max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    En hier ben ik het ook mee eens Tulip dat dat wordt opgedrongen vaak...

2. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Jeetje ik word echt zo verschrikkelijk moe van jou.
    Ik heb NOOIT gezegd dat er een maximale leeftijd is.. want die is er niet.. en ik wil niemand kwetsen.

Jij lijkt daar echt anders over te denken want het is al meerdere malen dat jij uithaalt naar 20 jarige.. like me.. en nu ook nog eens over ongepland zwanger raken..dat het vaak dom is. Like me.

Ja ik ben 20 en ongepland zwanger.. maar het kindje is meer dan welkom. Alsof ik er wat aan kan doen dat het bij jou misschien niet vanzelf ging. Als we dan toch aan het kwetsen zijn.

Ik dacht dat jij je energie in je kindje zou steken.. maar ondertussen heb je het hoogste woord hier..

3. 4days

4days Niet meer actief

Ja ik snap ook bij die discussies wel waarom moeders kwaad worden hoor. Maar daar gaat t niet om. Ik reageerde oorspronkelijk enkel op 1 uitspraak die ik een beetje ongenuanceerd vond, that's it. Er zijn inmiddels al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel woorden aan vuil gemaakt, zo'n big deal was het niet. ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Uit jouw berichtjes proef ik ook wel een beetje dat je het niet zo hebt op 20ers die moeder worden Salcia.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha ik ook :)

Ennuh, ik ben nu ook ongepland zwanger, ik wilde het pas na de zomer weer proberen :) En ik ben ook nog maar in de 20. En toen ik zwanger werd van de eerste was ik nog maar 23 :D

Lekker jong en onbezonnen :D

6. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Jez...Fruity...lees eens even goed wat er overal staat zeg...ik kwets helemaal niemand en ik zeg helemaal niet dat iemand er wat aan kan doen dat ik niet zomaar zwanger raakte...

En ik zeg al helemaal niet dat bij iedereen waar het ongepland is gebeurd het kindje niet gewenst is, daar ging het helemaal niet over als je goed leest, ging over stabiele situatie waar vriend bijvoorbeeld weg is gelopen etc...
    En ik blijf erbij, bij ongewenst, en dat is bij jou niet het geval zeg je zelf, is het in 9 van de 10 dus niet in alle gevallen, gewoon stom.

En dat het bij mij niet vanzelf ging heeft niet met leeftijd te maken maar daar ga ik verder niet op in! En voor die tijd zat ik in een moeilijke scheiding en overlijden van mijn moeder etc...

7. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja. En dan ga ik nu lekker de WIJ jonge ouders lezen.. die viel net door de bus. ;) :p

8. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Daar ga je weeer....heb ik nooit gezegd! ik zeg dat ik vind dat ik te weinig levenservaring had op die leeftijd. Mijn moeder was zelf 20 toen ze mij kreeg en ik vond het geweldig zo'n jonge moeder te hebben zelf. Alleen vind ik dat je een stabiele situatie moet hebben thats all...ongeacht leeftijd, dat heb ik net letterlijk gezegd.

9. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Zal ik dan toch ook nog even een reactie geven? Wat de maximale leeftijd is om papa of mama te worden?

Pff...Mijn oma was 48 toen ze voor de laatste keer moeder werdt en mijn moeder werdt om haar 48e oma. Mijn moeder heeft wel altijd gezegd weinig te hebben gehad aan haar moeder omdat ze in "andere werelden"leefden maar je echte leeftijd zie je niet aan het aantal jaren. Dat zitten tussen de oortjes en ligt aan je fysieke gestel denk ik. Lastig blijft het om van te voren in te schatten hoe je er over 15 jaar aan toe bent als je zoon/dochter in de pubertijd beland. Als je dat toch eens kon weten...

Vroeger riep ik altijd dat ik voor na mijn 22e en voor mijn 25e moeder wilde worden. Niet zo vroeg als mijn moeder maar wel jong van geest. Vond het altijd leuk om te horen dat ik een jonge moeder had...haha.. Maar garanties biedt het zeker niet. Mijn moeder is fysiek nog echt wel jong maar geestelijk niet. Dank dat je er dan rustig een jaar of 15 bij kan tellen...
    Aan de andere kant is een vriendin van ons (42) net moeder geworden en als je het niet weet schat je haar begin 30...

Dus conclusie... meiden ik weet het echt niet. Zelf ben ik blijdat ik pas achter in de 20 zwanger ben geworden omdat ik het idee heb dat ik veel evenwichtiger op dingen reageer en steviger in mijn schoenen sta.. en naar mijn idee de kleine veel meer kan leren en bijstaan. Maar dat ben IK. Fysiek fit zijn vindt ik wel belangrijk dus denk ik dat ik zelf niet ouder zou willen zijn dan 40... Mijn gevoel nu zegt dat ik ook nooit voor MMM zou zijn gegaan of adoptie..maar dat weet ik nooit zeker want ik zit niet in die positie. Als het nu niet zou mogen lukken zou ik genoeg nemen met 1 kindje... na mijn 35e denk ik ook dat ik zou stoppen met proberen (voor de tweede dan, i.v.m leeftijdverschil)

10. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat is idd wel een heel groot verschil ja, of je ongepland of ongewenst zegt. In dit geval ben ik het ook met je eens.

11. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    En Fruity, waar staat overigens dat ik tegen jou zeg dat jij het over maximum leeftijd hebt?

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    met 20-ers die moeder worden is helemaal niks mis ;)
    de dochter van mn zus ( mijn nichtje van 20 dus ) gaat ongeveer tegelijk met mij bevallen, en ik ben nu al super trots op haar...weet zeker dat ze het hartstikke goed zal gaan doen ;)
    en ik ben met mn 32 net zo onzeker over alles wat me te wachten staat als zij hoor ;)
    maar mijn keuze zou het niet geweest zijn om al zo jong moeder te worden..maar dat het slecht is, nee dat niet...maar dat is mijn keuze om na mn 30 pas aan kinderen te beginnen ook niet

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh sorry Salcia, dan kwam het misschien zo op me over.

14. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam

En hetzelfde geldt voor ongewenst zwanger raken op je 36ste omdat je geen voorbehoedsmiddel hebt gebruikt en dan maar weg laat halen omdat het niet uitkomt, die mensen ken ik namelijk ook persoonlijk.

15. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ok, want dat is echt niet zo...:(

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ligt er aan hoeveel kids je dan al hebt, als je er al 17 hebt en ze voeden elkaar op en ontsporen (drank/drugs/crimineel) zeg ik nee. Maar heb je er maar 2-4 dan zou ik zeggen waarom niet! ligt aan de situatie

17. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    ik ga nu wel even mijn tijd aan andere dingen besteden zoals shoppen voor een babykamertje..

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn moeder was trouwens de jongste van 10 kinderen en op haar 17e gingen mijn opa en oma al naar een aanleunwoning, en moest zij bij een neef in de kost, dus mijn oma vond ik te oud toen ze mijn moeder kreeg

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    leuk lekker shoppen..veel plezier

20. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    salcia: dat is altijd leuk, veel plezier!

Deel Deze Pagina