauwig werd en ik zei toen nu doorrijden dan kan de dokter kijken. Bij het ziekenhuis aangekomen(daar zit de huisartsenpost) liep Wouter alvast vooruit om de deur via intercom te laten openen. Toen we de lift uitkwamen en de afdeling opliepen van EHBO en huisartsenpost werd Mats weer helemaal blauw. Er kwam een beveiligingsman achter ons aan of we een afspraak hadden. Ik riep JA, maar we lopen hier met een blauwaangelopen kindje.... Vanaf dat moment werd de wagen uit mijn handen getrokken en kwamen er overal vandaan artsen aangerend. Leek wel ER! Zelfs reanimatieteam werd gebeld, gelukkig niet nodig op dat moment. Nou hij werd weer helemaal bijgebracht en was weer roze. Er werden allerlei infuus met medicijnen aangebracht. Maar hij kon niet zelf ademen dus werd hij beademt met de hand. Maar dat kan je niet volhouden natuurlijk dus moest er een tube(slangetje) ingebracht worden. Dit ging helaas niet makkelijk. De kinderarts, de kinderarts van de IC en de KNO arts werd er bijgehaald. Die laatste werd zelfs uit haar bed gebeld. Maar het lukte niet omdat er wat in zijn luchtpijpje zit en dus wilde de kno arts het op de ok doen zodat ze Mats spierverslappers etc konden geven. Het is namelijk een supersterk mannetje die alles tegenwerkt. Toen zij met hem naar de OK gingen zat de kinderarts bij ons te praten wat er ging gebeuren. Op dat moment onderweg naar de OK, heeft Mats een hartstilstand gehad en hebben ze hem moeten reanimeren. Hij heeft een tijdje geen zuurstof gehad. We werden gewaarschuwd dat dit effect kan hebben op zijn hersentjes. Dinsdag overdag heeft hij het nog even heel slecht gehad. Maar zijn hersenactiviteit is goed, bloed is goed en hij probeert sinds dinsdagnacht mee te ademen. Woensdag(gister) is die alleen maar vooruitgegaan, wil veel te veel zelf doen wat die nog niet mag. Dus krijgt die nog morfine en word die nog slapende gehouden, maar zelfs dan beweegt hij nog. Tilt zelfs zijn koppie op, hoe bedoel je een vechtertje? We hebben net(donderdagochtend) gebeld en hij heeft de nacht goed doorstaan, en plast nu ook goed en beademing is zelfs nog meer teruggebracht, hij is niet meer zo onrustig. Gistermiddag(woensdag) hebben ze een CT scan gemaakt en vandaag(donderdag) krijgen we daarvan de uitslag, een superspannende dag dus. We hopen dat ons mannetje het gaat redden, hij doet het goed en wil heel graag bij ons blijven. Het had maar iets anders hoeven lopen en hij had dood geweest. Vreselijk als ik daar aan denk. Op verzoek heropend. Ontzettend veel succes, namens beheer en mod's!
Jeeee..mirtje ik zit met tranen in mijn ogen dit te lezen.. wat zullen jullie geschrokken zijn.. heel veel sterkte met mats en jullie en ik hoop op een goede uitslag van de CT-scan en dat Mats snel weer weg mag.. weten ze hoe het is gekomen dat hij zo ziek werdt? van de benauwdheid of de medicijnen? dikke knuffel voor mats
Oh wat vreselijk om mee te maken! Ik hoop dat hij snel opknapt, er nix aan over houdt en lekker weer met jullie mee naar huis mag!
Och meid toch! Wat vreselijk! Gelukkig waren jullie er op tijd bij! Ook ik hoop hier met jullie mee dat het allemaal snel weer goed komt, ik hoop op een goede uitslag. Sterkte! Marian
Doordat er iets in zijn luchtpijpje zit, wat ze hopen met de CT scan te zien. Wat het is, of het weg te halen is of dat het een infectie is. Vanmiddag hopen we meer te weten, wij hopen dat ze het kunnen verwijderen en dat ie dan alleen nog hoeft te herstellen...Waarschijnlijk is ventolin de laatste prikkel geweest waardoor het opzwelde en zijn luchtpijpje afsloot.
Jee; wat een griezelig verhaal! Heel veel sterkte vanmiddag! Laat maar even weten wat de uitslag is! Geef Mats maar een aai over zijn bolletje van mij... Groetjes Six
Hier nog een moeder met tranen en dr ogen en met dr gedachten bij jullie...Ik wens jullie heel veel sterkte met jullie zoontje, wat een akelig gebeuren..Ik hoop dat alles met een sisser afloopt en hij voor de rest zich gezond ontwikkeld..Heel veel sterkte! Liefs Hilde
Oh mijn god wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik krijg er ook tranen van in mijn ogen, van je verhaal. Zoiets is het ergste wat een ouder kan overkomen! Ik ben blij dat hij nu stabiel is en dat het er naaruit ziet dat het goed met Mats gaat komen... Ik zal zeker meeduimen dat het goed blijft gaan! Wat is er nou precies met hem aan de hand geweest dan? Had hij een allergische reactie op die ventolin? Waar is het door gekomen? Heel erg veel sterkte voor jullie en jullie kleine mannetje, ik ben superblij dat het nu goed met hem gaat en hoop echt dat dat zo blijft!
jeetje wat erg zeg omdat zo mee te maken ik hoop dat jullie mats snel weer gezond en wel mee naar huis mag sterkte
Verschrikkelijk verhaal, en zo te lezen hou jij je er erg sterk onder! Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed mag komen.
Jeetje zeg, heel veel sterkte toegewenst! En wat een bikkel is jullie knulletje! Laat je nog even weten wat de uitslag is?
Ik kreeg echt kippevel van je verhaal zeg. Wat een angst! Heel veel sterkte gewenst en hopelijk is jullie mannetje snel beter. Liefs Otje
Mirtje.... Ben er even helemaal stil van. Wat een verhaal. Hopelijk blijft Mats een vechtertje! Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap voor de kleine kerel.
jeetje meis....ik word er ook stil van...wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat ze iets positiefs uit de uitslag kunnen halen,