goedemorgen dames, ik heb een probleempje. toen ik bevallen was van ons meisje kreeg ik daarna ineens last van onderhuids groeiende haartjes kwam een haartje onder mijn oksel uit een butje van ongeveer 10cm. (hierdoor blijven er gleufjes in de huid achter die van binnen uit dichtgroeien waardoor er een soort grotje ontstaat). ik ben hier meer naar de huisarts geweest en die zegt niet meer te moeten scheren of in ieder geval weinig. nou ja het is winter ik denk laten we wel proberen zo min mogelijk te scheren en doe het nou een keer in de week mijn oksel daar heb ik heel zelden nog maar een ingegroeide haar. en de schaamstreek alleen met onderzoeken bijv. inwendige echo's en als ik er genoeg van heb. nu dacht ik gisteren er weer een te hebben in mijn lies na het douche keek ik en schrok me rot er zitten gaatjes in die van binnen zijn dicht gegroeid maar waar je gewoon in kan kijken en niet een en ook best groot denk een stuk of 5 en weet zeker dat in sommige een kinderpink topje in zou passen schattend. weet iemand wat dit is wat ik hiermee kan doen want het begint nou pijn te doen ik heb er last van ik scheer al heel minimatig. de dokter die zegt alleen min mogelijk scheren en geloof me dat doe ik al deed het eerst elke dag. ik ga maandag wel weer even bellen naar de huisarts, dan maar een verwijzing vragen voor de dermatoloog ofzo? ik schaam me rot hiermee.
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd! Lijkt me heel onprettig. Ga sowieso maandag naar de huisarts, en vraag eventueel inderdaad om doorverwijzing naar dermatoloog. Veel succes!
Zitten daar ook ontstekingen in? Toevallig zag ik dit vorige week of week ervoor bij een vrouw die hetzelfde probleem had in het programma 'dit is mijn lijf'. Weet alleen wel niet meer wat het was. Je kunt dat terug kijken. Had hier ook nog nooit van gehoord.
denk geen ontstekingen komt in ieder geval geen pus uit ofzo er zitten in mijn lies ook geen haartjes in zoals onder mijn oksel. en die onder mijn oksel kon ik nog wel mee leven wat dat zijn kleintjes met een sneetje van halve cm maar in mijn lies kan wel janken hoe dat er uit ziet..
Toch klinkt het heel erg als Hidradenitis suppurativa, oftewel acne inversa. Daar bestaan wel zalfjes voor, hoewel ik niet weet of dat een langetermijn oplossing is. Heb je overgewicht en/of rook je?
heel erg bedankt zo ziet het er wel uit maar ontstoken is het niet dus die gleufjes wel maar die bultjes zitten er niet... ik ben gestopt met roken en heb al zeker een driekwart jaar geen overgewicht meer ook maar een jaar of 2 max gehad. voor de rest was ik alles netjes.. weet nou wel wat ik mee ga nemen naar de dokter.
ik lees dat het ook te maken heeft met wisseling van hormoon huishouding dit is begonnen na de zwangerschap van onze meid en afgelopen jaar verergerd laten we er op houden een hoop hormonen iui behandelingen en een bbz en daarbij nu wel goed zwanger dat mijn hormoonhuishouding de afgelopen jaar op zijn kop staat.
Dat zou dan ook een hele hoop kunnen verklaren. Helaas heb je je hormoonhuihouding niet altijd zelf in de hand. Ik hoop dat je huisarts je meer duidelijkheid kan geven, zo niet, dan zou ik ergens anders een second opinion vragen. Sterkte nogmaals!
Ik heb het ook. Een waar slagveld daar onder. Het zijn bij mij echt overblijfselen van ontstoken talgklieren. Volgens mij weinig aan te doen. Ik accepteer het maar.
mag ik vragen of je juist wel of niet scheert want mijn dokter zei dat het juist noog het scheren kwam en dat er daardoor haartjes onderhuids gaan groeien zoals ik lees pigd het daar niet aan. zou me graag weer fatsoenlijk bij willen houden op dat gebied.
Misschien een stomme vraag, maar zou het helpen om te scrubben? Je leest namelijk overal dat je voor en nadat je geschoren hebt moet scrubben om ingegroeide haren tegen te gaan.
Scheren kon wel volgens mijn huisarts maar dan niet te vaak en met de haargroei mee zeg maar. Het blijft een gevoelig gebied. Ik heb niet zo heel veel last meer van ontstoken talgklieren *klopt af*
Scrubben heb ik wel gedaan onder mij oksel maar in mijn schaamstreek lijkt me dat wat gevoelig.. ik gdbruik voor het scrubben dan wel die voor in thermes.
Dat herken ik inderdaad. Bij mij is het ook hormoongevoelig. Kreeg ze ook vaak rond dezelfde tijd in mijn cyclus maar dat kon dan weer niet zei mijn huisarts. Yeah right dacht ik toen, ben niet gek. Vervelend kwaaltje!
Misschien een optie om te gaan harsen?Ik deed ook scheren en tijdens mijn zwangerschappen had ik ook last van hetgeen jij last hebt. Het waren echt dikke bobbels onder mijn huid die enorm veel zeer deden. En als ik dit verwarmde met een washandje en masseerde dan kwam er echt rotzooi uit! En dan later volgde het haartje wat verstopt erin zat.Ik ben vanaf toen gaan harsen en het is stukken minder, vele malen minder! En je belast de huid met harsen minder dan met scheren.Na mijn zwangerschappen ben ik na de huisarts geweest en deze gaf aan dat het verstopte talgkliertjes zijn en dat ik dit alleen kan bestrijden als ik 6 MAANDEN aan de AB kuur ga. Nou nee, dank je wel heb ik toen gezegd!Succes ermee
maar harsen in de schaamstreek ook lijkt me dan best wel pijn doen. ik moet eerlijk zeggen met die gatenkaas die ik nou heb in mijn lies zou ik er nog best 6 maanden ab kuur voor over hebben na de bevalling en borstvoeding want nu doet het gewoon echt pijn ben blij dat iik lees dat ik er niet als enige last van heb hoewel het natuurlijk niet fijn is maar vond het al apart.