Eigenlijk wil ik hier geen commentaar op leveren, maar ik vind triest voor de tweeling. Blijkbaar heeft hij zich al gedistancieerd van de meisjes, dus die hebben straks geen vader. Dus de grootste verliezers zijn de baby's in dit verhaal.
Ik hoorde in zijn radioprogramma dat hij vertelde dat de kans dat ze op de natuurlijke wijze een kindje zouden krijgen echt héél klein was. Hij zei dat ze de MMM nog niet in wilden gaan omdat het zo'n druk op je relatie legt en ze nu nog genoten van elkaar en van hun leven samen. Dat wilden ze nog niet opgeven voor de druk die de MMM met zich meebrengt.
Ken de hele Mattie niet. Ging die over die tweeling die met 26 weken geboren werd? Wat heftig lijkt me dit zeg. Ik hoop dat mensen zijn wens respecteren om niet de betrokkenen te gaan veroordelen.
Nou zo vat ik vat ik het dus helemaal niet op! Hij heeft gebroken met z'n vriendin... Voor hetzelfde geld wil hij wel degelijk de vaderrol in blijven vullen en kan hij zon volwassen houding aannemen omdat hij met z'n ex het co-ouderschap aan wil gaan. Een vader is meer dan alleen zaadjes afgeven! Dus ook als niet biologische vader zou hij een fantastische vader kunnen zijn! Er wordt echt niets gemeld over of hij het vaderschap op zich blijft nemen of niet. Ben er wel nieuwsgierig naar. Het is wel echt een afschuwelijk drama voor hem zeg! En hopelijk krijgen de meisjes genoeg liefhebbende mensen om hen heen, wie dat ook mogen zijn.
Het is verschrikkelijk voor iedereen! Óók voor haar!! Bedoel niemand weet wat er is gebeurd.. Misschien stond hun relatie wel al onder druk omdat hij de MM niet in wilde en zij wel.. En was ze zo verdrietig en voelde zich eenzaam en heeft een eenmalig een slippertje gemaakt. (Dat praat vreemdgaan nog niet goed natuurlijk). Of misschien was haar wens voor een kindje zoooo groot dat ze stiekem een zaaddonor heeft gebruikt om zwanger te worden.. Ze vragen zelf al om over niemand te oordelen maar dat gebeurd helaas toch. Maar zoals ik zei niemand weet wat er gebeurd is.. En het is voor elke partij verschrikkelijk!! Zowel voor Mattie, als z'n vrouw, de kinderen en familie! Niemand zal hier gelukkig van worden.. Toen ik het las kreeg ik kippenvel over heel m'n lichaam..! Dit gun je niemand!
Ik kreeg het er koud van toen ik het vanmorgen hoorde. Vind het echt vreselijk voor hem. Hoe kun je dit iemand aan doen. Die man was in de 7e hemel met de tweeling. Ik vind het echt 1 van de walgelijkste streken die je iemand kunt leveren, heb geen goed woord voor haar over.
Vind ik ook ... ik vind het nogal .. ehm .. voorbaris om ook hier allerlei dingen te roepen en de vriendin allerlei verwensingen naar haar hoofd te slingeren. Ja, ze is vreemd gegaan (of iig een zaaddonor ergens anders gevonden), en dat is zeker niet goed te praten, zeker als Mattie van niets wist. Maar alsjeblieft zeg ... zullen we even ophouden om te oordelen hier zonder het hele verhaal te kennen Ennuh ... voor de sceptici onder ons... Mijn dochter is ook natuurlijk verwekt tegen alle medische conclusies in na 11 jaar. Terwijl 3 ziekenhuizen en 6 fertiliteitsartsen en gyneacologen ons vertelden dat het er nooit in zou zitten. En mijn man is toch echt de biologische vader. Ik vind het persoonlijk een beetje onrespectvol om te suggeren dat dergelijke situaties eigenlijk altijd met de nodige voorzichtigheid moeten worden geloofd. Verders vind ik ook belachelijk dat er mensen zijn die menen te moeten melden dat ze het kunnen begrijpen als Mattie niets met de kinderen te maken wilt hebben. Alsof die er iets aan kunnen doen. Vader ben je niet enkel via bloedband ... daar is veeeeeeeel meer voor nodig. Ik ken mannen die een betere vader zijn ondanks dat ze geen bloedband hebben, dan de echte vader van die kinderen.
Vreselijk gewoon... Je wereld stort toch in Ik zou momenteel ook niet graag in haar schoenen willen staan. Het hele land heeft een oordeel over hetgeen wat je gedaan hebt. God wat moet zij zich ellendig voelen. (En of dat zielig is of haar verdiende loon staat er even los van, ik zou gewoon niet graag in haar schoenen staan nu...)
Ik quote even dit stukje uit je tekst. Ben het met je eens dat het niet uitmaakt of je de biologische vader bent, je bent een goede vader als je o.a. goed voor je kind(eren) zorgt. Maar de situatie van Mattie is wel heel complex, ik weet echt niet wat ik zou doen en wat hij gaat doen, dat weten we niet maar ik zou beide keuzes (wel of niet voor de meisjes gaan zorgen) snappen. Als je zelf ervoor kiest om voor een kind te zorgen dat biologisch gezien niet van jou is, is het toch echt heel anders. Hij is echt in een lastig parket gebracht, ik vind het zo zielig...
Zoveel respect om hoe hij hiermee omgaat. Knap hoor. Verder hoop ik dat hij toch betrokken blijft bij de twee meisjes en dat het uit elkaar gaan goed en netjes verloopt. Ik wil verder niet oordelen/suggesties etc benoemen. Alleen mensen die vlose met ze zijn weten de waarheid en zo hoort het.
Wat verschrikkelijk, en wat moet hij zich vernederd voelen. Maandenlang liet hij in het openbaar zijn vreugde om vader te worden zien, en zij hield d'r mond. Dat vind ik nog het ergste.. bedrog is laag, maar zo'n leugen volhouden is gewoon ontzettend gemeen.
Ik denk dat zij waarschijnlijk dacht dat het nooit uit zou komen. Misschien wist ze het zelf ook niet zeker. Je ziet dit soort topics wel eens hier voorbij komen. Het advies van iedereen is dan eigenlijk altijd om meteen eerlijk te zijn dat je niet zeker weet of je man de vader is. Zo zie je maar.... weet niet of de relatie het dan had gered maar het had heel wat leed bespaard. Ik vind het ook zo laag, wat een leugen naar je geliefde toe.
Ik vind het vreselijk voor hem, maar ik vind het raar dat als je al die tijd ertoe leeft dat je vader wordt (en dat wordt je op dat moment, ongeacht de biologische band van de kinderen), je opeens zou besluiten niets met ze te maken te willen hebben. Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet kies vinden. Dat je niets met je vriendin te maken zou willen hebben, zou ik kunnen begrijpen, maar de kinderen kunnen er niets aan doen, en verdienen een vader ... al dan niet biologisch. dat is een keuze die hij moet maken, maar ik zou het bijzonder vinden als hij ze de rug toe keert, omdat hun moeder een keuze heeft gemaakt waar hij niet achter staat.
Je weet toch niet wat er is gebeurd? Althans ik niet. Dus maar aannemen dat zij nooit iets heeft gezegd vind ik nogal voorbarig. For all we know wist hij het al vanaf dag 1, en heeft hij het al die tijd geprobeerd te accepteren en kan hij dat nu niet. Kortom ... we weten het niet.
Dat had wel geschild, denk ik ja . Ik weet niet waarom ze het niet verteld heeft, maar het blijft hoe dan ook laag en gemeen. Wat moeten hij en zijn familie verward zijn.. ook zijn familie dacht opa, oma, oom en tante te worden natuurlijk.
Ik snap je, maar ik weet echt niet wat ik in zo'n situatie zou doen, wij zitten niet in die situatie dus kunnen daar niet over oordelen vind ik, dus dat ga ik ook niet doen als hij niet de vader van de meisjes wil zijn. Ligt er ook aan wat de biologische vader doet. Denk dat hij hier ook nog wel even tijd voor nodig heeft, is toch een enorme klap dit.
Uit zijn brief is wel vrij duidelijk op te maken dat hij hier niet vanaf wist. "Maar de afgelopen periode heeft vooral ongeloof de boventoon gevoerd toen bleek dat ik niet de biologische vader ben van de twee vechtertjes"
Zoals ik zijn tekst interpreteer wist hij het pas na de geboorte van de tweeling. En als je van tevoren niet zeker weet of je de vader bent, schreeuw je het niet zo van de daken lijkt me.