Helemaal mee eens. Hier precies hetzelfde verhaal. Ik stel duidelijk mijn grenzen en daar binnen blijkt verschrikkelijk veel mogelijk, en gaat het van promotie naar promotie. Overigens maakt het mijn baas niet uit al wil ik 10 kinderen.
Pfff heb gelukkig niet dat dilemma wel/ geen carriere kunnen/willen maken. ( mijn carriere is nl al heel vroeg begonnen. Echt heel vroeg vind ik. te vroeg om over kindjes na te denken. Dat lijkt me nl ook een moeilijke keuze: nu carriere, geen kindjes, wel kindjes, geen carriere ( willekeurige volgorde)
Het is wel zo dat als je jong (in de 20) aan kinderen begint, dat je meer energie voor ze hebt wanneer ze in de puberteit komen. Als je bijv 40 bent en dan pas aan kinderen begint, en je kind is 18 dan ben je al bijna 60! In mijn ogen te oud. Ik moest er vroeger niet aan denken om zo'n oude moeder te hebben op die leeftijd hoor.. Ik had een vriendin die zo'n moeder had, nou zij vond het ook echt niet leuk. Maar haar moeder was dan ook al weer een beetje ouderwets. Zelf wil ik dan ook alle kinderen onder de 30.
Ik niet.IK had wel een doelstelling.Voor mijn 30ste mijn 1e kind en als het lukt voor mijn 35ste mijn 2e,anders houden we het op 1.Dit is nog gelukt ook nog.Ik ken een meisje van school,die 19 was,toen ze haar 1e kindje kreeg.Toen ik haar sprak zei ze,als ik dit geweten had en het kon terug draaien,dan was ik pas met 25/26 aan kinderen begonnen.Ze zei,je bent zo gebonden.Je moeder kan niet altijd oppassen,omdat je maar uit wilt gaan.En je vriendinnen gaan allemaal op vacantie naar spanje,turkije en dan ben jij blij dat je net een midweek in nederland kan gaan. En wat je zegt van dat mensen in de 60 niet vitaal zijn klopt niet.Er zijn mensen in de 60,die onderhand voor iemand van 45 door kan gaan.
dit is echt de grootste flauwekul wat ik ooit gehoord heb ik ben nu 40 en zoals je kunt zien heb ik nog een kleintje van 1,5 oud EN ik heb een zoon van 18 jaar, en ik merk absoluut geen verschil met toen ik 22 was hoor juist nu geniet ik veel meer en ben niet meer zo getresst als vroeger en ik ben beslist niet ouderwets hoor volgens mijn zoon ben ik zelfs knettergek dus het ligt ook een beetje aan jezelf hoe je met de tijd en de kinderen mee gaat
Van mij mag je hoor Vond het gewoon leuk omdat onder je berichtje te zien staan. Hoop voor je dat het snel mag lukken.
Netjes... Dat doe je goed Tis maar net hoe oud/jong je je voelt. Ben zelf 26 (niet dat dat oud is), maar stiekem heb ik nog wel eens het gevoel een jaar of 15 te zijn..... Of jonger..... Tekenfilmpjes van vroeger kijken e.d
nou kaboutertje, als ik eerlijk ben gun ik het jou van heel mijn hart,dat JIJ snel zwanger mag zijn en blijven
dank je. Maar eerlijk gezegd de hoop op gegeven. We hebben nog hopelijk een cryotp. Ach en dan... als de test + is.... dan moet hij dat ook blijven. Ik denk dat wij al heel heel heel blij mogen zijn met kk. ( kk is altijd een wonder geweest, maar nu helemaal) Zo ontopic
Ja ik was ook 19 hoor Ben nu 20. Wij gaan over een maand op vakantie met z'n 3en naar Oostenrijk dus dat gaat ook niet op En ik vind het super leuk om zo jong een kindje te hebben! Wij gaan dan ook niet uit. Ik doe andere leuke dingen met vriendinnen (af en toe) en dan past m'n vriend op. Dus dat gaat bij mij allemaal niet op En ookal kan iemand van 60 voor iemand van 45 doorgaan, ik zelf zou het verschrikkelijk vinden zo'n oude moeder. Mijn moeder heeft ook een oude moeder, nou daar heeft ze vroeger helemaal niets aan gehad.
Je hebt genoeg gezegd. ( he hoe kan ik hier nu mijn gevoel schrijven. het staat nu echt zo van: mond houden je hebt genoeg gezegd, maar dat bedoel ik niet hoor. Juist integendeel) Ik ben ergens wel zo nuchter dat ik blij mag zijn met kk. Er zijn genoeg meiden die echt met lege handen blijven staan.
Ik heb het over mezelf dat ik 40 te oud vind om nog kinderen te krijgen. En ik ben niet gestrest. Alles gaat hier z'n gangetje ik heb een super makkelijke baby en ook nog mijn school die ik bijna af heb
Mijn moeder heeft ook een oude moerder en zij heeft juist veel aan haar ouders gehad. Het ligt echt aan de persoon
Dat is waar Maar ik vind het leuk om jong kinderen te hebben. En als ze dan de deur uit zijn kunnen wij nog samen leuke dingen doen op vakantie met z'n 2en etc en dan zijn we ook nog jong. Lijkt me heerlijk!