Hoi meiden, Ik ben ruim 36 weken zwanger van de tweede en we hebben al een dochter: Maud. We weten het geslacht van de baby niet. De jongensnaam is geen probleem, maar we twijfelen nog altijd over de meisjesnaam . We hebben er twee die we allebei heel leuk vinden, namelijk Anouk en Ilse. Welke van die twee vinden jullie beter bij Maud passen en waarom? Alvast bedankt! Groetjes
ik vind Ilse ook mooier. Het loopt lekkerder op de één of andere manier. Anouk is ook een mooie naam, maar ik vind Ilse dus prettiger klinken bij maud.
Wat ook grappig is, is dat we eigenlijk een hele kleine voorkeur voor Anouk hadden en hier wat bevestiging zochten, maar dat iedereen tot nu toe dus Ilse zegt . Maar ik vind zelf de combi Maud en Ilse ook wel iets beter klinken. Lastig hoor!
Ik zou toch gaan voor de mooiste naam i.p.v de mooiste combi! Je zegt zelf al lichte voorkeur voor Anouk te hebben, zeker doen zou ik zeggen! Ik vind 't een prima combi hoor en een leukere naam dan Ilse. Wij hebben een ilse op school en de uitspraak blijkt nogal te verschillen. Veel noemen haar Ielse, zelf wil ze ilse met korte i zoals in pil genoemd worden. Succes esmee.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Je jongste wordt niet alleen het zusje (of broertje) van Maud, maar is ook een op zichzelf staand mens.
Hier ben ik het ook wel mee eens. En die uitspraak van Ilse is inderdaad ook nog een dingetje. Ik vind de uitspraak Ielse mooier, maar er zijn altijd mensen die dan weer Ilse met een korte i zeggen. Anouk kun je eigenlijk niet verkeerd uitspreken. De mooiste combi is niet het belangrijkst, maar wel leuk meegenomen . Bedankt voor al jullie reacties!
Precies, of het samen mooi klinkt vind ik eerlijk gezegd niet eens zo belangrijk. Zou voor Anouk gaan.
Ik ken een Maud en een Jasper. Heerlijk kinderen. Maar goed het gaat hier om een meisjesnaam. Eerlijk gezegd vind ik beide niet zo heel erg leuk. Als ik moet kiezen dan wel zeker weten Ilse. Maar ik vind Maud en Iris leuker......
Ik lees nu dat je voorkeur uitgaat naar Anouk. Dan zou ik daarvoor gaan. Door deze reden ben ik precies met 40 weken nog geswitcht van naam. Ik vond één naam mooier bij onze oudste dochter passen, maar een andere naam veel mooier. Toch voor de laatste optie gegaan. Dus: Anouk!