mauwende kitten....

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Aah ik vind t zo sneu eigenlijk
    We hebben gister n lieve schattige rode kater van 9 weken opgehaald hij is heel lief maar zit onder de kast en gaat dan mauwen klinkt zo zielig , hij heeft n mandje eten en drinken staat voor m klaar maar hij komt er alleen onderuit als wij m er weg halen en voor zn eten neerzetten ... vannacht heeft ie wel zn schoteltje melk leeg gelebberd
    is dit gewoon n kwestie van wennen?
    hij vind het trouwens niet erg om bij ons te zitten en geaaid te worden , alleen moet de hond en mijn jongste zoon nog niet te dicht in de buurt komen . de hond is zo lief , heel zacht en geduldig lijkt het wel .
    mn jngste zoon loopt wel heeeel de dag achter m aan en roept dan KATJUUUUUUHHHHHH hihi zou ie daar gek van worden of is t echt gewoon wennen ?

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Ja hoor!
    Dat is wennen...
    Beste is wel als je zoontje hem daar ook de tyd voor geeft maar dt misschien niet meevallen ... ;)

Mijn kitten was in het begin ook doodsbang voor de hond maar binnen twee weken lagen ze samen tegen elkaar aan te slapen... (heeft de hond wel HEEL erg haar best voor gedaan)

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het ukje zal echt moeten wennen, neem daar ook de tijd voor. Dus ga er lekker rustig bij zitten. Probeer je zoontje er ook een beetje bij weg te houden. Als het kitje echt bang is en nog moet wennen dan werkt zo'n ukje dat er achteraan hobbelt niet echt mee.Heb je gewone melk neergezet ? Zo ja, dan moet je dat even weghalen. In gewone melk zit lactose en daar kunnen katten niet goed tegen. Gaan ze heel erg van aan de diarree. Je kunt beter een bakje water neerzetten.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nee nee t is kittenmelk heeft de vrouw waar we m vandaan hebben meegegeven zodat hij langzaam overkan op brokjes :)
    dat klopt volgens mij trouwens ook niet helemaal , hij is wel 9 weken maar zijn bijgevoedmet n flesje omdat de mamapoes niet zoveel intresse in ze had ,
    bedankt trouwens :) Ik ga vandaag voor Sen (mn jongste zoon ) n knuffelkatje halen misschien werkt dat om hem n beetje af te leiden :)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    ja t is wennen :)

6. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Dat is zeker wennen voor de kitten.

7. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Een kitten moet los komen van de mamá dit is een proces wat lange duurt dan 9 weken . mijn ervaring is dat het kitten op zoek is naar zijn broertjes zusjes en mama, het is ook wel een grote wereld he zo als klein humpie . laat em idd maar wennen ;) lekker spelen en overal laten snuffelen komt goed. Hou wel in de gaten of hij niet gaat weg kruipen of pijn krijgt.
    Succes. :)
    Liefs edith
    Mama van mees*

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Kan idd even duren. Onze kat was in het begin zo bang dat hij zelfs niet op de kattenbak durfde. Hij zat toen achter een kastje verstopt en had zijn plas laten lopen, en hij bleef er in zitten. Zo zielig hij was helemaal nat. Ik heb hem toen apart in een kamertje gezet met kattenbak, eten en een schuilhokje. En ben er regelmatig even bij gaan zitten om tegen hem te praten. Met een weekje was hij over zijn ergste angst heen, alleen de hond vond hij toen nog vrij eng. Na een maandje was hij helemaal gewend, ook aan de hond. (mijn kitten was al 5 maanden toen wij hem kregen, dus dan kan het iets langer duren voordat hij helemaal gewend is).
    Inmiddels is hij bijna 2 jaar en het is helemaal goed gekomen. Het is een echte kroelkat en hij is dikke vriendjes met de hond. Ook reageerde hij super op Thirza toen ze geboren werd.

Dus het gaat vast helemaal goed komen met je katje. Geef hem de tijd om rustig te wennen.
    Veel plezier met je katje!

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Kwestie van wennen.

Wat misschien wel een optie is, is om de kamer wat 'kleiner' te maken.
    (wij hebben dat door middel van een konijnenren gedaan, kitten gaf zelf aan wanneer hij er aan toe was)
    Het is niet voor niets dat jonge kittens vaak onder een kast o.i.d. kruipen.

Deel Deze Pagina