Ik voel me toch ook gezegend. Dat kun je duidelijk merken anders zei ik ook niet dat ik er blij mee was. En als Jayden over een paar maand onrustig word dan zie ik dat dan wel weer (heb ik ook al gezegd). En nu begin je ineens over ruilen.. Volgens mij kun je beter even de berichten terug lezen.
Ik heb weleens gezegd de afgelopen tijd. Wanneer ik enkel mijn zoontje zou hebben gehad als vergelijkingsmateriaal met andere moeders, was ik denk ik ook wel redelijk stellig over wat andere moeders wel niet goed of fout zouden doen. Wat de beste aanpak is en alles. Maar na mijn dochter weet ik hoe ontzettend onjuist dit zou zijn en het gewoon aan het kind ligt over het algemeen. Ik heb 2 totaal verschillende baby´s gehad en doe het deze keer echt niet totaal anders als bij mijn dochter, en nu gaat het wel goed. Ze is en was gewoon heel prikkelbaar en nu als peuter snel afgeleid, in combinatie met allergien was dat allemaal niet makkelijk. Edit, dus bepaalde uitspraken over hoe een andere moeder haar baby opvoed, zou daar niet zo snel iets over zeggen.
ik ben zelf kraamverzorgster en moeder geworden toen ik 27 was, nu ben ik zwanger van mijn 2e uk. In mijn werk kom ik ouders van alle leeftijden tegen van 18 tot in de 40 en nooit zal ik oordelen over de leeftijd van de ouders want niemand maar dan ook niemand weet de reden ervan!!! zo kom ik ouders tegen die graag vroeg ouders waren geworden maar in de medice molen terecht kwamen en dus helaas lang moeten wachten. maar ook jonge ouders die bewust ouders geworden zijn omdat ze zoveel van elkaar houden en er gewoon aan toe zijn!! Mijn mening jong of oud je moet er gewoon respect voor hebben en er al helemaal niet over oordelen want je weet de reden gewoon niet!!!! Dames vergeet niet dat je iemand van buiten kunt zien maar niet van binnen
Kom op dames, dit is nu wel klaar toch? Ik vind dat jullie elkaars uitspraken behoorlijk aan het verdraaien zijn en dat voegt niet veel toe aan de discussie. En dat heeft werkelijk niets met leeftijd te maken, want ik zie net zulke "intelligente" uitspraken bij oudere moeders als de jongere variant.
@NathalieD, volgens mij weet je zelf niet eens wat je schrijft. Als iemand jou er op wijst dan kom je alleen terug met verwijten naar de anderen.. En ik, als jonge moeder, ben niet van mening dat hier jonge moeders zwart gemaakt worden...
Dames ik ben het helemaal met YukI eens hoor ieder heeft zijn eigen manier van opvoeden en ieder heeft zijn eigen ideeen laten we daar geen discussies over beginnen
Ik ben en heel jong mama geworden (bewust) was nog net geen 20 en heel oud (in jullie ogen) 45....En nogmaals het heeft beiden zijn voor en nadelen....Ik was geen slechte moeder op mijn 20e en ben het nu nog steeds niet wel veel ervarener en met veel levenswijsheid, rustiger en geduldiger....
Ik vind anders wel dat er een aantal opmerkingen zijn geplaatst die redelijk generaliserend waren over jongere moeders (en negatief waren). Ik voel me niet aangesproken, maar nathalie blijkbaar wel. Dat is haar goed recht, er zijn zat oudere moeders die zich door bepaalde uitspraken ook aangesproken voelen. Maar goed, daar ging het topic ook over. Niet over huilbaby's.
@koffieleutje begrijp ik dus goed dat je voor je 20ste eerste kindje gekregen hebt en rond 45 je jongeste?? dan heb ik Diep respect voor je hoor weet zeker dat je super moeder bent!!! vind het altijd zo knap dat je het allemaal nog een keer doet
Hetzelfde naar de oudere moeders toch.. Maar is dat niet iets wat je standaard krijgt in zo'n topic? Als je er niet tegen kan zou ik gewoon niet reageren. De reacties die Nathalie eroverheen gooit zijn een beetje raar... 'ik doe het goed want mijn kind huilt niet bladibladibla'. Dan kan ze verwachten dat anderen haar persoonlijk gaan aanspreken in plaats van de algemene meningen.
Klopt Vivi mijn kids zijn 27, 24, 17 , 16 en anderhalf En ik geniet er met volle teugen van.... Enne een supermoeder nee hoor, we doen gewoon allemaal ons best en maken allemaal onze fouten
Maar ik heb het niet gelezen hoor dat ze dat zo letterlijk heeft gezegd. Wellicht heb ik het compleet gemist. En uh, de oudere moeders hebben ook behoorlijk gepikeerd gereageerd op bepaalde uitspraken hoor. Dat maakt niet uit, maar nathalie mag wat mij betreft ook gepikeerd reageren. Boeiend!
knap hoor koffieleutje vind het juist geweldig dat je nu nog zo'n kleintje hebt. Ik zie het in mijn werk ook vaker en heeft geeft ook een speciale band van de oudere kinderen met de jongste
Ach ja.. het zal wel met haar. Zelfs goedbedoelde berichten gaat ze met verwijten en arrogantie overheen. Ben er wel klaar mee. Ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Hier begon het allemaal mee. Echt, haar uitspraken zijn flink uit z'n verband gerukt als je het mij vraagt.
Ja volgens mij heb ik ook alleen m'n mening gegeven over bepaalde dingen. Maar hun voelen zich aangevallen en dan ineens beginnen over dat ik denk dat hun het niet goed doen? Vaag. Maar ik heb hier ook geen zin in meer. Ga kijken naar een topic waar het wat gezelliger is.