max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

natalie , door mensen als jou wordt ik vaak zo melig als wat. denken dat je het wiel uitgevonden hebt terwijl je nog maar net komt kijken. je zit notabene nog op school en hebt je oordeel over oudere moeders al klaar, omdat je er 1 kent.

de manier waarop je praat verraad nog eens dubbel hoe "jong" je eigenlijk nog bent en dan bedoel ik niet je leeftijd in kalenderjaren.

weet je, die oudere moeders weten een heeeeeleboel wat jij nog niet weet. ( je moet voor de gein je eigen berichten over pak um beet 15 jaar nog maar eens doorlezen)

ik ben jong moeder geworden én oud moeder geworden. ik ken de verschillen. en als ik de afgelopen 17 jaar iets geleerd heb, dan is het dát wel. ik vind het 1 niet automatisch beter dan het ander ( ik heb wel mijn mening maar die deel ik niet omdat het voor iedereen anders is) ik heb alleen een beetje moeite met meningen als die van jou. en moet er eigenlijk alleen maar om lachen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    *sssst* zeg het niet te hard want voor je het weet zit je met een dramadreumes of peuter en mis je dat kleine baby'tje die zo netjes ging slapen ;)

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wat heeft mijn opleiding daar mee te maken dan? Er zijn genoeg mensen die ouder zijn die nog studeren en ook een kindje hebben. Wij hebben een goede basis voor ons kindje. Dus wat is er dan mis mee?
    Dus je kan pas aan kinderen beginnen als je genoeg levenservaring hebt? Of gun je het jonge moeders niet dat het goed kan gaan?

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Deze informatie heb ik even op internet gevonden. Precies waar mijn kraamverzorgster het ook over had toen ik was bevallen.

"Volgens Marielle heeft zwanger zijn en bevallen op jonge leeftijd naast vooróórdelen ook vóórdelen. 'Jonge kraamvrouwen kijken meestal meer onbevangen tegen de bevalling aan dan kraamvrouwen van 30+, die zich over het algemeen goed voorbereiden en daardoor meer vragen - en vaak meer onzekerheden - hebben.'
    Een ander groot voordeel is het meegroeien met je kind: wanneer je als vrouw ver na je dertigste een kind krijgt kun jij al in de overgang raken, terwijl je kind nog volop aan het puberen is, een explosieve combinatie. Moeders die jong hun eerste kind verwachten groeien vanzelf met ze mee en staan frank en vrij tegenover deze nieuwe ervaring: vaak gaat alles vanzelf, worden dingen als vanzelfsprekend beschouwd en wordt er niet teveel gepiekerd of beredeneerd.
    Deze bevindingen worden bevestigd door Gonny Stoel, zorgcoördinator bij Yunio, het centrum voor kraamzorg waar Marielle werkt. Een verloskundige van het Universitair Verloskundig Centrum in Utrecht bevestigt dit eveneens en vult aan: 'Biologisch gezien zijn twintigers een stuk flexibeler dan dertigers - zij zitten lekker in hun vel, zijn soepel en hebben daardoor een makkelijker herstel. Los van alle risico's die vrouwen op latere leeftijd bij hun eerste zwangerschap lopen, verloopt de bevalling meestal minder snel en prettig dan bij een jongere kraamvrouw.' Verder geeft zij aan dat twintigers met een houding van 'we zien wel' ook mentaal vaak wat flexibeler zijn."

5. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Sliep het dan al meteen door vanaf dag 1 ??? Nooit ziek ? Nooit tandjes, krampjes en weet ik veel wat ??

6. 4days

4days Niet meer actief

Waar lees je dan dat ze dat zegt? :(:(:(

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee, dat heb ik niet gezegd, ik zeg alleen dat je niet zo hoog van de toren moet blazen. want wie van hoog komt kan nog weleens hard op zijn bek gaan over een paar jaartjes.

en die onderbroken nachten, die ga je ook nog wel krijgen hoor meid. wees gerust! na 10 maanden begint meestal het feest pas goed.

knap trouwens, dat je nog niet 1 onderbroken nacht gehad hebt. sliep je kind vanaf dag 1 door zonder voeding dan? verder zeg ik maar niks zeker.

8. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    De nacht na de bevalling hebben we niet kunnen slapen, daarna vanaf dag 2 kwam hij nog wel 's nachts uiteraard, maar dan voedde ik hem en als ik hem weer in z'n bedje legde sliep hij meteen weer en wij dus ook. Jayden sliep met 2 maand elke nacht door. En hij heeft nu inmiddels 8 tandjes, nooit om gehuild. Hij had juist van die spuitluiers. Krampjes heeft hij alleen de eerste week gehad maar hij huilde er niet om. Je zag het alleen aan z'n beentjes als hij ze optrok.

9. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Tja die kan ik je ook zo geven onderzoek voordelen op oudere leeftijd mama worden...komt tie

Voordelen

Het grootste voordeel van het wachten met zwanger worden tot je 40e is waarschijnlijk dat je zo lang gewacht hebt. Dit klinkt tegenstrijdig maar je maakt nu wel een 100% weloverwogen keuze, je hebt normaal gesproken maatschappelijk gezien alles goed op de rails en jij en je partner kennen elkaar inmiddels door en door. Samen vormen jullie een zeer solide basis om een goed gezin te stichten. Er zijn onderzoeken die aantonen dat oudere moeders, die over het algemeen beter opgeleid zijn en een bredere algemene ontwikkeling hebben dan jonge moeders, verstandigere beslissingen nemen op het gebied van opvoeden. Zij zullen zonder meer vaker kiezen voor het geven van borstvoeding en er ook een gezondere levensstijl op nahouden tijdens de zwangerschap. Ook is aangetoond dat als je op deze leeftijd aan kinderen begint, je een grotere kans hebt om weer snel in het arbeidsproces terug te keren. De band met een werkgever is vaak hechter dan bij jongeren. Ook zal een werkgever een waardevolle zeer ervaren kracht graag willen behouden in het bedrijf en dus meer moeite voor je doen.
    Psychologen erkennen dat het qua gezondheid weliswaar het beste is om aan kinderen te denken als je in de 20 bent, maar dat het qua stabiliteit beter zou zijn om er pas later aan te beginnen. Oudere moeders zijn door hun levenservaring veel sterker en stressbestendiger.
    Erika vertelt dat zij als moeder van 41 jaar veel geduldiger met haar kindje overweg kan dan met haar jongere kindjes die zij dus op jongere leeftijd kreeg. Je legt als jonge moeder niet alleen jezelf meer druk op, maar je lijkt ook meer van je kindjes te verwachten. Terwijl je op oudere leeftijd wat makkelijker en meer relativeert.
    Aan de andere kant is dat natuurlijk ook makkelijker, want daar waar je als beginner in het arbeidsproces bij wijze van spreke je baan al kwijt kunt raken als je door omstandigheden een paar keer te laat komt, kun je je als ervaren werknemer natuurlijk iets meer veroorloven. En mede daardoor sta je natuurlijk al relaxter in het leven!

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    "Je zit notabene nog op school" lees ik in je bericht.
    We zullen zien of hij na 10 maand nog steeds zo rustig is:D Ben je jaloers ofzo.. *zucht*

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
  12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Allebei gewoon keiharde vooroordelen in die stukjes.. Zo'n beetje zijn alle oudere moeders maar types die niet meer gezond in elkaar zitten en de jongere moeders een stel meiden die nog niet verstandig keuzes kunnen maken, het financieel niet goed voor elkaar hebben en ongeduldig zijn..

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

het is altijd het 1 versus het ander hé umm, met dit soort onderzoeken.

het ging mij er ook niet om dát ze zo jong is en moeder is. maar dat ze zo onnozel praat. en dat is een heel verschil.

14. 4days

4days Niet meer actief

Hahahha, waar maakt iedereen zich toch druk om he? :D

15. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Het ging er niet om wat er in de stukjes geschreven staat Umm of dat waar of niet waar is maar ik wilde aantonen dat er wel over elke leeftijd een onderzoek te vinden is waarom het beter zou zijn.....Maw die stukjes zeggen niets ...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het zegt idd niks. Zie uit eigen ervaring dat er ook al enorme verschillen kunnen zitten tussen jonge moeders. In het klasje van mijn dochter zitten 5 kids met moeders die op hun 17de hun eerste kregen. Geheel gepland en gewoon verstandige volwassen vrouwen (voornamelijk door hun achtergrond). Maar als ik dan naar huis loop en moeders zie staan alsof ze net uit de discotheek komen en gillen over straat of hun kids 'eens willen moven' of 'hun poten of willen tillen' is dat al een wereld van verschil.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ongeacht of je gelijk hebt of niet blup, vind ik de manier waarop jij je mening verwoordt erg onvolwassen.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik werd op mijn 18de voor het eerst moeder, mijn leeftijd heeft nooit invloed gehad op de opvoeding van mijn kinderen.
    Ik volgde nog een opleiding en heb deze goed kunnen afronden, waarom zou het niet kunnen? Er zijn toch zat moeders die ook werken? Sterker nog ik ben nu met mijn 3de opleiding bezig die ik hoop in december/januari te mogen afronden! En mijn man is bijna klaar met zijn studie geneeskunde.

Financieel hebben wij het prima op orde. Mijn man heeft een goede bijbaan en daarnaast ontvangt hij studiefinanciering met een kleine bijdrage voor mij en de kids.

Ik denk dat wij gewoon een doorsnee gezin zijn ;)

Ik heb altijd gezegd jong moeder te worden, en na mijn 30ste niet meer aan kinderen te willen beginnen. Mijn grootste beweegreden is, omdat mijn moeder, oma en tantes allemaal vroeg in de overgang zaten.

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

dank je wel voor het compliment yukl.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jaloers heeft hier niks mee te maken want blub heeft gelijk.

Als 20 jarige dacht ik ook de wereld in pacht te hebben. Kan je vertellen de werkelijkheid is anders dan dat ik 17 jaar geleden dacht.

De wijsheid komt niet met jaren wel met gebreken en het is gewoon waar..

En meis wees blij met nog geen gebroke nachten want ook ik heb al maande gebroke nachten.. Zo wel met me jongste als toen de tijd met mijn oudste.

En wat sommige ook zeggen je hebt de peuterpubertijd nog niet gezien dat is best een heftige tijd en kan veel van een moeder/gezin vragen..

Deel Deze Pagina