Jee wat een vreselijk verhaal. Heel veel sterkte gewenst! Maar zoals je schrijft het is een vechtertje ! Hoop dat jullie hem snel weer bij jullie mogen hebben. Veel liefs sappie
Ha meiden, UPDATE: Mats heeft dus een verkoudheidsvirus met daarbij een longontsteking. Hij krijgt nu ook een antibiotica tegen die ontsteking. Hij is heel sterk en wil graag bij ons blijven. Aan hem zal het niet liggen. Het heeft zijn tijd nodig, ze zullen hem maandag of dinsdag gaan helpen door de tube te verwijderen. Hij heeft ook maagvernauwing, die willen ze gelijk verhelpen. Zodat hij niet twee keer naar de OK hoeft. Hij heeft alle slechte dingen van mij. Echt niet normaal en kan geen toeval meer zijn. Ik had als baby ook een rocheltje, maagvernauwing en scheve voetjes. En Mats dus ook, alleen is er bij hem een verkoudheid over heen gekomen waarvoor hij Ventolin kreeg. Dat hij nooit had mogen krijgen. Meiden, let op! Laat ajb nooit ventolin voorschrijven bij jullie beebjes! Gister de neonatoloog gesproken, beebjes hebben nooit astma en ventolin word door hun alleen in specifieke gevallen voor geschreven en heel zelden. Het kan averechts werken zoals bij Mats, en hij is niet de eerste. liefs Jammie
Jeetje daar schrik ik heel erg van zeg! Hoe kan het dan nog steeds voorgeschreven worden als het eigenlijk onder de doktoren bekend moet zijn ?!? Mats jongen, je bent een kei! Ga ervoor!
Heel veel sterkte en beterschap ! Ik hoop voor jullie dat Mats snel weer mee naar huis mag. Ik wist ook niet dat Ventolin zo gevaarlijk kon zijn bij die kleintjes, heb het zelf veel gebruikt toen ik klein was
Dit geldt helaas voor meerdere longmedicatie. Dat ze averechts kunnen werken. Atrovent werkt averechts bij mij, en dat kreeg ik toen ik klein was. Atrovent kan averechts werken bij mensen met een pinda-allergie. Het is een zeldzame bijwerking, maar ook wel goed om te weten. Overigens kunnen babies wel astma hebben. Maar de diagnose kan pas worden gesteld wanneer ze longfunctie kunnen blazen. Vanaf een jaartje of vijf. Ik ben geboren met astma, de dokter zei het pas toen ik een jaar of vier was. Maar mijn moeder wist het al toen ik met gillende sirenes, en paarse lipjes als baby terug kon naar het ziekenhuis, vanwaar ik na mijn geboorte net een weekje thuis was. Sterkte met Mats. Ik lees dat je zegt dat hij alle nare dingen van jou heeft. En ik begrijp dat je er mee hebt leren leven? Ik denk dat Mats de sterke kracht van zijn mama heeft.
Precies om wat er beschreven staat. Het kan. Dus het hoeft niet. Ik hoop dat je nooit met doktoren en ziekenhuizen te maken krijgt. Maar in de regel, schrijft de dokter het gewoon voor. En als er wel een bijwerking op treedt, dan zien ze wel weer verder. En als het moet geven ze middelen om de bijwerkingen van het eerste middel te verhelpen. Soms is er gewoon geen alternatief. @ Mirtje: Je kunt de bijwerking melden aan Lareb, da's een bijwerkingen registratie site. http://www.lareb.nl/bijwerkingen/zoekresultaten.asp En dan ventolin intikken. Meer kennis zorgt er misschien voor dat er meer rekening mee gehouden wordt.
Pff, wat heftig allemaal meid. Ik wens jullie heel veel sterkte en Mats veel kracht om te vechten. groetjes Jessicad
Ja inderdaad het kan, maar ik vind en ook de neonatoloog vind dat het te makkelijk voorgeschreven wordt. Baby's horen in principe nog geen ventolin voorgeschreven te krijgen. En staat wel heel heftig als er bijwerkingen optreden zien ze wel verder, dit heeft ons zoontje bijna zijn leven gekost. Even proberen, kijken of het helpt...Door onze (geen medici) handelingen leeft ons mannetje nog...
Omdat de doktoren zo werken. Ik ben het er ook niet altijd mee eens. Maar zo zit de medische wereld in elkaar. (ik werk in een ziekenhuis). En jullie Mats is het bewijs daarvan. Het ging niet goed met hem, dus schrijft de huisarts ventolin voor. Toen trad er een bijwerking op, en werd de ventolin gestaakt. Als jullie huisarts geen ventolin had gegeven en jullie met een kinderaspirientje naar huis had gestuurd, zo van, mevrouw het gaat vanzelf weer over.... dan was dat ook niet goed geweest. Want hij heeft wel een longontsteking. En ja, de ene dokter had meteen aan een longontsteking gedacht, en de andere dokter (jullie huisarts) dacht aan astma. Ik heb ook al eens op tv (spoedeisende hulp) gezien dat een kind van 9 werd geopereerd, omdat het leek dat hij een blindendarmontsteking had. Ze twijfelden, namen het zekere voor het onzekere en gingen erin. Was er dus niks aan de hand met zijn darmen. Gewoon echt niks. Kon meteen weer dicht. Maar ja, zit je wel als 9-jarige met een operatie en alle gevolgen daarvan dat helemaal niet nodig was. Soms zijn artsen gewoon slagers.... soms. Maar die website waar ik het net over had, houdt dus alle bijwerkingen bij. Ik zou het zeker doorgeven. Want de site hoort bij de geneesmiddelenregsitraties. Ze zoeken het dan uit. En kunnen dan de artsen waarschuwen. Zodat wat Mats is overkomen niet een ander kindje overkomt. Een kindje dat misschien minder sterk is, of minder oplettende ouders heeft.
Mijn baby heeft maandenlang ventolin moeten gebruiken i.c.m. flixitude. Dat laatste gebruikt hij nu nog steeds. Zonder de ventolin was hij nergens. Wij, maar vooral hij natuurlijk, is er erg goed mee geholpen geweest. En hij had echt niet zonder gekund. Wat DaisySanches zegt, klopt. Jonge kinderen kunnen wel degelijk astma of bronchitis hebben, maar de diagnose kan niet officieel gesteld worden voor een bepaalde leeftijd. Ik ben blij dat hij geen last heeft gehad van bijwerkingen zoals bij jullie is gebeurd. Wat zijn de vooruitzichten eigenlijk voor je kleine ventje? Moet hij nog lang in het ziekenhuis blijven?
Gatverdamme, wat een narigheid..blij dat jullie manneke zo een vechtertje is! Heel veel beterschap en een dikke knuffel voor jullie vechtertje!
Ha lieve meiden, Mats heeft me aangekeken! Het was zo mooi, hij reageerde op onze stemmen. En Wouter hing boven hem en toen die wat zei zag je Mats zijn oogjes die kant op gaan. Hij wordt slapende gehouden, maar soms komt hij daar doorheen. Sterk ventje! Hij wordt zsm aan zijn maagvernauwing geopereerd, hopelijk morgen. Dan een dag bijkomen en dan kunnen ze de tube verwijderen. Zijn longetjes zagen er goed uit, dus de ontsteking is hij ook de baas! Het gaat beter met hem! Ik moest huilen toen die me aankeek, eindelijk weer zijn mooie oogjes gezien. En een verpleegkundige zat mee te huilen haha, ze vond het zo mooi! Wouter mocht hem ook vasthouden om te knuffelen. 3 kwartier lang en dat ging prima, dat vond Mats heerlijk. Toen we naar huis gingen liep ik huppelend over de gang, en een verpleegkundige zag dat. Ze hebben om me gelachen, ze hadden zo'n blije mama gezien.. Liefs Jammie
Gelukkig dat het beter gaat met mats en dat jullie daar om moeten huilen is alleen maar begrijpelijk.. sterkte