Kan er geen eigen kopje komen voor alle vragen over NUB's? Gevoelsmatig vind ik het eigenlijk al onzin om daar zoveel topics over te wijden (aangezien het ook nog eens 'slechts' een theorie is), maar het kopje waar de topics onderstaan heet 'onderzoeken en echo's'. Nu wordt een NUB ook aan de hand van een echo bepaald, maar ik zie soms door dit geneuzel de serieuze onderwerpen niet meer. Vrouwen die echt in de rats zitten of serieuze vragen hebben over onderzoeken die ze (gaan) krijgen...
Er is een topic over NUB's, kan er niet gewoon worden afgesproken dat alle nub-vragen en foto's gewoon daarin worden gezet en dat de overige verwijderd worden als mensen toch nieuwe topics blijven openen?
Die vraag is er eerder geweest en toen is er besloten om het niet te doen. De vraag hoort idd thuis onder het kopje onderzoeken en echo's. Wat Skatje zegt klopt. Ik zal eens overleggen of we een sticky bovenaan kunnen plaatsen waarin we verwijzen naar dit sub-topic. Dit omhet algemene topic toch overzichtelijk te houden. Kwebbel
NUB is toch alleen héél vroeg d.m.v. een (vage) theorie bepalen wat het geslacht van je kindje is? Hoe kunnen daar nou mensen over in de rats zitten? Ik vind het persoonlijk een heel erg specifiek onderwerp, past allemaal wel in één topic. Een sticky Het grote NUB topic deel X lijkt me ook wel een goed idee... En ja, er blijven altijd mutsen (sorry!) die dan toch nog een eigen topic willen. Zelfde als bij het grote stem-topic.
Nee, maar dat bedoel ik dus. NUB is voor de gein, voor ongeduldige mutsen die niet kunnen wachten. Maar aan de info heb je weinig, want vaak klopt er niets van (niet in de laatste plaats omdat er vaak foto's worden getoond, waar echt niets uit op te maken is). Het staat er vol mee! Een serieus onderwerp over een slechte echo, een combinatietest, punctie, of andere medisch spannende topic, die vallen compleet in het niet. Ik kan me zelfs voorstellen dat mensen die echt in de rats zitten (over of hun kindje bv wel levensvatbaar is, om een aangeboren afwijking), zich gekwetst voelen bij het zien van al die NUB-topics. Waar maken ze zich druk om!?!?! Vandaar mijn verzoek.
ik kan me wel vinden in de vraag van Merah. Ik kijk idd ook nooit meer onder het kopje 'onderzoek en echo's', omdat ik eerlijk gezegd niet zoveel heb met die verzoeken om NUB. Niet dat ik zelf niet nieuwsgierig was (hoewel nooit een vraag hierover gesteld), maar ik kan ze niet lezen. Dus hoef ook niet te reageren bij deze topics. Maar idd vragen over bijvoorbeeld de 20 weken echo oid vallen in het niet.
Dat is een theorie waarbij je bij een heel vroege echo (12 weken of zo?) al zou kunnen zien aan een klein stubbeltje, of dat ie omhoog staat of naar voren, of het een jongetje of een meisje is. Volgens mij heb je 50% kans dat het goed is. Is iets voor dames die te ongeduldig zijn om tot de 20-weken echo te wachten voor de geslachtsbepaling.
Nub-theorie - zwanger Daar staat trouwens dat de kans dat het klopt bij 12 weken 75% is en bij 13 weken 95%. Ik geloof er niet zo in, gezien ze bij de 20-weken echo ook nog niet eens met 100% kunnen zeggen of het een meisje is (wel of het een jongen is ).
als dit toch zou werken, zou de vk dat wel zeggen? als je met 13 weken 95% zekerheid hebt? nee, ik denk dat dit meer ligt aan je misselijkheid, en of je buik naar boven of opzij staat (niet dus, ff voor duidelijkheid)
Nou ja, ik heb er een keer naar gevraagd bij de 12 weken echo. Maar er werd toen heel lacherig over gedaan.
Ben het eens met merah. Je moet nu zoeken tussen al die nubtopics naar andere onderwerpen. Ik vind het in ieder geval heel irritant
Jazeker, alleen ik had er zelf niet meer aan gedacht Maar zie http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/388231-over-nub.html
even een vraagje, ik had een topic lopen over de vraag of iemand het geslacht kon zien na mijn pretecho(16 weken). nu zit hier een slotje op. valt dit dan ook onder een nub vraag?????
Eens met merah..tis,in mijn ogen sowieso onzin, maar dat maakt niet uit voor degenen die er wel ingeloven. Maar door die topics zie je het serieuze gewoon niet meer.