max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Loesie, wat fijn, ook zwanger na ICSI, gefeliciteerd!

2. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ja precies, dan kan nog maar 1 op de 5 vrouwen met kinderwens wat niet anders kan dan MMM zwanger worden.
    Zijn jullie niet in Belgie geweest?

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hoe pijnlijk en verdrietig het ook is om verminderd vruchtbaar te zijn, we leven nog steeds in een crisis en de zorgkosten worden alsmaar hoger. Zorgkosten die noodzakelijk zijn, vanuit beleid zijn IVF pogingen niet noodzakelijke zorgkosten, je bent verder gezond en je kan meedraaien in de samenleving, dat is waar het om gaat voor de overheid. Dan is de keus snel gemaakt voor de overheid, dat is helemaal niet leuk om te horen, maar zo is het nou eenmaal. Er zijn wel meer vervelende beslissingen die de overheid moet maken om te bezuinigen. Het is niet mogelijk om iedereen blij te maken.

Ik ben het er niet mee eens dat we dan de basispremie moeten verhogen om wel die 3 IVF pogingen in het basispakket te behouden. De premie moet wel betaalbaar blijven voor iedereen, dat is de bedoeling van een zorgstaat. Laat er dan een speciaal aanvullende verzekering komen waarin wel 3 IVF pogingen worden vergoed.

Het kost nu gemiddeld 6000 euro inclusief pogingen en medicijnen las ik. Zo ontzettend veel vind ik dat niet relatief gezien, als je bedenkt voor hoeveel geld er bijvoorbeeld "noodzakelijke" en dure spullen in huis staan. Hoeveel kosten die auto, die grote flatscreen tv, die digitale spiegelreflex, die Stokke Xplory, die spelcomputer incl alle spellen, dat complete babykamertje uit het duurdere segment, die laptop, fornuis met wokbrander, die waardevolle verzameling, die steigerhouten eettafel, de merkkleding, etc? Wat kosten de jaarlijkse vakanties? In mijn ogen allemaal luxeproducten, en in veel gevallen staat die 6000 euro al in huis en voor de deur. Een kindje kost totaal ook meer dan dat, het blijft geen baby'tje, het wordt groter.

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Prima als het in een aanvullende verzekering zou zitten, maar dan moet je ook halverwege het jaar dit kunnen aanpassen als blijkt dat iets niet lukt en niet pas in januari. Daarbij is de vergelijking met dure spullen of hoeveel een kind kost niet echt reeel. Het gaat hier om kosten nog voor je uberhaupt een kind hebt, dus additionele kosten....

5. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    En ik weet niet of jij op natuurlijke manier zwanger bent geworden, maar er zijn ook een hele hoop vrouwen die geen geld hebben en een minimum inkomen en klein huisje die ook graag een kindje willen en waar het niet kan zonder medisch ingrijpen zoals IVF...zij zouden niet eens een aanvullende verzekering kunnen betalen en zijn dan dus gedoemd kinderloos te blijven? Dan ga je dus toch naar een amerikaanse situatie waar alleen gezinnen met dubbel modaal een kind kunnen krijgen bij verminderde of onvruchtbaarheid?

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Your point being?? Ik vind dat dus echt lulkoek. Sorry hoor, ben het doorgaans wel met je eens, maar dit slaat als Karel op Dirk.

Ik denk dat de vergrijzing de samenleving meer gaat kosten ...

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Vind dit ook wel erg Van bammetjebam, dat zou dus betekenen dat alleen de beter bedeelde onder ons IVF/ICSI kunnen krijgen..

8. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Dat bedoel ik dus....of je moet al je spullen verkopen zodat je 1x IVF kan doen, want kost maar 6000 euro. En veel mensen hebben niet eens voor 6000 aan spullen staan..

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat ... en iedereen staat dubbel af te rekenen, omdat de AOW onbetaalbaar wordt en ze dus tot hun 70e moeten werken ... dus eerst geen kinderen en dan werken tot je er bijna bij neervalt ... natuurlijk ;)

Gewoon 3 pogingen in het basispakket en eventueel bij kunnen verzekeren voor meerdere pogingen. En dat heeft geen zak te maken met wat voor auto ik voor de deur heb geparkeerd ...

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Helemaal met je eens Strijkkraal.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.040
    3.866
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je bedoelt dat wanneer je kinderwens niet vervuld wordt, dat je dan 'gewoon' verder gaat?

Goh, ik had juist begrepen dat je dan een zwaar rouwproces door ging.

Nu heb ik toevallig ervaring met een zwaar rouw proces, zie mijn onderschrift, en ik kan je vertellen dat ik en mijn vriend lange tijd niet volledig aan het arbeidsproces konden deelnemen. Wat denk je dat dat kost?

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ... en dan heb je een kind, maar geen dak boven je hoofd, want dat heb je net verpatst om je IVF poging te betalen ... ;) :) :D ;)

13. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    precies...en dan raak je depressief en moet je in behandeling, wat wel betaald wordt want dat is medisch...

14. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Gaan we nu echt zover dat alleen mensen die rijk zijn kinderen mogen krijgen via de MMM ? Mijn mond valt nu echt open !! Gaan we het nu echt vergelijken met dure kinderkamers, lcd tv`s etc ??

15. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Koffieleutje...ja blijkbaar...

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Weet je...88 pagina's inmiddels met meningen, beschuldigingen, verwijten, rare ideeen richting de politiek etc..

Misschien had vraag in openingstopic anders gesteld moeten worden

"Tot welke leeftijd wil JIJ mama worden" .. want dan word gevraagd tot wanneer IK wil, en niet tot wanneer ik denk dat JULLIE allemaal mama mogen worden.. en dan had ik als antwoord gegeven tot ik de kans heb gehad mijn wens in vervulling te zien gaan mocht het lukken

ladouce: mooi gesproken net in jouw bericht!

*hupt met wiegelkont, hakjes, minirok en getuite lipjes terug naar 35+ topic en neemt een emmer HCG mee die ze jat uit een of andere zwangerentopic en gooit die door hele topic heen...*

17. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Waarom moet ik meebetalen aan de kinderbijslag?????
    Waarom moet ik meebetalen aan huurtoeslag?????
    Waarom moet ik meebetalen aan ......

Ik moet ook meebetalen aan allerhande zaken waar ik totaal geen gebruik van maak. Denk dat ik daar ook maar mee ga stoppen.

Sorry hoor maar onvruchtbaarheid is wel degelijk een aandoening en niet iets wat bedacht is om de samenleving geld te kosten.

Gelukkig leven we hier in Nederland nog steeds in een verzorgingsstaat en kunnen we het opbrengen om voor de mensen die het wat minder goed hebben te zorgen dat ook zij gebruik kunnen maken van gezondheidszorg.

En het gaat er niet om wat voor auto er voor de deur staat of wat voor tv er in thuis hangt. Niet om zielig te doen maar wij hebben inmiddels ruim 10.000 Euro Gent gebracht en nog steeds geen kindje want ook dan heb je geen garanties. Dan heb ik het nog niet eens over alle reis en verblijfskosten en alle vrije dagen. Het houdt wel in dat ons spaarpotje leeg is en we bij een eventuele zwangerschap echt moeten kijken hoe we alles gaan aanschaffen.
    Dit is dus iets wat straks voor heel veel aanstaande ouders staat te gebeuren.

18. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Rent hard achter Limmeke aan met een paar grote emmers om wat HCG op te vangen;)

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Jij gaat er al vanuit dat dit bij ELK gezin zo is. :$
    Hoop dat jij ook wel begrijp dat niet elk gezin zo rijkelijk bedeeld is, en dat je hier boven geen eerlijk beeld creeer........

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig.
    Wat hoort er volgens jou wel in het basipakket?
    Wij hebben natuurlijk ook geen zin om extra te betalen als jij een gebroken been hebt door de wintersport, je kindje in het ziekenhuis ligt omdat het van de te luxe speeltoren in de tuin is gevallen.
    Je een antibiotica moet voor bronchitus omdat je rookt. Je van de weg wordt geraapt omdat je met alcohol op achter het stuur zat etc etc etc.....
    Dit zijn voorbeelden die uit de lucht zijn gegrepen, maar die wel aangeven dat je altijd extra premie betaald voor de zorg van een ander.

Deel Deze Pagina