Mauro moet terug

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by wonderbaby1, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik sta steeds versteld van de hardheid hier.

Maar goed, dit is de tendens in Nederland op het moment.

Zekere mensen werken dit in de hand op het moment. En helaas niet alleen onze beste man van de PVV. Ook het zogenaamde tolerante CDA doet lekker mee. ( die mogen zich ook kapot schamen)

Voor iedereen die zo hard is: probeer je eens te verplaatsen in een ander. Hoeft heus niet te lang maar doe het eens kort. Stel jezelf eens voor dat het je eigen kinderen overkomt.

Ik zou precies hetzelfde doen als de meeste asielzoekers. Jullie niet? Als het ergens wel veilig is en waar je alle kans hebt zouden jullie dan niet vluchten?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Dat ben ik met je eens, zou ik ook doen. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, asielaanvragen gaan op basis van het verdrag van Geneve, dus inderdaad of je vlucht omdat het onveilig is. Asielaanvragen worden afgewezen omdat het land waar men vandaag komt niet als onveilig geclassificeerd is. Angola is niet onveilig. Het is misschien niet zo leuk als Nederland, en de mogelijkheden zijn minder. Ik kan me goed voorstellen dat je naar een ander land vertrekt om een kans op een betere toekomst te krijgen. Maar dan moet je geen asiel aanvragen maar een klasse 4 visum (MVV). En jij hebt het over een onveilige situatie ontvluchten. Dat is heel wat anders dan een vervelende economische situatie ontvluchten. Daarvoor hebben we ontwikkelingsbeleid.

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wat geef jij nou voor een opmerking? Ik leef en woon toch in het land waar ik geboren ben? Ik heb het erover dat er ook zat buitenlanders hier zijn die profiteren terwijl er ook nederlanders zijn die het harder nodig hebben. Ik geef gewoon mijn mening daar is zo een topic toch voor dan moet je me niet persoonlijk gaan aanvallen.

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

#284 Sanne1985, Nov 2, 2011
    Last edited by a moderator: Nov 2, 2011
    En die iemand die in dezelfde omstandigheden verkeert als Mauro mogen ze van mij hier ook houden... Misschien iets te sociaal, maar kom op... Wat heeft Mauro nou in Angola te zoeken? Dat is hetzelfde als dat je mij nu naar dat land zou brengen... Ik heb er ook niks, spreek de taal niet, ken er niemand. Het lijkt me echt een nachtmerrie voor zo'n jongen.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Je kan een land, bedrijf, instelling of wat dan ook niet regeren/leiden op basis van emoties. ;) Emoties en het "zielig" vinden voor Mauro is één ding, de wetgeving naleven is een ander. En die twee worden nogal door elkaar gehaald hier in dit topic vind ik. Ook ik vind het echt verschrikkelijk sneu voor Mauro dat hij terug moet, maar ik vind het wel correct dat hij geen verblijfsvisum krijgt. Waarom? Hij voldoet nou eenmaal niet aan de voorwaarden, triest maar waar. En dat wisten hij en z'n pleegouders al toen hij hij hier acht jaar geleden aankwam, onder valse voorwendselen overigens! Het was toen al bekend dat hij op z'n achttiende NL zou moeten verlaten. Het is heel vervelend voor hem, maar ik ken schrijnender gevallen. Nóg veel schrijnender, alleen die komen zelden in het nieuws. :) En uiteraard is het mens eigen om te proberen daar heen te gaan waar het beter is, maar helaas hebben de meeste mensen dat niet voor het zeggen. De wereld zal altijd oneerlijk verdeeld zijn, er zullen altijd mensen zijn die het beter of slechter hebben dan wijzelf. Ik wilde op m'n 20e dolgraag naar Nieuw-Zeeland emigreren, daar kwam ik ook niet in want ik voldeed niet aan de eisen....dat had ik gewoon te accepteren. Ik hoop dat Mauro toch nog iets van een goede opleiding kan afronden in NL en dan voor z'n landgenoten in Angola iets waardevols kan betekenen en daar een goed bestaan kan opbouwen. :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Helemaal mee eens!

En ja inderdaad dat eerste, dat haalt men hier inderdaad door elkaar. Nogmaals, ik gun Mauro het beste.. maar ik houd niet van uitzonderingen voor degenen die het hardste schreeuwen. De 'gewone' ama (die de taal oa moet leren met behulp van vrijwilligers en Lingo. Op een klein kamertje zit met nog 3 andere ama's en niet op een voetbalclub zit omdat hij daar simpelweg het geld niet voor heeft en geen NL'se vrienden omdat ze hem met de nek aankijken omdat hij niet zo goed nl's spreekt) heeft net zoveel recht te blijven als Mauro die het toevallig beter getroffen heeft.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ik vind het terrecht dat hij terug moet, Ze weten het als ze naar nederland komen hoe oud of jong je ook bent.
    Ze kunnen geen uitzonderingen maken wnt dan is dr volgende week weer eentje die zeer zielig is en een traantje laat en dus maar ook mag blijven. dat gaat gtoch niet? Dr zijn wetten voor, en die moeten ze handhaven, Hij mag blij zijn dat hij misschien en studievisum krijgt. Zodat hij in Angola iets waardevols kan doen voor zn landgenoten..

Maar helaas zal hij wel moeten vertrekken..

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Helemaal mee eens!

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    meiden angola is hardstikke VEILIG.. er is niks om je daar zorgen over te maken. en dan zeggen een huisje in de woestijn??? dan praat je wel over echte angolezen die niet uit de hoofdstad komen.. mauro`s ouders wonen in de hoofdstad LUANDA daar is niks aan de hand super modern en kei leuk om te zijn, goede studie mogelijkheden en zo zijn er nog meer dingen. mauro`s moeder en vader zijn daar met god weet hoeveel zusjes en broertjes, tantes en ooms zijn daar neven en nichten wat heeft die jongen te verliezen? ik bedoel hij komt bij zijn familie terug. na 3 maanden wil hij niet eens meer terug naar NL. laat ik het zo eens zeggen.en suzy het lijkt wel alsof jij op je tenen getrapt bent of zo?? niemand weet beter van deze situatie af dan meiden/mannen die in die situatie hebben gezeten/zitten of van dichtbij meemaken. dus oordeel niet zo hard zou ik zeggen.nogmaals ik ben ook niet naar shownieuws en de hele regering gestapt voor mijn manneke nee je moet er door heen en door dat hele proces wordt je sterker en leer je wat de rechten zijn en hoe je ermee om moet gaan en wat je kunt doen. en IK vind mannen of vrouwen die terug gestuurd worden zonder hun vriend/vriendin en kinderen toch een erger onderwerp dan oh zo zielige MAURO

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Meid, beleid is allemaal leuk en aardig.

Ik weet hoe het wordt gemaakt.

Vaak gewoon achter een bureau door mensen die er een beetje verstand van hebben.
    Kosten baten analyse hier en een beetje schuiven met wat regels daar....

Allemaal leuk en aardig maar soms strookt het niet met de realiteit,

Op basis van emoties kun je inderdaad een democratie niet leiden. Een democratie moet de belangen van iedereen zo'n beetje behartigen.
    En als dat een paar levens kost ( veiligheid van een snelweg bijvoorbeeld,allemaal op basis van kosten baten) dan is dat niet anders...

En het zal wel correct zijn dat hij geen verblijf krijgt maar dat is op basis van regels die in beginsel al niet correct zijn.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Nou ga ik het dan toch vragen Bosi, maar hoe zou jij dat dan willen zien dan? Hoe zou Nederland dat beleid dan in moeten vullen volgens jou?

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hartstikke leuk, supermodern en keileuk?? Meid, wat doe je hier nog dan?
    Nee, serieus, hoe kom je erbij? Geweest daar?

Luanda is helemaal niet veilig! Ja, de burgeroorlog is voorbij,mmaar het is er niet 'veilig'.
    Reisadvies Angola - Reisadviezen - Homepage - Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking

Ik heb twee dagen geleden dus die documentaire gezien over een jongen en meisje die terug moesten en zich moederziel alleen voelden.
    Maar vooral GEEN scholingskansen! De jongen die hier op school zat, ging daar na 3 jaar 1 klas terug. 4 jaar achterstand dus.

Angola is nog steeds hartstikke arm.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    PRECIES mijn gevoel Bosi, hear, hear!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Mn man is er 3 weken geweest, ja mensen zijn arm (levensmiddelen zijn heel duur) en je kunt beter niet s´avonds laat op straat gaan rondlopen daar (in bepaalde buurten). Maar verder heeft hij het goed naar z'n zin gehad. Het is niet een land als ethiopie oid.

15. zogelukkig

Bosi; ben je het niet eens met de langdurige procedure of met het asielbeleid an sich?

16. zogelukkig

#296 zogelukkig, Nov 2, 2011
    Last edited by a moderator: Nov 2, 2011
    Oh, ik wil er ook wel 3 weken heen hoor!
    Maar da's toch niet te vergelijken met daar permanent wonen en een bestaan opbouwen?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Nee tuurlijk niet.. (hij zat trouwens niet in een hotel ofzo hoor, bij mensen in huis). Maar is dat een reden dat Mauro hier maar moet blijven dan?

18. zogelukkig

Nee, dat is geen reden.
    Maar zeggen dat het er zo fijn en prachtig is, alsof het léuk is om daar te wonen, dat geloof ik dus niet.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Nee tuurlijk niet, maar goed.. we hebben het hier nu eenmaal heel erg goed. Mauro zit nu ook in een gezin wat het beter heeft als een heel groot deel van de Nederlanders dus het zal vast een enorme overgang wezen. Maar goed, hij hoorde 7 maanden na binnenkomst in NL al dat hij hier niet kon blijven.

20. zogelukkig

Hij heeft idd 8 jaar lang geweten dat hij op zijn 18e weer terug moest.

Maar hij heeft gewoon geprobeerd om te blijven en dat vind ik zeer moedig.

Share This Page