max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    precies heel leuk...hoop dat je volgende week weten wat het wordt dan kan ik ook lekker echte meisjes of jongensdingetjes gaan shoppen

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik moest idd ook al snel het huis uit omdat mijn ouders naar een seniorenwoning gingen, was niet bepaald leuk te noemen. Maar dat is natuurlijk maar net de situatie.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Veel plezier Salcia!

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Umm.. ja dat verschilt natuurlijk wel, mijn opa is 85 en woont gewoon zelfstandig nog..niet eens in seniorenwoning.

5. 4days

4days Niet meer actief

Hmm lijkt me toch wel vervelend dan. Mijn moeder is nu pas 49.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn oma woont idd ook zelfstandig ;), ze is bijna 90.
    Mijn vader is de laatste 10 jaar erg achteruit gegaan en we hadden een grote tuin en alles wat niet meer ging lukken. Ook de trap op enzo werd wel moeilijk.

7. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    hoe oud is jouw vader dan nu? Of is hij ziek?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn moeder was de een-na-jongste van 14 en mijn opa is pas naar een bejaardentehuis gegaan toen mijn oma overleed, (zij was toen 81, overleden na een relatief korte ziekteperiode (kanker), mijn moeder was toen 32).
    Dus ook dat zegt niet alles ;)
    Dat kun je vooraf ook niet altijd overzien natuurlijk. Je kunt nog wel heel vitaal zijn als je midden 40 zwanger wordt, en ineens stokoud zijn 16-17 jaar later.... Maar kan ook goed dat je door je kids juist fit bent gebleven, omdat je gedwongen was om in beweging te blijven. Kan beide kanten op.

Ik vind jouw argument wel echt steekhoudend worden in situaties zoals die 63-jarige dame laatst... dan kom je namelijk op een leeftijd waarop het gros van de mensen wel hulpbehoevend is als je kind dan in de puberteit is.

9. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ja maar 63 is natuurlijk ook gewoon belachelijk want je bent dan allang niet meer vruchtbaar en niet voor niets...

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nogmaals...

Oma is iemand die een kind heeft en dit kind heeft een kind. De (ere) titel OMA is niet gebonden aan leeftijd maar is een relatieaanduiding. (dit geldt dus ook voor opa). Een mama-oma is dus dubbelop. Oma is ALTIJD (schoon)mama. Je kunt wel mama-oma zijn maar niet oma-mama (oma zonder (schoon)moeder te zijn) Zo, kan iedereen het nog volgen? (ik vermoed van niet...)

Mijn hemel, wat een rare discussies hier zeg. Het lijkt wel borstvoeding! (hihi)

Ik had mijn kinderen graag wat eerder gekregen maar kwam mijn liefde pas 'laat' tegen. Ik ben reuze blij om alsnog moeder te zijn geworden en zonder medisch ingrijpen. Gewenst moeder worden is een ongelofelijk geschenk, dat gun je als weldenken mens toch iedereen? Ik gunde het die mevrouw van dik in de 60 ook.. hoewel ik het zeer onverstandig vond.

11. 4days

4days Niet meer actief

Daar ben ik het mee eens! Mij zal het niet snel interesseren wanneer iemand zwanger wordt. Of het nou met 18 is of met 42. Maar 63 vind ik echt belachelijk... :)

12. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Ik sluit mij hier geheel bij aan!!

13. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    ik zit overigens op mijn man te wachten...dus niet alleen maar hier om het hoogste woord te hebben :D

14. tulip

tulip Niet meer actief

ik gun iedereen een kindje, maar ik gun ook elk kindje dat het kan opgroeien bij 1 of beide ouders. Nu kan er altijd iets gebeuren, maar die vrouw was al 63 en in haar eentje, als zij een man van 46 had gehad, was het nog niet mijn keuze geweest, maar dan vind ik het wat minder erg. Dit vind ik gewoon egoistisch.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hij is ziek en oud ;)

Hij is 80 en heeft longkanker.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het ook egoistisch en ben erg van mening dat als je het spel moet spelen (mmm) dat er dan ook spelregels moeten zijn. Vervelend maar waar... maar ik gun het haar wel. Ik gun dat kind een liefhebbende ouder en ik weet zeker dat ze dat zal zijn (als je iets zo graag wilt)... verstandig vind ik het zeker niet maar dat geldt voor nog veel meer situaties.

Volgens mij is de algemene mening ook wel dat 63 wel heel oud is (het lichaam is daar echt niet op berekend) maar waarom een discussie voeren of 18 of 38 nou het beste is... sorry maar dan heb je te veel tijd

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

That's why :) Ik bedoel, er gaat echt wel eea fout in de natuur, (zoals vervroegde overgang of vruchtbaarheidsproblemen), maar gemiddeld genomen zit de natuur toch heel logisch in elkaar.
    Overgang rond 45-50 vind ik dus ook erg logisch. Moet je niet aan willen sleutelen ;)

18. tulip

tulip Niet meer actief

ben ik met je eens, en ook dat er wel regels aan moeten zitten, want ik vind 63 echt te oud. Maar ja, ze moest niet voor niets uitwijken naar italie, daar gelden die regels helaas niet.

19. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Umm...o dat is erg!

20. 4days

4days Niet meer actief

Idd, sterkte! :(