ontevreden over het consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangerevrouw, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    waren jullie ook zo ontevreden over het consultatiebureau qua adviezen?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    van de verpleegkundige wel ja.. Foute adviezen (zeg dan gewoon dat je er geen verstand van hebt ipv iets te verzinnen)

Arts kan ik het goed mee vinden.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee, maar toen de oudsten in de cb leeftijd waren deed ik zelf de HBO-V en had ik een goede klik met de wvk. Bij de 3e had ik wel een stomme wvk, die was helemaal in paniek dat ze na 2wk nog niet terug was op geboortegewicht, maar ja, daar zijn mijn kids wat langzamer in. Moest maar gaan bijvoeden met kunstmelk. Niet gedaan, voelde niet goed, vervolgens kwamen we na 2wk op het cb om te wegen was ze goed aangekomen en riep ze, zie je wel dat het hielp op bij te voeden ... omdat het met afspraken beter uitkwam op een andere dag kreeg ik toen ook een andere verpleegkundige waar het beter mee klikte.
    Inmiddels zijn we weer terug op het oude cb en dat bevalt ook prima. Het is inmiddels een cjg geworden en we kunnen daardoor veel meer dingen doen op het cb, peuterochtend met muziek, een ruilwinkel etc.

Volgens mij vergeten veel mensen dat het cb een consultatiebureau is en dat je er advies kan inwinnen. je hoeft het niet op te volgen. Misschien zou een antroposofisch cb beter bij je passen. Je bent ook niet verplicht er heen te gaan.

5. tulip

tulip Niet meer actief

nee niet echt...het enige waar ik wel eens tegenaan liep is dat bij ons alle kindjes als gemiddelden werden bekeken en met een dysmatuur is dat nu eenmaal niet zo.

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar baby en dreumes.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, waardeloos gedoe, toen mijn dochter net was geboren en alleen maar afviel en niet dronk en de kraamzuster belde dat het cb die dag MOEST komen, omdat ze niet weg ging voor ze er waren, wilden ze nog niet komen :x, Uiteindelijk toen de verloskundige belde zijn ze toch maar wel gekomen, we moesten het maar aankijken... dag erna ging het nog niet, naar de ha en werd ze per direct opgenomen op de ka, ivm drinken als een te vroeg geboren kindje (ze was op tijd) Toen ze moest leren eten van een lepel lukte het niet alle soorten gekocht en uitgeprobeerd, ja nou, ze MOEST het kunnen of van mijn vinger afeten jaja :x, uiteindelijk een plat lepeltje gevonden, dat ging beter. Probleem is dat zij zich nog steeds (2 jaar en 8 mnd) blijft verslikken, ze schrokt en hapt alles naar binnen, vaak zonder te kauwen tot ze er bijna in stikt, doodeng zo een, en een advies? Die krijg ik niet, ze zou volgens hun dus een soepstengel moeten kunnen eten, een appel moet kunnen afhappen etc etc, maar dat krijgt ze niet want ze stikt bijna in zo'n ding. Ze is al bij de Kinderarts geweest en ze zien niks bijzonders aan haar, behalve dat ze dus schrokt, terwijl ze normaal kan eten. Op advies van de logopedie moet alles in kleine stukjes zodat ze niet propt en stikt en dat gaat redelijk, maar het cb ?? Praat me er niet van.....:(

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier krijgen we soms ook rare adviezen en tips van het cb. Maar ik volg lang niet alles op en soms vertel ik dingen ook niet als ik er geen gezeur over wil krijgen. Je krijgt vanzelf wel door wat je wel en niet moet zeggen ;)

Zoals eerder gezegd,je hoeft er niet naar toe en je hoeft de adviezen niet op te volgen. In het begin had ik er wel moeite mee en werd er soms onzeker van (ik doe het niet goed) maar dat werd dus vanzelf minder.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het ligt echt aan de verpleegkundige die je treft. Bij de oudste was ik zeer ontevreden. Nu bij de jongste een andere verpleegkundige, en ben zo blij met haar! Ik ga daarvoor wel naar een ander buro, een dorp verderop. Maar ik heb het er voor over.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nee niet echt, maar dat komt ook omdat we alleen wegen, meten, en prikken doen bij het cb.
    Als er advies nodig is sturen ze ons met de vragen terug naar de KA.
    Omdat ze geen adviezen meer durven geven denk ik, na een fout die ze in het verleden gemaakt hebben ;)

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Nee hoor, heel tevreden. Tuurlijk ligt de ene je meer dan de ander, maar het bevalt prima.

Ze bedoelen het goed, meedenken over de ontwikkeling van je kind. Maar net zo goed als opvattingen van vrienden en familie verschillen is dat bij het CB ook. Neem mee wat bij je past en laat de overige adviezen voor wat ze zijn.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Sommige adviezen sluiten niet aan bij hoe ik dingen wil doen, maar tja, prima hoor, zou akelig zijn als de wvpk en arts altijd exact zeggen wat ik wil horen ;) Verder vind ik wegen en meten gewoon erg leuk.
    Hier dus geen problemen, heb ook vaak het idee dat mensen het advies van het cb te serieus nemen. Het zijn adviezen, geen verplichtingen. Oh, en lees ook wel eens dat mensen naar het cb gaan als hun kindje ergens last van heeft, imho is daar de huisarts juist voor, het cb is er voor het volgen van de ontwikkeling.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.319
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier nooit problemen gehad.Er zat weleens zo'n geitenwollensokken arts maar die heeft een hele lastige aan een nuchter iemand als ik haha.
    Ik kom nu met ons derde kindje en de wvk is nog steeds hetzelfde als 9 jaar geleden,dus helemaal leuk!!.

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

kwa adviezen zijn we wel tevree maar cb luisterd nooit naar wat wij zeggen... dus ben er best wel klaar mee heb veel ellende gehad omdat ze niet na ons luisterde...

15. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zeer tevreden. Heb dan tot nu toe ook niet echt met vragen gezeten of advies ergens over gevraagd.

Ja, een keer over de borstvoeding. Maar ze vond dat het goed ging en ik gewoon zo door kon gaan.

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

+1.

17. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee, ben heel tevreden over het CB hier. Ook het CB waar de oudste destijds heen ging, nooit problemen mee gehad. Tuurlijk krijg ik weleens adviezen waar ik niets mee kan, maar het zijn dan ook 'adviezen', geen verplichtingen.
    We gaan binnenkort verhuizen naar een andere gemeente en ik hoop dat er daar ook weer een goed/leuk CB is!

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee, ik heb een fijn consultatie bureau. Ik herken de verhalen hier helemaal niet..

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat voor ellende dan, als er iets is ga je toch gewoon naar de ha, niet naar het cb?

20. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ben opzich redelijk tevreden. ze roepen alleen allemaal wat anders :)
    Dus ik hoor de ideen en mogelijkheden en neem ervan wat bij ons past.

Deel Deze Pagina