Zo interpreteer ik het wel. Maar goed maakt ook niet uit, iedereen vult het op zijn eigen manier in. Verder snap ik niet dat dit zo breed uitgemeten moet worden. Laat ze het lekker in privésfeer oplossen ipv het met heel Nederland te delen. (en ja, ik heb gelezen wat zijn reden daarvoor is)
Dat kan ... maar dan nog weten we niet wat er nou precies gespeeld heeft. En om je heel eerlijk te zeggen ... had ik dus dit soort informatie niet de wereld in gezonden. Dat is zulke dergelijke prive informatie, waarvan de mensheid (zoals hier wel duidelijk is) een veelal ongezoute mening over heeft. En waarom moet hij zoiets melden dan? Dat is toch vragen om moeilijkheden, met name voor de vriendin in kwestie die volgens mij net zo goed vol zorgen en verdriet zit omtrent de twee meisjes???? Ik snap dat niet zo goed, had dat lekker voor je gehouden. Wat voor meerwaarde heeft die informatie? Dus ik snap dat Mattie zich in een moeilijk parket bevind, ik vind alleen wel dat hij dat echt binnenskamers had mogen houden.
Heb je de brief wel gelezen? Staat namelijk in wat de reden is en dat snap ik heel goed. Ergens denk ik daardoor dat hij niet de vader blijft van de 2. Maar goed, maakt niet uit verder, het is aan hem wat hij doet.
Ik snap wel dat hij het in de wereld heeft gezonden. Als hij bij zijn vriendin weg was gegaan zonder iets te melden dan had iedereen hem een ongelofelijke klootzak gevonden dat hij een net bevallen vrouw en kinderen in de steek had gelaten. Dat zou hij ook niet verdienen.
Maar dan vragen mensen hoe het met de tweeling gaat, dat heb je nu eenmaal als je bekend bent. Wat moet je dan zeggen, 'gaat goed hoor'? En dat hij vervolgens wel uit elkaar is met zijn vriendin en niet voor de kinderen zorgt (als hij daarvoor kiest). Hij kan niet verder gaan in deze leugen. Nu krijg je veel minder vragen dan als hij niets bekend had gemaakt.
Nee, dat had 'm niet gelezen dan nog sta ik bij mijn mening. Waarom in hemelsnaam moet je hier de wereld van in kennis stellen. Het is al erg genoeg. Ook in geval van meedeleven kun je dit soort zaken binnen je eigen kring houden. Waarom moeten jij en ik dit weten? Ik heb niets met Mattie of zijn (soon-to-be-ex)vriendin? Ik ken ze niet en hoef daardoor dit niet te weten. En omdat wij ze niet kennen hebben we direct een wereld aan oordelen klaar, zonder het hele verhaal te kennen. Je vraag toch om moelijkheden door dit te wereld in de oreren en dan vervolgens te roepen dat je niet wilt dat er geoordeeld wordt?? Serieus? En je denkt dat de mensheid dat kan? Niet oordelen op halve informatie? Dat vind ik nogal naief van Mattie ...
Ik beweer ook niet te weten wat er precies is gebeurd. Dat hij het wereldkundig heeft gemaakt vind ik niet verbazingwekkend. In de brief staat ook duidelijk waarom hij hier voor heeft gekozen.
Hoe had hij het dan op moeten lossen? Er komen toch vragen? Iedereen verwacht dat hij uiteindelijk trots met de kinderwagen buiten loopt en verhalen vertelt over de tweeling. Als dat niet zo is is dat toch raar? De waarheid komt toch wel naar buiten, dan liever zelf en op je eigen manier je verhaal doen
Maar hoe het met de kidneren gaat staat toch in principe volledig los van hoe je relatie met je vriendin in? OOK als ze opeens niet biologisch van jou blijken te zijn. Ik kan je echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat hij per direct zijn zorg en toewijzing daar die tweeling heeft ingetrokken du moment dat hij dit wist.
Maar waarom moeten jij en ik dit weten dan? Hebben wij hem dan eens gevraagd hoe het met de kinderen was? Nee toch? Dan hoeft dit toch niet in de media gegooid te worden? En dan zeggen dat je niet wil dat er geoordeeld wordt ... yeah right ... think again. Dat is gewoon vreselijk naief van hem en funest voor de vriendin, die volgens mij hele andere zorgen ook heeft ten opzichte van de kinderen in plaats van allerlei verwensingen near haar hoofd te krijgen over de foute keuzes zie ze eerder maakte ...
Hoe kan je dit binnen je eigen kring houden? Half Nederland vraagt zich af hoe het met de tweeling is, hij heeft breed uitgemeten hoe blij hij was dat hij vader zou worden. En dan opeens hoor je er niets meer over, kan hij vragen over de tweeling niet beantwoorden, dat roept weer vragen en verkeerde conclusies op. Nu is ook niet alles bekend, dat hoeft ook niet, maar hij heeft het nu zelf naar buiten kunnen brengen op zijn manier. Denk dat hij tzt nog wel meer info zal geven.
Waarom meer info? Echt serieus, dit is gewoon iets wat hij binnen zijn prive kader moet oplossen, daar heeft hij echt geen 16 miljoen Nederlandse pottenkijkers bij nodig. En kan half Nederland zich afvragen hoe het met de tweeling is, dan kan hij daar sec antwoord op geven (goed, slecht, zozo, gaat wel, liggen nog in het ziekenhuis ... whatever) zonder dat hij daar andere dingen bij haalt? Ook als je je distancieert van de kinderen kun je op die vraag echt wel antwoord geven. Ik snap gewoon echt niet dat je dit zo doet.
Jij kan het je niet voorstellen, hij beslist misschien anders. En wat betreft de relatie met zijn vriendin, daar komt iedereen toch ook wel achter dat die over is. Zijn brief verklaart een hoop hoe de situatie nu is, hij beantwoordt hiermee veel vragen die hoe dan ook gaan komen
Door zijn vriendin met haar nek op het hakblok te leggen? Nee, daar heb ik wat minder respect voor. Want het zijn misschien niet zijn kinderen, het zijn WEL haar dochters die in het ziekenhuis liggen te vechten voor hun jonge leventje ... en ondanks dat zij slechte keuzes maakt, verdient ze het wel om die periode door te maken zonder allerlei andere dingen. Die meid moet zich toch al vreselijk voelen, maar die voelt nu behalve de zorg voor haar kinderen, ook nog eens een paar miljoen ogen in haar rug prikken vol oordelen. Lekker dan ...
Omdat hij misschien wel dingen veel verduidelijken. Hij is ook heel open geweest over het zwanger worden traject, denk hij gewoon bij zichzelf wil blijven. Dat hoeft niet iedereen te snappen. En half Nederland vraagt zich dingen af, maar hij wordt ook aangesproken in de supermarkt e.d. Dat is toch super ongemakkelijk en verdrietig? En antwoord geven op de vraag waarom hij zich distantieert van de kinderen (als hij dat gaat doen), dan heb je hierbij het antwoord, dat antwoord ga je niet in de supermarkt oid geven of aan kennissen met het risico dat het als roddel uitlekt.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit in overleg is gegaan. Het verhaal was hoe dan ook uitgekomen, of denk jij van niet dan? Sommige dingen kan je gewoon niet rechtlullen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon in de supermarkt zeggen dat je daar geen commentaar op hebt ... Of geef jij altijd antwoord op alle wildvreemden die je een vraag stellen omtrent je kind?
Misschien wel, we weten het niet maar ik zou het wel bijzonder vinden dat ze akkoord gaat met een tekst die haar in feite compleet zwart maakt. Maar we zullen het hopelijk nooit weten. Dit is iets tussen hun.
Hij zegt toch ook dat het voor hem en zijn familie niet meer vol te houden is? Iedereen die vraagt en meeleeft. Terwijl je hart zo gebroken is. Moet hij dan om haar imago te sparen maar blijven liegen en zichzelf maar steeds op de ziel laten trappen? Ik denk dat hij de juiste keuze heeft gemaakt, publiek figuur, had de zwangerschaps aankondiging gehoord op de Radio, had overal kippenvel zo oprecht gelukkig hij klonk. Kennelijk zal hij geen vaderlijke rol gaan spelen in het leven van de meisjes, dan lijkt het me heel goed dat bekend is dat hij deze uitleg geeft, anders zou hij weggezet worden als de klootzak. Hij is zo open geweest, dus wat hierboven staat een beetje vage antwoorden lullen is natuurlijk onzin,dan gaan mensen zich ook afvragen waarom ineens die afstand. Met dus constant de pijn die hij dan moet voelen . Omdat hij bekend is gaan mensen toch graven, of het valt mensen op dat hij er nooit is, dus beter dat hij het zelf respectvol naar buiten brengt en ze zich er op voor kon bereiden dan constant bang moeten zijn voor een onthulling en een plotselinge confrontatie.