max gewicht

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by p1982, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

vannacht gaan we op vakantie en we hadden alle spullen klaar gelegd die mee moeten en net in de koffers gedaan en zit op 41,6 kilo max wat mee mag omdat buggy 8 kilo is en meeteld aan gewicht
    maar nog niet alles in de koffer zit

haar kleding nog, potjes groente en fruit, parasol buggy en kap buggy moeten mee, hoe zouden jullie het doen. Zal ik haar kleding als handbagage mee nemen, kunnen nog een tas meenemen.

help!!

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

de buggy hebben ze bij ons nog nooit mee gerekend met de koffer. Als je gewoon op tijd bent met inchecken je kleine in de buggy laat zitten rekenen ze je buggy niet met het gewicht.

altahsn ik heb het nog nooit mee gemaakt en heb zelfs een keer de hele kinderwagen met bak mee genomen.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

me man heeft gebeld met transavia en ze hebben gezegd dat de buggy van de 10 kilo af gaat dus het risico willen we niet nemen dat we daar staan en overgewicht hebben en flink moeten betalen

4. 19linda85

19linda85 Actief lid

Feb 23, 2010
    205
    0
    0
    Wij zijn in maart met Transavia naar Tenerife gevlogen. Ons mannetje was toen 4,5 dus we namen de hele kinderwagen mee (Quinny Buzz) met wagenbak. Deze is niet eens gewogen ofzo. Hij ging mee met afwijkende bagage. Helemaal geen problemen mee gehad. Wij gaan nu in september ook weer vliegen en we nemen de buggy mee. Weet niet hoe ze hiermee omgaan.

Mijn tante werkt op schiphol bij de overbagage van de klm. Je mag per koffer max 32 kg hebben. Dat is het maximale gewicht er koffer. Het word ook in zijn totaal gewogen, dus niet per koffer apart.

Maar goed, ik durf geen garantie te geven. Wij mochten zoals al eerder gezegd gewoon de hele wagen meenemen zonder bij te hoeven betalen.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben de buggy vooraf thuis gewogen en hij woog 6 kilo. Maar we hebben 5 kilo gerekend voor de buggy. Onze dochter lag er op het moment van inchecken in te slapen en de buggy is dus ook niet gewogen. Ik weet niet of je kindje er anders uit moet? Onze dochter was toen ook 11 maanden..
    Maar ik kan me iets herinneren dat er bij transavia stond, dat je een 'paraplubuggy' mee mocht nemen van 5 kilo ofzo.. dus ook al was hij zwaarder, we hebben er gewoon 5 kilo voor geteld ;)

Ik zou sowieso het maximale aantal handbagage meenemen ;) . En denk er dan ook aan, dat je een lichte tas neemt. Wij wilde eerst zo'n klein koffertje voor onze dochter meenemen, wat als 'handbagage' telde. Maar het ding woog zelf al 2,5 kilo.. tja ,als er dan maar 5 in mag, schiet dat ook niet op. Dus gewoon een lichte rugzak dan maar. Potjes groente zou ik persoonlijk voorrang geven op potjes fruit - mits je kindje ook al wat stukjes eet. Hier ging watermeloen, aardbeien, banaan er prima los in. Groente was er ter plekke héél weinig qua variatie.

En anders voor jezelf toch wat kleding eventueel schrappen? Wij hadden in griekenland de mogelijkheid kleding te laten wassen . Voor 15 dagen hebben we daar dus maar een keer voor gekozen, dat scheelde toch ook weer een stuk bagage.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Als je een kindje onder de twee jaar meeneemt die geen eigen vliegticket heeft maar bij jullie op schoot meereist mag je maximaal 10 kilo aan bagage voor je kindje meenemen. De buggy hoort daarbij, die 10 kilo. Maar ze worden alleen gewogen als je ze al vooraf inlevert als bagage. Je mag je buggy met je kindje gewoon meenemen tot aan het vliegtuig, daar vouw je hem op en wordt hij uit de gate (slurf) gehaald door het personeel dat hem in het ruim zal stoppen.

Haar kleertjes etc wegen niet zoveel. Je mag zelf 20 kilo per persoon aan ruimbagage meenemen. Ik heb altijd gereist met de bagage van de kinderen in onze eigen koffers en een losse buggy. Let wel, als jij en je partner samen een koffer delen, mag hij dus niet 40 kilo zijn. EEN koffer mag nooit meer dan 32 kilo wegen.

Waar ga je heen? Je hoeft toch niet voor de hele vakantie potjes etc mee te nemen? Ik nam altijd alleen voor de eerste paar dagen wat mee, dan had ik de tijd om daar wat te zoeken. Op de meeste vakantiebestemmingen verkopen ze gewoon babyvoeding in potjes hoor ;)

7. p1982

p1982 Niet meer actief

heb haar kleding nu in een tas gedaan en weegt 5 kilo gaat dus maar mee als handbagage.
    verder heb ik als handbagage haar luiertas en die zit ook goed vol.
    verder de filmtas en een tas met papieren, eten en wat leesver

ja haar groentepotjes gaan als eerste mee en later haar fruit want ze eetook vers fruit.
    we komen al een heel eind, en houden rekening mee dat de buggy meetelt

anders 10 euro per kilo betalen is een hoop

heb 2 koffers 1 van 20 en adnere 21,6 kilo

8. p1982

p1982 Niet meer actief

we gaan naar kos maar dochtjertje is een moeilijke avondeten dus die potjes gaan wel mee

de buggy wil ik mee nemen tot de gate gaat het danw el van de 10 kilo af?

verder heeft ze exceem dus daar gaat het nodige ook voor mee. voor ons zelf hebben we niet eens zoveel. heb al veel geschrapt

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dan zit je toch hartstikke goed? In principe mag je op 45 kilo uitkomen , omdat je 5 kilo voor je kindje 'over hebt' als het ware. (ow wacht, ik reken weer 5 kilo voor de buggy) Die 5 kilo, hoeft niet perse in een aparte koffer, die mag ook gewoon in de jouwe.

Ik weet alleen de regels niet qua aantal tassen etc van handbagage..

10. p1982

p1982 Niet meer actief

onze buggy weegt 7 kilo dus daar hou ik rekening mee.

nu de potjes nog mee krijgen en paar losse dingen

je mag voor iedere volwassen 1 handbagage tas en voor de kleine ook dus dat zit wel goed. alleen een gesleep maar dat moet maar

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, een gesleep is het, maar als je er eenmaal bént ! Dan kun je heerlijk genieten :)

Wij waren indertijd met 6 volwassen en 1 baby, dus dat was wel ideaal... scheelde een heel stuk..

Fijne vakantie alvast!

Share This Page