Hoi meiden, Het lukt maar niet om mijn jongste zoontje uit een beker of tuitbker te laten drinken. Hij is nu bijna twee en drinkt alleen nog uit een flesje. Hij snapt helemaal niets van een bekertje of tuitbeker en drinkt dan dus de hele dag nog geen twee slokjes. Moet er wel bij vertellen dat hij prematuur en heel ernstig ziek was en dat eten en drinken dus altijd moeizaam gaat. Hij is ook nog erg jong voor zijn leeftijd dus bekertjes uitleggen gaat nog niet. Ik heb er op zich geen probleem mee dat hij uit een fles drinkt maar hij kauwt zijn speen helemaal kapot en ik ben bang dat hij stukjes gaat inslikken (we hebben nu bijna per flesje een nieuwe speen nodig) Heeft iemand tips voor ons? Groetjes, Josie
Waarschijnlijk kun je op zijn leeftijd de tuitbeker laten voor wat het is, anders kun je hem eerst de tuitbeker leren en dan alsnog een gewone beker, dus nog meer werk Ik ben begonnen met bekers die twee handvatten hebben. Misschien kun je er iets diks in doen en niet te vol, yoghurt ofzo. Of als hij in bad zit of onder de douche, dan maakt het ook niet uit als alles er naast gaat. Anders zou ik het ook niet weten. Drink hij wel uit rietjes? Ik heb dit eetsetje, erg fijn: IKEA | Borden & schalen | Tafelgerei kinderen | FABLER | Eetset, 3-delig De tuit kun je er gewoon afhalen en dan is het een normaal bekertje. Ook het bakje is fijn om uit te eten, staat heel stevig met zo'n rubber randje er onder en kiept niet snel om.
Dat is inderdaad een goede tip. Ik denk dat het maar in bad gaan proberen, slim!! Ik ga volgende week nar ikea, ga meteen eens kijken voor dat eetsetje. Groetjes, Josie
Misschien zijn avondtoetje wat verdunt in een bekertje doen dat hij het eruit kan drinken? Net dat het niet te dun en niet te dik is. En als hij (nog) pap krijgt smorgens de helft zoals je altijd doet en andere helft in een bekertje? Je kunt ook een tuit bij de hema kopen voor 1,50 en dan deksel eraf halen mocht je eerder bij de hema komen dan ikea. Leuk setje van ikea trouwens
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reacties! We gaan vanmiddag een rietjesbeker halen en dan eens uitproberen. Ik laat weten hoe het gaat! groetjes, Josie
Ik heb ook van die kinderen die het principe van een tuitbeker niet lijken te snappen. Wij gebruiken rietjesbekers, echt ideale dingen vind ik dat. En dat begrepen ze allebei wel heel snel (terwijl het mij juist lastiger lijkt).
Ik heb vandaag geprobeerd met de rietjesbeker van difrax. Hij vond het even reuze interessant maar het principe heeft hij nog niet zo door. Ik geloof niet dat hij er echt iets mee binnen kreeg. Maar goed, hij moet er natuurlijk ook even de tijd voor krijgen, dus we gaan gewoon door met proberen. Hij had hier in ieder geval niet zo'n afkeer van als van een tuitbeker. Ik laat weten hoe het vervolg gaat. Groetjes, josie