Mauro moet terug

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wonderbaby1, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik ben echt niet voor profiteurs en ze moeten dus echt de touwtjes goed strak houden maar deze jongen is hier gewoon opgegroeid.. Geen band met familie..

Jee wat erg dat hij terug moet..

Wat vinden jullie hiervan?

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ken het verhaal van dichtbij, hij woont hier een paar kilometer verderop. Tja, zeer triest en deze jongen moet gewoon hier blijven!

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

echt triest idd.. deze jongen bij zijn familie weghalen..
    en wat erg ook voor zijn 'ouders' .. als je zo'n kind toch al 6 jaar lang opvoed als je eigen kind dan zou je haast al met hem mee gaan naar dat land...pff wat erg zeg !

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    niet mee eens sorry,

hij is ech tniet de enige van de angolezen die terugmoeten, de oorlog in angola is over (30 jaar oorlog geweest).
    en het is bekend dat alle angolezen die hier zijn gekomen terugmoeten als ze 18 zijn.. (generaal pardon gedoe...)
    mijn vriend is ook angolees en moest ook terug maar gelukkig is hij weer terug bij mij hier..
    ik bedoel als ze hem hier moeten laten (mauro) moeten ze het ook met de papa`s die net een kindje bij een nl vrouw hebben gekregen doen. die sturen ze ook zonder pardon terug en mama`s en kindje blijven hier zonder man en papa..

en wat denk je ervan mama is angolees en papa nl-er die mama`s worden ook terug gestuurd en die kindjes blijven bij papa..
    nee sorry ik vind dit wel EERLIJK ja..
    erg voor hem tuurlijk heb het in 2007 dus van dichtbij meegemaakt dat s`ochtend om half 7 de vreemdelingenpolitie de deuren open ramden en mijn vriend in zijn boxer mee naar het bureau werd genomen ,alsof ie een crimineel was..
    maar ze mogen natuurlijk geen uitzondering maken he...

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tot een bepaalde hoogte ben ik het met jou eens en ook ik weet hoe het werkt met verblijf bij echtgenoten ect ect en wat een ellende het is het verschil is jou man is als volwassene gekomen deze jongen als kind helemaal ingeburgerd.

Eerlijk gezegt vind ik jou een egotisme opvatting er op na houden.

Ik zeg toch ook niet omdat mijn vriend toen terug moet van dat was niet eerlijk dat was wel eerlijk. Deze jongen waar het nu omgaat dat is niet eerlijk. Hij word als waren bij zijn ouders weg gehaald een wereld van verschil.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    die jongen heeft heus nog wel familie daar wonen hoor?
    maar goed ik heb mijn mening gegeven..

tuurlijk hoop ik dat hij mag blijven.. zeker weten.
    maar het zal wel eerlijk zijn als alle kinderen die 8 jaar hier wonen en helemaal ingeburgerd zijn mochten blijven toch..??
    hij is echt niet het enigste kind die terug moet gaan..
    en geloof me hij zal goed opgevangen worden in angola want zo slecht is het daar niet..

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Die jongen spreekt waarschijnlijk de Angolese taal nogineens, heeft helemaal niks gemeen met zijn vaderland en is verwesterd. Heeft hier een goede school, spreekt goed NL, heeft hier zijn thuisbasis omdat hij hier is opgegroeid en nu ineens moet hij terug naar een voor hem vreemd land. Vind het echt heel zielig
    Ik vind het idd ook heel anders of je hier als kind bent gekomen en niks van je vaderland Angola weet en de taal niet spreekt etc of dat je hier als volwassen man/vrouw komt die wel is opgegroeid in Angola en het reilen en zeilen van het land kent en de taal spreekt etc. Die jongen is totaal verwesterd en heeft niks met Angola gemeen

8. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Heel zielig hoor maar zoals mauro zijn er nog veel meer je kan ze niet allemaal hier &ouden deze mensen.hebben geen verblijfsvergunning en wisten dus ook dat die dag ooit kwam hoe zielig ook je kan niet voor een iemand een uitzondering maken want volgende week is er weer zo iemand dan is het einde toch zoek?

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat is waar en ben ik idd met je eens

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Eens..
    het is heel triest hoor, zeker als je hier al zo'n lange tijd woont en eigenlijk niet beter weet..
    Maar zoals Mauro zijn er zoveel.. Dan zou je ze allemaal hier moeten houden en dat kan gewoon niet.. Hoe vreselijk het ook voor die jongen is..

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Tja. Ik zou het eerlijker vinden om de situatie per geval te bekijken. Net zoals mauro dan bijvoorbeeld laten blijven en iemand die in hetzelfde schuitje zit maar crimineel gedrag vertoont en geen enkele moeite doet om te integreren naar het land van herkomst terugsturen.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Eens!

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    minnie idd ben het helemaal met je eens..

en mauro woont 8 jaar in nl die kan echt deportugese taal nog wel hoor dat vergeet je niet zomaar.
    denken jullie nou echt dat hij helemaal geen contact meer heeft in nl?? de angolese mensen zijn heel erg gehecht aan familie en ze zullen er ook alles aan doen om contact te blijven houden.
    familie komt op plaats 1.

en zijn zus woont ook in nl? want die heeft hem bij het politiebureau neergezet om asiel aan te vragen, .

mijn mening is gewoon of allemaal, of helemaal geen.

14. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Toen deze mensen hierheen kwamen was ook duideijk dat ze ooit weer terug moesten. Die tijd is nu gekomen. Mauro is in de media gekomen met zijn verhaal, maar we moeten niet vergeten dat er nog veel meer en misschien ergere verhalen zijn. Je moet ergens de grens trekken. Je kunt niet zeggen die wel en die niet.
    Ik blijf erbij dat het voor dat die mensen hierheen kwamen het duidelijk was dat het niet voor altijd zou zijn. Als Mauro het zelf al niet wist dan zijn begeleiders/ouders of de mensen die hem hierheen hebben gehaald wel. Misschien hebben ze hem daar niks over verteld. Dat weet ik verder niet.

15. Ik snap ook niet dat Nederland zulke mensen allemaal maar toe blijft laten, en ze dan een aantal jaar later weer wegstuurt. Er is elke week wel weer één of andere handtekeningenactie op het nieuws voor die of die die terug gestuurd wordt naar zijn/haar geboorteland.. We kunnen ze niet allemaal hier houden, maar laat ze dan ook niet zomaar toe! Het is echt absurd dat iemand na 8 jaar een keer uitgezet wordt. Neem aan dat hij 5, 6 of 7 jaar geleden óók geen verblijfsvergunning had, en toen dus óók al illegaal was.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eens.. verder heeft deze jongen heel veel geluk gehad met een fijne familie die hem heeft opgevangen, veel vrienden en alles. Maar ontzettend veel asielzoekers of ama´s hebben dat ´geluk´ nou eenmaal niet gehad en daarom bekommeren we ons ook maar niet om hun aagezien ze zogenaamd niet zijn ingeburgerd etc. Als die Mauro niet bij dat gezin terecht was gekomen en al die kansen had gehad dan kon het niemand wat ballen dat deze jongen weer terug moest naar Angola. Overigens is er in Angola geen oorlog meer.

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    idd er is geen oorlog meer,sterker nog het gaat er nu hardstikke goed zelfs.
    idd heeft asiel gekregen,en daar wordt zeker bij uitgelegd dat ze ooit weer terug moesten,e helaas door het generaal pardon is dit zo geworden.
    en als ze hem echt niet willen laten gaan dan hadden ze hem moeten adopteren.

moet wel eerlijk zeggen dat ik hem hier wel een toekomst gun natuurlijk, want het is niet niks om weer terug te moeten gaan, maar dit is puur over eerlijkheid en rechtvaardig zijn.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is ook echt niet dat ik het hem niet gun hoor, maar het zou gewoon niet eerlijk zijn.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zag het op het nieuws. echt dieptriets dit. jongen kent zijn moedertaal niet eens, is al jaren niet meer in land van afkomst geweest, groeit op in een nederlands gezin en is opgevoed naar nederlandse weten en normen en moet dan ineens terug naar een land waar hij zich helemaal opnieuw moet aanpassen etc. het is dat hij niet blank is maar anders zou je niet anders weten dan dat hij hier geboren is.

ik ben er mee eens dat mensen terug moeten als hun land op orde is maar niet na jaren hier wonen, werken en zelfs misschien ondertussen al een relatie hebben en kinderen. vol is vol en we kunnen geen uitzonderingen maken wordt er gezegt. dat moeten ze meteen beslissen bij de grens en zodra het kan terug sturen en niet uitstellen en uitstellen.
    een volwassenen die hier komt heeft daar zelf voor gekozen en weet dat hij/zij ooit terug zal moeten en houdt daar rekening mee dat hij/zij hier geen toekomst kan opbouwen. deze jongen is als klein kind hier gekomen zonder dat hij hier voor heeft gekozen. hij moest zich aanpassen en heeft dit geweldig gedaan. hij heeft niet gekozen voor dit land maar heeft er het beste van gemaakt. is geen crimineel en studeerd momenteel zelfs. hoeveel voorbeeld burgers wil je hebben die zo ingeburgerd zijn

ik zeg of meteen terug sturen, of even in asielkamp houden en dan terug als het veilig is. niet eerst jaren laten wonen/werken/studeren en dan terug sturen. zolang ze bij dragen in de samenleving door te werken etc vormen ze ook geen enkel nadeel

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    die jongen kan zijn moedertaal nog wel hoor, hij is 8 jaar in nl?
    het word op tv wel allemaal een beetje erger gemaakt he, je moet begrijpen dat die pleegouders er dus alles aan doen om hem hier te houden, het enige wat hij kan doen is op de trap van het vliegtuig zeggen dat hij opnieuw asiel aan wil vragen dan moeten ze hem hier houden en begint zijn procedure weer van voor af aan.

Deel Deze Pagina