Jij mag die conclusie trekken als je wil, maar mijn moet je die dingen niet in de mond leggen. Mijn moeder was er wel altijd voor mij, maar ik kon bepaalde dingen gewoon niet met haar doen. Oké, voor JOU is dat misschien een pluspunt, maar ik weet niet of het voor je jongste ook zo geldt. (Ik zeg IK WEET NIET OF, dus niet dat het per definitie zo is....!)
Precies. Overigens heeft mijn vader wel het 'geluk' dat ik met 23 'al' een kind kreeg. Hij was namelijk pas laat vader (mijn zus kwam met 51 en ik met 55). Hij is nu 80 en ernstig ziek maar zie wel dat hij nog enorm geniet van zijn 2 kleinkindjes (mijn zus heeft nog geen kinderen). Natuurlijk geen reden om om die reden kinderen te nemen haha, maar vind ik toch wel fijn dat hij dit nog mee heeft kunnen maken.
DAt is ook fijn voor je vader, geeft hem nog wat geluk terwijl hij zo ziek is denk ik. Het verschilt gewoon pp ook, mijn opa is 85 en die is best nog fit ook. En mijn vader is 61, ik heb dus een hele jonge vader, en die doet superveel met mijn kleine nichtje.. Wat bij ons voordeel is, als ons kind 18 is zijn wij hopelijk met vervroegd pensioen en hebben we alle tijd van de wereld om te reizen etc.
heeft zo ook zn voordelen het blijft gewoon heel persoonlijk, mijn zussen waren zoals ik hier al eerder vertelde heel jong (21) moeder en moesten op hun 28e ineens weer een hoop stap schade in gaan halen, omdat ze toch wel wat van hun "jeugd" gemist hadden....nee dat is leuk voor je kind, een moeder die op zaterdag brak in haar nest ligt zal ook niet bij alle jonge moeders het geval zijn ( voordat ik een bak 20-ers over me heen krijg )...maar zo ken ik veel voorbeelden en dat was gewoon niet mijn keuze verder is dit gewoon een nutteloze discussie eigenlijk zoals eerder gezegd...het is veeeeeeeeeeeel belangrijker of een kindje super welkom is, en of de papa en mama dan 20 zijn of 30 dat is een keuze die ieder voor zich maakt, of een situatie waar je misschien ongewild ingekomen bent, waardoor je pas op die leeftijd vader en moeder mag worden
Pandora, ja die tijd hebben wij in elk geval hier helemaal gehad, het stappen en de afgelopen 10 jaar hebben wij heel veel gereisd ook...
Ik wilde voor mijn 25e 2 kinderen. Want mijn moeder was met 20 moeder en vond dat je jong kinderen moest krijgen. Maar toen ging mijn jongere zusje met 20 samenwonen en kreeg met 22 kinderen. Ik was 24 en had nog geen eens een vriend. Ik kwam mijn vriend tegen met 25 jaar. Dus mijn wens om voor mijn 25e 2 kinderen te hebben was finito. Na 3 maanden samenwonen ben ik met de pil gestopt ik was 25 en dacht dan maar voor mijn 30e twee. NU ben ik 33 en wacht nog steeds een biologisch kindje zit er niet in na 9 x ivf geen kindje. Nu nog 2a3 jaar wachten op ons adoptiekindje. Dan ben ik 35 a36 en mijn man 42a43. MIjn conclussie je kan wel van alles willen en plannen. Nou ik had alles gepland ben met 25 jaar begonnen en eindig als oma moeder. Als alles mag lukken met onze adoptie. Oja ik voel me niet te oud nu. De behandelingen werden teveel maar anders had ik nog wel doorgegaan tot 40. En mezelf kennende misschien ook wel tot 45. Dames vergeet niet voor een kindje ga je ver en verleg je je grensen ook je leeftijdsgrens
Naja dat scheelt dat wij geen mensen zijn die uitgaan. Moet zeggen dat ik sowieso veel jongeren van rond de 20 vaak nogal kinderachtig vind, nog te teren op de zak van hun ouders etc.
en zelf mee als mantelzorger onze tena lady's vervangen, gehoorapparaten in een sopje zetten, potje kaarten, bridgen, breien...leuk leuk leuk
En ik ken moeders van alle leeftijden. Van 17 tot 42 en het zijn allemaal super moeders. Een kind wil liefde en die geef je in alle leeftijden. Er zijn zelfs ouderwetse moeders van 20 bij en hele hippe moeders van 42. En met mijn 33 jaar word ik meestal 25 geschat dus uiterlijk word ik een jonge mama maar leeftijdsgewijs een oude.( volgens sommige dan)
Draga dat is zeker zo...daarbij zijn al mijn vriendinnen pas na 30ste en aantal na 35ste moeder geworden dus zitten allemaal in dezelfde fase... Umm...dat is een beetje wat ik probeerde te zeggen over als je 20 bent...veel mensen dan he...vooral mannen vaak overigens .
En Draga...wat k... dat het biologisch niet is gelukt, wel fijn dat adoptie nu snel dichterbij komt. Hoe lang staan jullie al op de wachtlijst inmiddels?
dat is hier hetzelfde...ik krijg vaak blikken van "zo die is wel jong zwanger" maar ben eigenlijk gewoon al een oude muts
oh ja....en hier is de papa overigens 8 jaar jonger dan deze oude muts...dus we doen het een beetje goed en een beetje slecht als ik de meeste reactie's hier lees...hoef ik me dus niet heel schuldig te voelen dat ik pas zo oud moeder word