Hallo allemaal! Ik heb een vraagje, onze dochter is bijna 3,5 maand en dronk tot nu toe 5x 150+5 7-11-15-19-23. Al een tijdje is het zo dat de fles van 23 uur nooit helemaal opgaat en vaak moet ik haar daar ook voor wakker maken. Nu zou ze eigenlijk om drie uur de fles moeten, maar ze ligt nog heerlijk te slapen.. Moet ik over naar de 4 flessen? En hoe zou ik dat moeten aanpakken? Hebben jullie een voorbeeld van een schema? Groetjes!
Een veel gebruikt schema bij 4 flessen is: 8-12-16-20u. Ik geef flesvoeding op verzoek dus ik maak haar nooit wakker voor een fles, maar je moet zelf kijken wat bij jullie werkt. Al denk ik zelf dat ze die fles van 23u best zou kunnen missen als je de andere flessen iets ophoogd. Succes!
Hier ook fv op verzoek, maar in de loop van tijd heeft Kaj wel echt zn eigen schema gemaakt. Kaj krijgt sinds dat hij 10 weken was nog maar 4 flessen. Dit was erg vroeg, maar Kaj dronk ook amper van die laatste fles, vandaar dat we daarvoor hebben gekozen. Kaj drinkt eigenlijk altijd om 8.00/9.00 - 11.00 - 15.00 en dan de laatste fles tussen 18.00 en 19.00.
hier ben ik nooit naar 4 flessen gegaan. ze heeft er altijd 5 gehad en dan telkens 1 gaan vervangen door bijvoeding gr
Mijn zoontje zit nu een maand op 4 flessen, dus ook bij ruim 3,5 maand. Moest hem ook echt wakker maken. Overdag gaf hij aan niet genoeg te hebben aan zijn 180+6, dus "moest" gaan ophogen. Maar ja, zat al aan de max, dus er moest dan een fles af. Ben het maar gewoon op hoop van zegen gaan proberen. Ging hier meteen goed! Schema wisselt wel iets, omdat ie niet elke dag op dezelfde tijd wakker is. Idealiter: 7.30-11.30-15.30-20.00.