Hoi Lieve mirtje, Ik hoop dat alles goed is gegaan! Ik zal vandaag voor je duimen dat het medicijnen afbouwen ook goed zal gaan! Dikke kus en knuffel Wendy
Lieve meiden, Hier weer een berichtje van mijn kant. Mats is vrijdag gelukkig geopereerd, alles is hartstikke goed gegaan. Hij heeft maar 2 gaatjes door de instrumenten en de camera ging via zijn navel, echt die techniek van tegenwoordig...Ik heb een enorm litteken op mijn buik, en bij hem zal er niks te zien zijn. Het ging volgens het boekje, dus daar waren/zijn we erg blij mee. Het was wel superspannend dat wachten. Hij is ook al een modelletje en proefkonijntje...Er werd aan ons gevraagd of een arts-assistent een foto mocht maken. Zij moet komende week naar een congres. En Mats heeft een lijn(waar alle medicijnen in gaan) via zijn lies, en daar wilde ze een foto van voor een poster. Het is een opleidingsziekenhuis, dus we hebben toestemming gegeven. Ik heb wel later gevraagd of we dan ook de poster mogen krijgen, ik ben benieuwd. En ze zijn op de kinderic bezig met uitkiezen van nieuwe beademingsapparatuur. En er liggen op het moment maar 2 kindjes aan de beademing en Mats is het meest stabiel, heel ego maar soms ben je dan wel "trots". Dat andere kindje ligt er al heel lang, al een maand of 5 dat lijkt me helemaal verschrikkelijk. Mats wordt er wel multiculti van, want er wordt bij dat meisje vaak Somalische muziek gedraaid. Straks kan hij meezingen. Als het allemaal goed verloopt met afbouwen medicijnen en alles is optimaal, dan gaan ze morgen kijken of de tube eruit kan. Hij heeft al de helft van de medicatie voor spierverslapping en dat gaat goed. Ik vind het doodeng, maar volgens de artsen moeten we ons ook vasthouden aan het feit dat hij 3 weken wel zelf heeft kunnen ademen. En het ergste wat kan gebeuren is dat de tube er weer in moet. Maar dat zou wel een teleurstelling zijn, want wij willen ons mannetje wel weer horen huilen. liefs Mirtje
Wat een goed nieuws! Je mag best wel trots zijn op jullie mannetje, hij doet het zo goed! Jullie hebben al zo veel moeten doorstaan, en hij blijft het zo goed doen! Hopelijk mag de tube er snel uit en kan hij inderdaad vlot zelfsstandig ademen! Voor die ouders van dat andere kindje moet het ook een lijdensweg zijn. Al 5 maand... zou dat kindje nog ooit van de beademing mogen? Veel succes met jullie kanjer! En een knuffel voor jullie allemaal! Sandra
Hoi Mirtje, Ben blij dat alles goed! En natuurlijk moet je trots zijn op je mannetje! Ik vind het een hele vechter! Hij wordt later vast iets heel belangrijks! Een dikke koes en knuffel van Laura en mij. Wendy
mirtje, schitterend nieuws ben zo blij en gelukkig voor jullie. nu de volgende stap mats horen huilen het zal jullie zo'n deugd doen. Annabel
Goed te horen dat t gaat! Haha straks gaat Mats niet huilen maar somalisch zingen .. Succes verder! Ik blijf dit topic volgen hoor!
Wat fijn dat het goed is gegaan! Is er nu al sprake van een termijn dat je hem weer mee naar huis mag nemen? Of durf je daar nog niet aan te denken? Wel erg fijn dat het zo de goede kant op gaat hoor! Je mag echt wel trots zijn op je zoon! Wat een sterk mannetje zeg!
Hallo! Daar zijn we weer met een update! En weer hebben we een hele hoop te vertellen. Mats is afgelopen vrijdag geopereerd aan zijn maagvernauwing. Hij heeft er maar 3 kleine gaatjes aan overgehouden, waarvan 1 in zijn navel. Dus vrijwel geen littekens. De operatie is hartstikke goed gegaan en vlot verlopen. En vandaag was een hele spannende dag, want Mats moest gaan laten zien dat hij zelf nog kan ademen. Vanmorgen is dus de tube er uitgehaald, en is hij eindelijk van de beademing af. Hij doet het erg goed, de artsen waren erg te spreken. Het blijft nog even spannend de komende 3 dagen, want dan zal hij moeten laten blijken dat hij het zelf kan. Dus al met al zijn we een hele grote stap vooruit! liefs Mirtje
Yippie! Weer een stap! Ik kan niet wachten tot je je mannetje weer mee naar huis mag nemen! Dikke koes wendy laura
Wat een goed bericht. Mats is echt een kanjer, wat een sterk ventje. Wat spannend zeg de komende dagen. Hoe gaat het met jullie? Nu het met hem wat beter gaat zal er voor jullie misschien wat meer ruimte voor de spanning en alles komen die er de afgelopen tijd is geweest en nu nog is. Ik heb echt bewondering voor jullie. Ik weet wel je kan niet anders dan doorgaan, maar dat je er zo goed instaat en mee omgaat, ik vind het knap. Dus een pluim voor Mats en een pluim voor jullie. Hopelijk is alles nu eindelijk snel voorbij, tenminste het ergste dan. En kunnen jullie weer extra gaan genieten met z`n drieen en hem lekker thuis in zijn bedje laten slapen en zoveel vasthouden als je maar wilt en ...... Een dikke knuffel Jessicad