max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    We hebben de cursus afgerond en krijgen nu binnen 2 weken de medische keuring. Als die goed is komt de kinderbescherming ons weer keuren en als we goedgekeurd worden kunnen we beginnen.
    En dan kan het nog 2a3 jaar duren. Dus we moeten nog even wachten maar we wachten nu al 8 jaar komt op die paar jaar ook niet meer aan. Oud zijn we toch al;)

2. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ben je nu dan inmiddels een jaar verder of al langer na de inschrijving?

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @draga ik vind jouw nog redelijk jong hoor met adoptie:) Wel knap dat je nu daarvoor kiest want een biologisch kindje is toch anders.
    Mag ik vragen welk land jullie een adoptie kindje van willen?
    (mijn ouders waren rond de 40 toen ze gingen adopteren)

@ladyxochi maar wat kan je niet met je moeder doen vanwege haar leeftijd dan?
    Mijn mama wordt over een week 65 en ik geniet zo van haar! (ben zelf 25) Ben zo blij dat ze nog fit is en dat ik zoveel van haar wijsheid leer. Een jonge moeder had ik ook wel leuk gevonden, maar mijn ouders hebben nooit dingen niet kunnen doen vanwege hun leeftijd. Mijn vader fietst gerust de elfsteden tocht (ja fietsen;)) of loopt de 4daagse van apeldoorn (ofzo?) dus het kan wel hoor fit zijn op latere leeftijd:D
    Het enige was het generatie verschil, dus toen mijn zus en ik gingen puberen was het wel wat moeilijker. Ik merk dat bij de vrouw van mijn schoonvader, haar zoon zit nu in de pubertijd en zij in de overgang (net als ik had met mijn moeder) en dan botst dat wel dubbel...

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Weet je wat ik overigens echt belachelijk vind, dat je wel IVF 3x vergoed krijgt maar als je bijvoorbeeld echt onvruchtbaar bent dus IVF niet kan je niets vergoed krijgt van adoptie, terwijl IVF ook 12000 euro kost voor 3 pogingen

5. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Buffy, mijn vader gaat de vierdaagse van nijmegen lopen inderdaad nu. En ben jij zelf geadopteerd dan?

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Als ik het hier zo af en toe lees, zijn er "jongeren" onder ons die vinden dat we als "ouderen" daar allang aan toe zijn, aan die bejaardenboot... :D

7. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    We hebben ons 2 jaar geleden ingeschreven voor de viacursus.
    Toen hebben we die nog 1 jaar uitgesteld i.v.m. een ivf behandeling.
    Maar nu gaat het nog wel snel we hebben de cursus in April afgerond en zijn in Juli al aan de buurt bij de raad van kinderbescherming:)

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    yep ben geadopteerd

9. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land

Na 4 keer zelf betaald te hebben zonder succes. ( 1 miskraam)
    Hebben we besloten om het geld te gebruiken voor een kindje van ver. Zo kunnen we een kind een toekomst geven en ons gezin compleet maken. We willen graag een kindje uit Servie omdat ,mijn man half serv is. Als dat niet mogelijk is dan graag Polen. WE zijn zo blij dat we hier aan begonnen zijn. IK ben al zwanger in mijn hart.
    Wij gaan voor Servie zodat het kindje zich misschien meer thuis voelt en zijn eigen taal en waarden en normen kan behouden. Dat als ze wilen zoeken naar de bio ouders ze meteen kunnen praten en geen cutuur verschil ervaren.

10. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Wie weet is het nog wel hartstikke gezellig ook :)

Ga ik wel mee als hoogebejaarde (denk dat ik nl het oudste ben van jullie en het kan me lekker niet schelen ook :D)

Ga ik nu een dutje doen voor ik weer achter de geraniums verdwijn....;)

11. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Buffy, waar kom je oorspronkelijk vandaan?

Draga, wij staan nog op wachtlijst voor cursus..maar geeft niet als we nu al verder waren wat het stopgezet ivm zwangerschap.

12. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Draga ik wens jullie enorm veel succes en hoop dat jullie wens uitkomt !

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar zou ik idd ook wel voor zijn, heb dat al wel vaker geroepen her en daar dat ik dat een vreemd verschil vind....

14. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Koffie...haha wel van die mooie rode geraniums toch zeker?

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap het:) was gewoon nieuwsgierig vind je niet erg toch?
    Ook goed dat jullie kijken naar hoe het voor het kind is qua cultuur enzo. Ik zelf heb er nooit problemen mee gehad, maar wilde ook alleen op zoek in mn pubertijd. Nu niet meer vind het wel best zo.
    Maar goed daar gaat dit topic niet over;)

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Overigens heeft alles zooooo ontzettend veel te maken met hoe je in het leven staat. Ik vergelijk mijn ouders met mijn schoonouders. OK, mijn ouders zijn ietsje jonger maar ze zijn vooral VEUL jonger van geest, staan middenin het leven, werken beiden nog, ondernemen ontzettend veel, mijn vader zwemt iedere week 100 baantjes, hij gaat weer en wind op de motor naar zijn werk (al zo lang ik me kan herinneren), ze wandelen heel veel, staan open voor andere mensen, andere culturen, enz. Dan zie ik mijn schoonouders, die durven niks, hebben geen inleveingsvermogen, maken zich ALTIJD OVERAL zorgen over en gedragen zich gewoon als bejaarden maar dat doen ze eigenlijk hun hele leven al. Die zijn dus gewoon echt oud.

En dat zie ik ook om me heen, ik zie ontzettend truttige en ouderwetse twintigers, ik zie ook hele truttige en ouderwetse dertigers of veertigers. Maar ik zie ook genoeg leuke, jonge, ondernemende twintigers, dertigers en veertigers en trouwens ook van hogere leeftijd. Dan heb ik het echt niet alleen over je hip kleden ofzo, maar over hoe je in het leven staat, hoe je open kan staan voor anderen. DAT is belangrijk in het leven en bij het opvoeden van kinderen wat mij betreft, niet alleen het getalletje.

O, en nog een laatste ding wat iemand ook al eerder zei: dertig is het nieuwe veertig. We worden allemaal gezonder ouder en als dertiger begint je leven vaak nog terwijl dat vroeger echt anders was. Dus eigenlijk is denken dat je oud bent als dertiger (of veertiger) waanzinnig ouderwets en niet van deze tijd... :D

17. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land

Nee hoor:)
    Ik kijk nu anders tegen adoptie aan dus vind ik het ook wel leuk om te horen hoe adoptiekinderen het ervaren. Achter in je hoofd ben je altijd bezig met de vraag of het wel goed is om een kind naar een ander land te laten komen om je kinderwens te vervullen. Onze wens word vervuld maar zijn de kinderen daar blij mee?
    Heb jij je adoptie als goed ervaren als ik vragen mag.

Is wel off-topic maar we zijn nu al bezig.

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk dat de natuur de grens zelf bepaald heeft..

zal tussen de 40 en 46 liggen ongeveer?.. dat vind ik ook wel zo'n beetje de grens..

wat belangrijker is, en dan maakt het niet uit hoe jong of oud je bent.. is dat je je kindje maar een goed en gelukkig leven kan geven

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    hear hear!

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363