dat klopt en helemaal mee eens. @Bri; ik snap je heel goed en vond het wel een leuke discussie tussen ons hoor, je bent tenminste niet zo snel op je tenen getrapt , een vrouw met ballen das wel eens leuk!
Ik zeg ook niet dat het onwaar is hoor. Maar het is wel zo dat ik een heleboel uitzonderingen op die regel ken... 1 daarvan ben ik. Mijn ouders zijn laagopgeleid, en m'n vader moest z'n brommer verkopen omdat ze anders te weinig geld hadden voor eten . Wel werden wij (zusje en ik) altijd op de 1e plek gezet en kregen we elke dag gezond te eten (en soms ook wel eens patat trouwens). We werden gestimuleerd in het leren, misschien juist wel omdat m'n ouders het zelf niet breed hadden, en kregen veel liefde en aandacht. Dit geld trouwens voor veel buurtgenootjes/klasgenootjes uit die tijd. Ik zou dus i.p.v hoger inkomen/hogere opleiding = betere gezondheid Gezond verstand = betere gezondheid willen zeggen.
Ik heb een tijdje meegelezen en wilde eerst niet reageren omdat ik veel wat hier staat zinloos vind. Zelf ben ik 40 en zwanger van mijn eerste kind. En ook ik had het eerder gewild en heb vroeger altijd gezegd, 30 is de max....maar dan gebeuren en dingen in je leven waardoor die wens niet vervuld wordt en verleg je de grens naar 35. Als je dan bij 35 nog niet zwanger bent, is niet ineens je kinderwens weg, die blijft aan je knagen. Adoptieaanvragen, onderzoeken etc zijn dan trajecten waar je in terecht komt. En eindelijk, nu op mijn 40ste ben ik zwanger en ik ben zielsgelukkig. Over dat je jong kinderen wilt omdat je de rest van je leven hebt ingepland...nou, ik kan jullie zeggen, je kunt je leven niet plannen. En dat je graag wilt dat je je kind volwassen ziet worden of zelfs je kleinkinderen wilt zien, ook dat kun je niet plannen. In mijn vriendengroep zijn 5 mensen een ouder kwijtgeraakt die onder de 60 waren, waaronder ikzelf, mijn moeder is overleden toen zij pas 56 was. Daarom, plannen heeft totaal geen zin, het leven loopt zoals het loopt. En voor adopteren bijvoorbeeld is de grens 45 en dat is echt niet voor niets, want er is niets mis mee met op die leeftijd nog moeder worden. Er wordt gewoon teveel gepland bij onze en jongere generaties....vroeger kregen vrouwen op 20 kinderen, maar ook nog op 45, zoals mijn beide oma's. Ik ben nu 40, heb alles gezien in het leven en heb nu alle tijid en rust voor een kindje.
Ik denk inderdaad dat de natuur het heel mooi zelf regelt allemaal. Ik denk dat vrouwen, voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen en met gezinnen van 10 kinderen, blij waren dat de vruchtbaarheid wat af ging nemen naarmate de leeftijd vordert. Een klacht van oudere moeders is nog wel eens dat het allemaal wat meer moeite kost, de gebroken nachten ed. Dus als je het aan de natuur overlaat is het eigenlijk wel goed geregeld dat de vruchtbaarheid gemiddeld langzaam afneemt naarmate de vrouw ook minder veerkrachtig wordt. Dan wordt er tenminste niet meer ieder jaar een kind geboren...pfff Helaas gaat dat in deze tijd gewoon niet meer op. Veertigers zijn de nieuwe dertigers en we blijven langer jong en langer leven. Nu moet die vruchtbaarheid nog mee evolueren! Ik bedoel....vroeger was je op je 40e inderdaad oud...maar dat gaat toch allang niet meer op! Of denk je dat 'Milfs' voor niets zo populair zijn..
@ Salcia, daar heb je helemaal gelijk in niks aan toe te voegen!!!!!!! Ik wens je een hele fijne zwangerschap!!!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Even een kleine aanvulling op je opmerking over adopteren. Je mag wel adoptie-aanvragen indienen tot 45, maar dan mag je al geen baby meer adopteren. De grens voor het adopteren van baby's is 40. En dan zelfs dat de oudste van beide partners 40 is. Als je 41 bent kan je een kind van 1 adopteren, 42 een kind van 2 etc. (oudere kinderen mogen natuurlijk wel ) Dus iemand van 45 wordt wel meteen mama van een kind van 5 op zijn jongst. Ben het wel met je eens dat je niet je hele leven vooruit kan plannen.
Maar dat houd in dat mijn zoon dus ongezond is ? Want wij zijn NIET opgeleid Vreet dus patat en allerlei andere vieze troep Hij heeft aandoeningen enz Moet ook maar even naar de huisarts... Je moet niet iets vermelden met het woord FEIT Want dat gaat echt niet voor 100% op
Dat er uit een onderzoek komt dat dat in de meeste gevallen zo opgaat zegt niet dat er geen uitzonderingen zijn (de bekende mijn oma is 90 en rookt en zuipt elke dag verhalen) in het algemeen vertellen die onderzoeken (en dus hiermee feiten) dat hoger (niet perse HOGE) opgeleiden mensen gezonder leven. Ik denk dat je de uitslag van een onderzoek niet zo persoonlijk moet nemen want als het bij 90% zo is dan heb je altijd nog 10% waarbij dat niet is kortom het gaat niet over jou persoonlijk maar in het algemeen over de bevolking...
Angelbaby, is niet helemaal waar, je krijgt niet op je 45 automatisch een kind van 5, ik heb me namelijk ingeschreven voor adoptie en die aanvraag loopt nog steeds.
En wat ik ermee wil zeggen is dat 40 blijkbaar niet te oud is voor kinderen, anders krijg je met 40 niet een baby toegewezen.
Ik vind trouwens die opmerkingen over het 'forceren van de natuur' ook een beetje kort door de bocht. Zoiets zeg je alleen als het bij jezelf zonder hulp is gelukt. Waarom zou je niet een beetje hulp mogen krijgen? Wat dat betreft wordt de natuur doorlopend geforceerd. Tranplantaties, operaties..ga maar door.. Die techniek bestaat toch, waarom zou je die dan niet mogen gebruiken om zo'n grote wens in vervulling te laten gaan? Dan zou iemand van 25 waar het niet bij lukt ook geen hulp mogen krijgen. Want het is de natuur dat het bij haar niet lukt.
Een buitenlandse vrouw zonder opleiding en slecht in de Nederlandse taal kan ook heeeel erg pittig zijn hoor haha.
??? Je kan wel gezond zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat je alles kan plannen? Je relatie kan op de klippen lopen. De rest van je familie kan ongezond/ziek zijn, waardoor je mantelzorg moet verlenen, je kan je baan kwijt raken, je kan om andere redenen enorme stress hebben. Allemaal dingen die zowel het krijgen van een kind, als een hele hoop andere dingen, in de weg kunnen staan.
Foxter, wat ik bedoel is, je kunt niet plannen hoe je leven verloopt, hoe je relatie verloopt, je carriere, je gezondheid etc...en of je kinderen kunt krijgen... Ik heb een scheiding achter de rug, ontslag, mijn moeder overleden en nog veel meer waardoor je leven anders loopt en het op sommige momenten ook niet verstandig is zwanger te zijn door alle stress die je hebt. En vandaag gezond zegt niet of je over 5 jaar ook gezond bent, helaas...