*Ik plaats dit bericht bewust niet bij "voeding" aangezien het niet om de voeding maar om de bedtijd gaat* Gister bij CB geweest, en mag eindelijk terug naar 4 flessen. Reden dat we hier heel blij om zijn is dat onze baby heel moeilijk te wekken was voor de laatste voeding, vond ik zo naar voor dr! Ze gaat dan nu van 3 x 150/5 en 2 x 180/6 (5 flessen in totaal) terug naar 3 x 180/6 en 1 x 210/7 (eventueel met rijsbloem) Probleem is.... hoe kom je eruit met de tijd? Het hele idee is dat ze lekker kan doorslapen. Het CB heeft even meegedacht en zij adviseerden om de 5 uur een fles (is nu om de 4 uur): 6-7u 180/6 11u 180/6 16u 180/6 21u 210/7 (eventueel met rijstbloem) Ik kan d'r toch niet pas na die laatste fles in bed doen? Ze gaat nu rond 19.30u naar bed en dat bevalt prima en dat lijkt me trouwens ook gezond voor een babietje. Ik kan dr natuurlijk wel wekken rond 21u maar dan is het hele idee van doorslapen weg. Ik weet dat het een mens is en geen robot maar een beetje regelmaat lijkt me normaal. Daar doet ze het nu ook goed op. Minder uren tussen de flessen in lijkt me niet werken, dan drink ze dr flesje niet goed leeg. Wie kan me helpen meedenken over een ander (beter) schema?
Van wie is jullie baby? Van het CB en van jullie? "Gister bij CB geweest, en mag eindelijk terug naar 4 flessen." Dit bepaal je toch helemaal zelf? Je hoeft toch niet op toestemming van het CB te wachten wat hoeveelheid flessen betreft? Als jij het niet fijn vindt om je kindje wakker te maken voor een fles dan doe je dat toch gewoon niet? Daar heeft het CB helemaal niets over te zeggen, het enige wat zij mogen en kunnen doen is je adviseren. Waarom moet ze nu terug naar 4 flessen? Doen ze het goed op 5 flessen en slaapt ze goed? Waarom zou je dit dan veranderen? Ik zou gewoon naar haar kijken en daar het "schema" op aan laten sluiten. Want als ze alleen nog maar melk krijgt vind ik 4 flessen best weinig. Waarom is het idee van doorslapen weg als je haar om 21 uur wakker maakt? Ze is nog maar 4 maanden! Stel ze slaapt van 21.30 tot 07.00 de volgende ochtend dan slaapt ze toch keurig door? Ze hoeft toch nog niet van 19 tot 7 te slapen als ze daar nog niet aan toe is. Onze dochter is nu 4 maanden en bij ons ziet het er zo uit: 07.00 fles 180 + 6 10.00 fles 180 +6 11.00 hapjes fruit 13.00 fles 180 + 6 16.30 fles 180 + 6 17.30 hapjes groente 21.00 fles 180 +6 *Voor deze fles maken we haar wakker* Ze slaapt als volgt: 08.30 tot 10.00 12 tot 13.00 14.00 tot 16.30 18.00 tot 21.00 21.30 tot 07.00 Wij maken haar dus bewust wakker om 21.00 puur omdat ik vier flessen erg weinig vind. Ze eet al heel goed, maar ik beperk het qua hoeveelheid nog omdat het nu natuurlijk alleen nog maar is om de smaakjes te leren kennen. Van de week at ze al een heel bordje leeg met bloemkoolpuree en mocht ze zo blijven eten dan zullen we straks een fles eraf halen, maar nu nog niet.
Waarom niet gewoon om de vier uur. Hier is het (ongeveer) 8-12-16-19.30. En dan rond 20 uur naar bed.. Ik vind vier flessen met vier maanden niet heel weinig. Als je dochter nu niet wakker wordt voor de laatste fles zou je kunnen proberen die gewoon te laten vallen..
Is er een reden dat jullie van het CB de 5e fles mogen weglaten? Ik keek echt naar de behoefte van mijn kind. De ene dag redde hij het prima op 4 en de andere dag had hij wel behoefte aan die 5e fles. Geen CB die zoiets voor me bepaald. Ik vind slapen van 21.00 tot 7.00 hartstikke goed een baby van 4 maand. Mijne is 11 maanden en krijgt zo nu en dan nog steeds een fles om elf uur, omdat hij anders 's nachts wakker wordt. Je hebt geen garantie dat je dochter volledig doorslaapt als je de 5e fles weglaat. Probeer het eens. Misschien red ze het niet en wordt ze 's nachts weer wakker. Tja, dan zou ik die 5e weer geven.
Hier hetzelfde en helemaal mee eens ( zelf bedacht en aangegeven door dochterlief, voeden op verzoek met FV )
Wij hebben niets veranderd aan de bedtijd toen de kinderen naar 4 flessen gingen (resp 15 en 18 weken). De voedingstijden waren 8:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30 (20:00 in bed) en dat is gewoon zo gebleven. De 5e fles is vervallen. En oja, niet groter en ook zonder rijstebloem (dat is tenslotte toch bijvoeding en dat vond ik niet nodig). Bij zoon werd na een paar weken de fles iets groter maar bij dochter is ie altijd maximaal 180/6 geweest.
Hier met 4 maand ook vier flessen, om de 3 tot 4 uur. De laatste fles is tussen 19.00 en 19.45 uur. Uiterlijk 20.00 uur ligt ze er in, na het bedritueel van pyjama aan en boekje lezen. Verder volledig eens met Yummy! Het cb is bij mij voor meten, wegen en prikjes, de voeding en tijden bepaal ik zelf.
Ik begrijp de fles van 210/7 niet zo goed. Flinke plens voeding voor zo'n klein maagje.. Hier kijk ik naar m'n zoontje, de ene dag 4 flessen de andere dag 5. Allemaal op verzoek, en de laatste fles rond half 9 en daar maak ik hem voor wakker. Hij gaat meestal slapen tussen 1830 en 1930 ( doet hij zelf) en verder varieert het van dag tot dag. Dus mijn advies: kijk goed naar je kindje en dan komt het vanzelf goed
Eerlijk... Ik heb echt bog noooit gehoord van standaard 5 uur tussen de flessen Das hartstikke lang joh! En daarbij ben ik t met de rest eens dat t cb niks bepaald.. En probeer eerst eens gewoon 180 ipv 210
Wij zijn ook naar 4 flessen gegaan toen Elise daar aan toe was, 4 keer 180 had ze genoeg aan. Idd 8:00-12:00-16:00 en 19:30/20:00 en daarna sliep ze door. Nu zat ze op mooi boven de gemiddelde curve dus het CB deed bij ons nooit moeilijk over voeding
Idd fles om 16u hapje groente dan rond 17u en dan evt nog even slapen of wakker en dan 19u de laatste fles. Hier sliep ze met 4 maanden nog van fles tot fles en kreeg ze geen bijvoeding vanwege koemelkallergie. Wel nog 5 flessen en de laatste rond 21.30u Daar moesten we haar altijd voor wakker maken anders kreeg ze te weinig. Meestal dronk ze max 130 per fles
Mijn dochtertje is 5 maanden, maar slaapt al een maand of 2 vanaf 's avonds 19/20 uur tot de volgende morgen ongeveer 7 uur. Wakker maken doen we al heel lang niet meer. Als we dat deden, werd ze alsnog 's nachts wakker dus lieten we haar lekker liggen, zagen vanzelf wel wanneer ze wakker werd. En dat werd al heel gauw pas de volgende ochtend. Ze krijgt meestal nog 5 flessen en omdat ze een lange nacht maakt zit er overdag minder tijd tussen de flessen, ongeveer: 7.00 uur: 210/7 11.00 uur: 210/7 14.00 uur: 180/6 17.00 uur: 180/6 19.00 uur: 180/6 waarvan ze heel vaak maar de helft drinkt. Ik vind om de 5 uur wel heeeeel lang hoor! Zoals je ziet zit er bij ons soms maar 3 uur tussen en als de 5 uur fles wat later wordt, soms maar 2 uren tussen de laatste twee flessen. Soms is t maar net hoe t uitkomt. Hangt ook van haar slaapjes af. Laatst had ze 's morgens heel lang geslapen waardoor ze om 5 uur nog maar aan haar derde flesje toe was, toen kreeg ze dus maar 4 flessen over de hele dag. Volgende dag was het echter weer normaal dus weer 5 flessen. Ik zou gewoon kijken naar wat voor jouw kindje fijn is. Ik "gebruik" het cb alleen om te checken of mijn dochtertje ongeveer genoeg binnen krijgt en of het een beetje gaat zoals men 'normaal' acht. Mochten zij nou iets heel anders aangeven dat dat ik thuis doe dan zou ik daar misschien wel iets mee doen, maar tot nu toe komt het aardig overeen.
Mijn dochter krijgt bv op vraag, dus ik heb geen verstand van kv en hoeveelheid flessen. Ik wil alleen zeggen dat je het cb niet moet laten bepalen hoeveel flessen je kindje "mag". Kijk gewoon naar haar behoeftes en ga daarin mee. Echt, dat geeft zoveel rust voor jou en je kindje. En nee, om 21 uur in bed doen is ook wel laat. Maar waarom mag ze tussendoor niet gewoon wakker worden? Je vraagt wel veel van zo'n klein mensje hoor! Ze doet het toch hartstikke goed?
Nine is nu vijf maanden en een week en wij geven sinds een week vier flessen van 210/7 gaat de ene keer leeg, de andere keer niet. Wij hebben een beetje hetzelfde schem als bubbel, alleen de laatse fles geven wij al om 19.00 uur met twee scheppen rijstebloem. Met vier maanden had ze nog wel behoefte aan de avondfles, maar in een keer wilde ze die niet meer en ging ze hard huilen als je haar in de avond wakker maakte. Ik vind om de vijf uur ook wel lang, redt ze dat? Als ze nog tevreden is met vijf flessen, zou ik nog even wachten.
hoihoi, waarom probeer je de laatste fles niet gewoon over te slaan en te kijken wat er gebeurd? Wij kregen gister ook advies om naar 4 flessen te gaan maar omdat ons mannetje heel veel problemen gehad heeft met drinken en reflux zie ik dat niet zitten en blijf ik gewoon lekker op 5. Wat is je schema van 5 flessen? Ik zou er zelf geen 5 uur tussen laten, ons mannetje heeft ook liever meer tijd tussen de flessen maar 5 uur vind ik wel veel, wij laten er max 4-4 1/2uur tussen, eerder heeft hij ook totaal geen trek. Ik had ergens gelezen dat de beste bedtijd tussen 18.30-19.30uur is, kun je dat niet proberen en dan eens geen flesje daarna meer geven? Als ze wel snachts komt misschien toch een teken dat ze nog een 5de fles nodig heeft?
hier deden het we het ook zo vanaf 4 maand alleen wel van 210/7 tussen 2 flessen door laten wennen aan een groete- en fruithap
mmm 5 uur tussen de flessen...vind ik erg lang! en dat zou mijn meisje overdag niet eens kunnen (bijna 5 maanden) hier is het om 900, 1300, 1700, 2000 fles en dan doorslapen. Ook tussen door wat fruit, maar de tijd is elke dag anders, wanneer het er van komt zeg maar....
Ik zou het ritme aanhouden die je had alleen de hoeveelheid voeding verhogen. Als dat niet goed wil wat hapjes erbij geven. Toen ons kind met zes/zeven weken standaard 5 flessen van 150 leegdronk ben ik vanaf 7 uur iedere 3 uur een voeding gaan geven. Ze sliep toen al wel een aantal weken door en hierdoor ging ze alleen iets eerder naar bed. Nu geef ik diezelfde hoeveelheid verspreid over 4 flessen (dus om de 4 uur vanaf 7 uur voeden) en ook dat werkt bij haar. Heel prettig.
Zelfs ík zou dat niet redden!! moet je eens bedenken dat je om 8 uur ontbijt, en níets krijgt tot 1 uur smiddags! Ik zou omvallen tegen die tijd! Elk dieetist kan je vertellen dat dat niet slim is voor je bloedsuiker. Ik zou gewoon vaker, kleinere flessen geven, dat is toch helemaal neit erg. Jij eet toch ook regelmatig, de ene keer een hele maaltijd, de andere keer misschien alleen een kop thee met een ontbijtkoekje oid En dan gewoon op normaal tijdstip naar bed. Eventueel kun je dan nog een klein flesje geven als ze wel snachts wakker gaat worden...