max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

dat is idd niet de bedoeling, ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben over de leeftijd waarop zij het wenselijk vinden kinderen te krijgen. En ik denk als iemand die keuze bewust voor zichzelf gemaakt heeft, dat het dan toch goed is. Persoonlijk gaat voor mij 63 te ver hoor. Dan moet je ook naar het kind kijken vind ik.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Op welke landen doel ik dan? Echt niet enkel over 3de wereldlanden hoor. In Europa zijn we het oudst, in Amerika zijn ze gemiddeld 25.

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat er geen minimale/maximale leeftijd BESTAAT..

Je kan er om heen discussieren, mensen (on)bewust pijn doen, opmerkingen maken naar jonge moeders, naar oude moeders..
    Maar dat heeft geen zin.

Want uiteindelijk moet iedereen lekker zelf weten wanneer ze te oud of te jong zijn om voor een kindje te gaan..

Jeeeeeetje.

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Mag ik even wat zeggen over Amerika, hier is de gemiddelde leeftijd zo laag door het hele hoge aantal tienermoeders uit met name achterstandswijken die geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en op 18 jarige leeftijd al 2 kinderen hebben.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ben ik het deels met je eens..

Maar kijk eens op het subforum alleen en zwanger.. Hoeveel meiden raken er niet ongepland zwanger en de vader wil er niks mee te maken hebben.. (en dan heb ik het niet over de leeftijd)
    Sorry, maar een stabiele relatie zie ik daar dan niet..
    En stabiele omgeving? ik denk dat het maar net is wat je daar onder verstaat.. Geld is er vaak ook niet veel (jonge meiden of thuisblijfmoeders die in scheiding komen bijvoorbeeld)

Ik denk dat we elkaar net verkeerd begrepen.. bedoelde het niet zo zoals jij het net bracht.. Zolang je een plek hebt waar je kindje kan slapen, je je financiën op orde gaat krijgen (hetzij werken met een aanvullende uitkering of toeslagen) je je kindje eten kan geven, ben je denk ik al erg ver..
    Zolang je er aan werkt om je kindje alles te geven wat hij of zij nodig heeft voor een goede opvoeding en van je kindje houdt, zie ik het probleem niet..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehmmmm...... kan het niet laten hoor, maar er is wel degelijk een minimale en een maximale leeftijd, namelijk die van je eerste menstruatie en die van je laatste? ;) (en daarmee bedoel ik niet dat je daar niet medisch op mag ingrijpen als je laatste menstruatie ineens erg vroeg komt of voorspeld te komen is).
    Maar buiten dat ben ik het met je eens hoor :)

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    maar of die meiden dan volwassener zijn als de meiden van 25 hier :(

daarom is het ook een totaal zinloze discussie...hoe volwassen ik met met 23 ook was...klaar voor kinderen was ik toen absoluut niet en dat heeft niks met volwassenheid te maken ;)

8. 4days

4days Niet meer actief

Inderdaad!
    Vooral aan zichzelf denken... Onvolwassen zijn... Teren op zak van ouders...

Ik ben begin 20, en ik heb al meer dan een half jaar niks lekkers meer gegeten, omdat ik mijn dochtertje ondanks al haar allergieen borstvoeding wil geven tot ze 2 is. En dat ranzige eten heb ik nog uit eigen zak betaald ook. :cool: Beat that! ;)

9. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik was 18 toen ik ging samenwonen en 19 toen we ons kindje kregen. We wonen in een ruim huis, mijn vriend is 22 en heeft een vaste baan. We redden ons prima. Ik ben bijna afgestudeerd en ga daarna parttime werken. Dus bij ons gaat dit echt niet op. Onze relatie is trouwens ook heel goed. We zijn al 5 jaar bij elkaar en ik ben inmiddels 20. En uitgaan deden we maar zo af en toe dus ik mis nu niks:)
    En ik ken er meer van mijn leeftijd;)

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    met minimale leeftijd de eerste dag van je menstruatie ben ik het dan ook weer niet eens :D ken meisjes van 11 die al menstrueren ;) niet echt een geschikte leeftijd ;)

11. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Roeltje ben ik ook met je eens...alleen alleenstaande moeders waar vriend etc van wegloopt die hebben vaak geen stabiele relatie en daar zie je ook veel problemen ontstaan bij de opvoeding en later bij de kinderen...en ik zie dit namelijk heel veel om me heen hier in Amsterdam.

Ik vind overigens ongepland zwanger in 9 van de 10 gevallen ook gewoon stom...tenzij je door de pil heen zwanger wordt maar de pil is 99% betrouwbaar dus daar ligt het vaak niet aan.

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik wist niet dat het een wedstrijdje was wie het meest verantwoordelijk was zeg...de 20 jarige of de 40 jarige...
    Kom op meiden, je kan elk antwoord wel op een weegschaaltje leggen. Maar ik ga er van uit dat iedereen op zijn/haar manier denkt het beste voor te hebben voor het kindje.

*heft abbo op topic weer op*

13. 4days

4days Niet meer actief

Ja gek he, dat mensen zich aangevallen voelen als anderen zeggen dat ze hun leeftijd te jong vinden voor kinderen. ;)

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach, er word ook gezegd dat ik te oud zou zijn (algemene mening, niet persoonlijk)...dus dat is wederzijds.

15. 4days

4days Niet meer actief

Ja dan zou ik t ook snappen als jij je gaat verdedigen. ;)

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja, je kan zeker wel zwanger raken door de pil heen, terwijl je niet ziek bent geweest, AB hebt gebruikt of bent vergeten.. Je kan zeer zeker bij die ene procent horen;)

Maar wat moeten ze dan doen? Kindje laten weghalen of afstaan? omdat het problemen KAN geven later bij de opvoeding/kinderen?

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat is toch hetzelfde voor mensen van 30 waarvan die jonge mensen zeggen dat ze te oud zijn

beetje een welles nietes spelletje zo :(

ik kan voor niemand bepalen of diegene te jong is, net zoals niemand voor mij kan bepalen dat ik te oud ben

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar waar mensen roepen dat je ALTIJD te jong bent als je 'nog maar' 20 bent, snap ik dat je je een beetje aangevallen kunt voelen. Of als iets dergelijks gedaan wordt met een oudere leeftijd.
    Maar ik zie hier wel veel langskomen dat iemand roept: voor mij is dit-of-dit te oud/te jong en dat vervolgens een hele goegemeente zich daarover aangevallen voelt. Dan denk ik: Ja, jemig, iemand geeft toch al aan dat het haar eigen mening is? Dat zegt toch niets over een andere situatie?

19. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Over het algemeen, let wel, algemeen Cossy, is 20 gewoon te jong voor kinderen als je nog op school zit etc en de meeste vrouwen zitten tegenwoordig op die leeftijd nog op school of studeren.

20. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat zeg ik toch :p

Deel Deze Pagina