Hallo, Mijn zoontje is bijna 1 jaar en mag dan dus ook gewone (karne)melk gaan drinken. Ik wil dan 's middags bij de boterham gewone (karne)melk gaan geven, en 's morgens en 's avonds BV blijven geven (heb het nu wel gehad met het kolven 's middags op mijn werk.....). Hij krijgt 's avonds dan ook nog een beetje yoghurt. Bij het CB zeiden ze dat hij maximaal 300 ml zuivel per dag mag, incl de BV. Maar met de BV 2 keer per dag zit je daar toch zo aan? Hoeveel melk mag ik hem dan 's middags geven? Ik weet niet hoeveel hij precies aan de borst drinkt, maar gezien de tijd dat hij bezig is volgens mij toch wel een dikke 100 ml of meer. Hoe doen jullie dit? Alvast bedankt!
Grrr... dat cb! Er zit echt geen maximum aan borstvoeding, ze hebben er duidelijk geen verstand van. Overdag een bekertje karnemelk lijkt me prima, 's avonds yoghurt is in principe niet nodig omdat hij dan ook nog bij jou drinkt, maar het mag wel. Misschien in plaats van yoghurt 's avonds anders een stukje fruit? Succes Juul, en als je nog twijfelt stel je vraag eens op het bijvoedingsforum http://www.network54.com/Forum/382080/
Tja, er zitten nou eenmaal geen maatstreepjes op je borsten, dus we kunnen nog steeds niet aftanken. Jouw CB loopt toch echt achter. Draai het gewoon om, je geeft bv en daarnaast af en toe eens was yoghurt,kwark,karnemelk. En dan kom je op 300 ml. Het is maar een richtlijn, een dag wat meer/minder is niet zo belangrijk.
dank je! Ik dacht al dat het niet klopte wat ze zei. Zit ivm verhuizing bij een nieuw CB nu, en ik vond 't mens al he-le-maal niet sympathiek daar....