max. leeftijd papa en mama worden

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat hou je toch altijd.
    Ik snap wel dat sommige reageren op Nathalie, dan niet vanuit de begin post, maar latere posts wel. (begin post was gewoon oke:)).

En ik ben het met Yukl eens dat zowel de oudere als de jongere moeders zeker aangevallen zijn. Maar dat krijg je met dit soort gevoelige onderwerpen.
    Iedereen voelt zich in meer of mindere mate wel tot iets aangesproken.

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

#1222 Sensea, 6 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2011
    ik wilde me eerst ook niet in de discussie mengen , omdat het inderdaad gewoon en en kan jong of oud moet niet uitmaken. maar sommige dames die nog erg jong zijn doen of ze de wijsheid in pacht hebben en net of de oudere jaloers op hun zijn. het idiee alleen al, maar goed. en toen kon ik het niet laten om toch te reageren. (er stom want je bereikt er niks mee maar goed) ik ben zelf jong én oud moeder geworden en er is voor beiden iets te zeggen.

zoals ik al eerder aangaf mijn dochter is 3 jaar jonger dan sommige hier en daar komen verstandigere dingen uit dan wat hier uitgekraamd wordt soms.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    OT :D

Ik vind dat mensen dit helemaal zelf moeten bedenken, hoewel er mijns inziens wel bepaalde morele/ethische grenzen zijn. En die ligt vooral bij de natuurlijke leeftijd waarop een mens gemiddeld nog in staat is om gezond nageslacht te produceren. Dus een vrouw die middels IVF op haar 65e nog een kindje krijgt, daar heb ik gevoelsmatig wel moeite mee (overigens ook als het een man is, maar goed die hoeft het kind niet 9 maanden te dragen en baren - op een gezonde manier).

Verder denk ik dat er in algemene zin niet zo veel zinnigs over te zeggen is: sommige meisjes/jongens zijn met 18 al een fantastische moeder/vader (de tienermoeder van babyboom vind ik daar een goed voorbeeld van) en er zijn ouders van 40 die er niets van bakken (helaas).

4. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dat bedoelde ik ook al te zeggen Blub jong heeft zijn voor en nadelen en oud heeft voor en nadelen....

En dat Natalie een makkelijke baby heeft zoals ze zegt heeft geen donder met leeftijd te maken. Op mijn 23e kreeg ik een huilbaby die behoorlijk aandacht vroeg en nu een makkelijke baby....Maar heeft niets te maken met jong of oud mama is...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Blup, en als nou een vrouw van 40 de dingen zei die Nathalie zei? Wat zou jij dan zeggen?

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

klopt koffieleutje. ik kreeg 2 gehandicapte kinderen toen ik begin 20 was en die dus veel huilde en volgens de theorie van sommige was dat dus mijn eigen schuld. nahja, het zal wel zeker. nu ik begin 40 ben, heb ik een gezond kindje wat veel gemakkelijker is in de omgang en veel minder huilt. heeft niks met leeftijd te maken. ik vind voor alletwee de leeftijden wat te zeggen.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

als het haar eerste kind was hetzelfde en ze riep dezelfde dingen. dan is ze behoorlijk onnozel voor haar leeftijd. ( wat ik me haast niet voor kan stellen want normaliter heb je dan al de nodige levenslessen achter de rug ook op andere gebieden) maar goed mocht ze net zulke dingen zeggen en zo hoog van de toren blazen dan heb ik dezelfde mening.

8. 4days

4days Niet meer actief

Nou, da's ook lekker dan... :$:$

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hmmm, hoop discussie waar ik me lekker buiten ga houden.

Om antwoord te geven op de vraag van TS (!)
    Ik denk niet dat er een echte max. leeftijd te noemen is. Ik kan zeggen 40 jaar, maar wie ben ik om dat te bepalen? Ok, zelf zou ik er echt niet aan moeten denken om pas over 10 jaar mijn eerste kind te krijgen, zeker niet als ik zie hoe zwaar en heftig ik het op mijn 28e al vond, maar ieder zijn keuze. Misschien is het juist wel makkelijker als je ouder bent - geen idee.
    Ik denk wel dat je een beetje de leeftijd mag aanhouden die gemiddeld is voor in de overgang raken, dus rond de 45 (of 50?) jaar. Ik denk dat dat voor gezondheid van moeder en kind gewoon beter is, maar dat wil niet zeggen dat het op je 47e bijv. niet meer zou 'mogen'. Je moet alleen altijd goed afwegen of de risico's het waard zijn en bereid zijn de gevolgen te dragen als er iets mis mocht gaan wat bij die risico's hoort, maar dat moet je altijd al, ook als jonge moeder, alleen zijn dan de verhoudingen anders.

Haha! Ik lees het terug en het lijkt bijna of ik er geen mening over heb. Grappig, want zo voelt het niet :)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zucht, dat heeft ze echt helemaal nergens gezegd!!

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

En dat is ook niet gezegd. ;)

Blup, serieus, jouw uitspraken zijn echt niet intelligenter.

12. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Waar staat dat dan Yukl dat ik zei dat Natalie dat heeft gezegd ?? Is gewoon mijn mening mag ik toch ook ventileren ?

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja, dat vond ik dus ook. moet je bij natalie zijn die vind dat namelijk, dat het je eigen schuld is.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weet dat jij dat vind yukl. we kunnen het niet altijd eens zijn, toch?

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

En dan nog heeft nathalie niet gezegd dat als een baby huilt, dat de schuld van de ouders is. Wel dat dat soms (en dus niet altijd) het geval is. En ook alleen maar omdat ze dat eens gelezen heeft. Jammer dat je het zo verdraait.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

heeft ze wel, en in andere topics staan ook weleens rare dingen.
    maar goed als jij het verdraaien vind is dat je goed recht natuurlijk.ik zie het anders. en blijkbaar meer mensen.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waarom haal je het dan aan? Toch ook alleen maar omdat je het denkt gelezen te hebben in dit topic?

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nathalie heeft gezegd dat het ook gewoon de schuld van de ouders kan zijn dat ze een huilbaby hebben.
    En zij doet het allemaal goed want haar baby huilt niet veel.

Dus ze zegt niet letterlijk dat het zo is, maar beweert wel dingen waar ze totaal geen weet van heeft en mensen hiermee kan kwetsen.
    Heb ik haar proberen uit te leggen, maar god, dan ben je natuurlijk gelijk jaloers op haar. Nou No Way dat ik ooit jaloers zou zijn op andermands kinderen hoor. Mijn kinderen zijn mijn alles, de beste kinderen die ik mij kan wensen, met de huilbuien die 8 tot 10 uur kunnen duren en de driftbuien die mijn oh zo temperamentvolle dochter kan hebben.

Alleen al de opmerking dat anderen jaloers zouden zijn op haar 'perfecte' kind wijst wel uit hoe onvolwassen ze kan reageren. En dat zou ik net zo hard vinden als iemand van 45 dat zou roepen.

Ik weet dat ik niet zou moeten reageren nog hierop, maar ja... sommige blijven haar verdedigen terwijl ze wel degelijk kwetsende dingen zei en als je haar erop wijst dan ben je zelf jaloers of komt ze met andere domme opmerkingen.. Ik kan daar niet tegen.

Ze is duidelijk OF gewoon kinderachtig en onvolwassen OF ze formuleerd constant verkeerd wat ze wilt zeggen. Maar aangezien het wel bijna elk bericht gebeurd ga ik twijfelen aan het laatste.

19. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Yukl *zucht* dit topic begon over max leeftijd papa/mama worden allicht dat je dan de voor en nadelen bekijkt....Daaruit vloeiend kwamen er makkelijke baby`s voorbij....Het enige wat ik dan zeg is dat dat niets met leeftijd Mama te maken heeft. Niets meer, niets minder....Maar het lijkt wel of jij op alle slakken zout aan het leggen bent.

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

je kunt het veel beter verwoorden dan ik vica.

en nu ga ik eens kijken of de was klaar is en de kleine uit de creche halen.

Deel Deze Pagina