Hoi, Ik heb vorige week een operatie gehad waarin verklevingen in mijn baarmoeder zijn verwijderd. Om het baarmoederslijmvlies weer te herstellen moet ik nu drie maanden progynova slikken. Het doorlezen van de bijsluiter heeft mij echter een hele hoop vragen opgeleverd. Dus een oproep aan anderen die dit medicijn ook gebruiken of hebben gebruikt. Mijn vragen: In de bijsluiter staat dat, als dit medicijn wordt ingenomen indien de baarmoeder niet verwijderd is, je gedurende een aantal dagen naast de Progynova ook een progestageen moet gebruiken. Echter ik heb helemaal geen ander medicijn voorgeschreven gekregen. Zou dit een foutje kunnen zijn of moet maak ik me zorgen om niks? Je kan dit medicijn cyclisch (21 dagen slikken en dan een week niet) of continu innemen. Nergens blijkt uit wat ik moet doen, cyclisch of continu. Het staat niet op het doosje en ik kan me ook niet herinneren dat de arts hier iets over gezegd heeft. Als ik het zo opschrijf is het me duidelijk dat ik de arts echt om duidelijkheid moet vragen. Ik heb het recept meekregen toen ik naar huis mocht na mijn operatie en hoewel de arts uitgebreid de tijd heeft genomen om toe te lichten hoe de operatie is gegaan, kan ik me niet veel herinneren over het voorgeschreven medicijn. Ik zal mijn vragen daarom ook aan mijn artst richten. Ik ben nog wel benieuwd naar ervaringen van anderen met dit medicijn. Hebben jullie bijvoorbeeld veel last van bijwerkingen, want van de bijsluiter werd ik niet echt vrolijk . groetjes, Pooltje
ik heb het gebruik voor de cryo behandelingen gebruikte ze dan ±40 dagen had niet veel last van bijwerkingen. en is idd goed voor je slijmvlies