Hoeveel yoghurt mag ze eten?

Discussion in 'Voeding' started by mamaeva, Oct 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel yoghurt mag ik als toetje geven na het eten?
    Mijn dochter is 10 maanden.

2. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mag dat gewoon elke dag?

3. fafje

fafje Niet meer actief

ìk dahct met dez eleeftijd een totaal van 400/500 cc aan zuivel....dus ligt er aan hoeveel melk ze al/nog krijgt?

vanaf 1 jaar is het 300 cc zuivel per dag...mijn zoontje eet ongeveer 200-250 yoghurt/kwark per dag

4. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zitten nu nog op 3 flessen, maar die wil ik dan terugbrengen naar 2.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Tot een jaar wordt nog 500cc zuivel (meestal 2 flessen en toetjes) aangeraden. Dus in jou geval zou het 100cc yoghurt zijn..
    Maar we hebben het hier nooit echt afgemeten. De ene dag wilde hij wat meer, de andere wat minder of niet.

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon is dol op yoghurt. Wij meten het ook niet af, hij krijgt iedere dag na het avondeten ongeveer 150 ml. yoghurt. Hij krijgt ook nog 3 flessen van 180+6 per dag. Wat zou er mis zijn met teveel zuivel? Ik wist niet dat er een max. was....:)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Er zijn 2 redenen om een beetje te matigen met zuivel:
    Zuivel vult ontzettend oa door de melksuikers, waardoor ze minder trek hebben in hun vaste voeding.
    En zuivel bevat wat eiwitten, die in hoge hoeveelheden belastend zijn voor de nieren.

Ik geloof dat vanaf 12 maand 300 cc aanbevolen is, en 500 de max.
    Vanaf 9 maand is dan 500 aanbevolen en zo'n 700 max. Vooral om dat vaak flesvoeding is, wat al wat milder qua eiwitten. Maar het vult wel.
    Ik zou dus zelf 3 flessen zonder extra zuivel, of 2a2,5 fles met extra zuivel aanhouden..

8. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt daar kan ik wat mee. We gaan de 3e fles afbouwen zodat we op 2 flessen en een toetje uitkomen.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zuivel (kunstvoeding en koemelkzuivel) bevat heel veel eiwitten en zouten en een teveel daarvan is erg belastend voor de nieren.

Als je ongeveer aanhoudt:

6 mnd 1000cc
    8 mnd 765 cc
    10 mnd 530
    12 mnd 300

zit je goed.

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe doen jullie dat dan; max 500 als je kindje 15 maand is. De onze krijgt 's ochtends pap (waarin verwerkt 200), 's middags bij boterham 150, en dan 150 yoghurt na het eten en voor het slapen gaan nog 200 melk, maw ik kom echt elke dag wel op 600.......

11. fafje

fafje Niet meer actief

sneeuw, bij de boterham kan toch ook gewoon thee ofzoz!?

of ontbijten met gewoon brood? of desnoods kleinere papfles/bord van 100

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar meneer blieft niet echt thee en dan ben ik zo bang dat ie te weinig vocht krijgt

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Sneeuw ik heb precies hetzelfde probleem!
    Ik houdt mijn hart dus vast strakjes want een goede flesdrinker was het ook al niet.
    Nu gaat de ochtend en avond fles goed.
    Maar hij drinkt niks anders behalve een paar slokjes vers sinaasappelsap ( daar zou hij dus veel meer van willen maar geef ik hem niet)

14. fafje

fafje Niet meer actief

sneeuw, ohh oke...en iets anders?? desnoods aanglengd dikap paar druppel sap op water?

ik merk namelijk aan mijn zoontje...dat hij soms dus heel wienig drint...ookal bied ik het hem echt vaaak aan....maa zo einde van de dag, drintk ie ineeens een hele beker van 200/300ml!
    Dus ik vertrouw er nu wel op dat hij drinkt wanneer hij dost heeft idem met eten....

Soms geef ik extra vochtig fruit ...dus dan heeft ie 3x fruit op een dag...een enkele x geef ik hem wat ie sowieso drinkt...zoals jus doange, lust ie heel graag...maaja teveel vind ik niet goed...maa zo nu en dan mag het...

15. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Water met drupjes diksap gaat inderdaad prima, en sinasappelsap ook, dus vandaag thee met melk proberen, sorry allemaal off topic

Share This Page