Ze heeft volgens mij juist gezegd dat ze gezegend is met een makkelijke baby. Niet dat ze een makkelijke baby heeft omdat ze het goed doet. Verder gaat het me er om dat jullie allerlei dingen aan het verdraaien zijn en dat gewoon kinderachtig is.
dat was als reactie op mijn bericht yukl, dat ik vond dat ze zich maar gezegend moest voelen ipv af te geven op mensen met een huilbaby.daarvoor beweerde ze wel dat zij het goed deed want hij huilde niet, iets in die strekking.
Ze heeft beide dingen wel degelijk gezegd. Dat ze gezegend is met een makkelijke baby EN dat zij van mening is dat zij zeker weet dat ze alles goed doet anders had ze niet zo'n makkelijke baby.. Op dat laatste is gereageerd omdat dat dus nergens op slaat. Dat eerste is gewoon normaal dus krijg je verder niet zulke reacties op.
Een hoop gepraat over wat zij zei dat zij gezegd heeft en toen zei zij weer dat, nietes, welles, dat heb ik niet gezegd, dat heb je wel gezegd... en deze vraag hierboven is niet beantwoord. Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het is echt niet zo dat als een kindje vanaf babytijd 's nachts lekker slaapt, dat hij/zij dat later gaat 'inhalen'. Ik zou ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom dat zo zou zijn. Ze hebben geen ingebouwde slechte-nachten-teller of zo, en dat ze voor hun 18e een x aantal slechte nachten gehad moeten hebben. Alleen al daarom vind ik dat 'wacht maar...' een beetje flauw. Misschien blijft het kind van NatalieD wel supermakkelijk. En misschien niet. Wat gaan we dan doen, zeggen: 'zie je wel...'? Als je vindt dat iemand onnozele opmerkingen maakt, denk dan: ach, je leert het nog wel eens (maar hou die gedachte lekker voor je). Gun iedereen haar eigen levenslessen. Dat doe je toch ook met je eigen kinderen, die ga je toch ook niet de hele tijd voorhouden dat ze nog van niks weten omdat ze net komen kijken? Dat hoop ik tenminste. En voor iedereen die zichzelf een jonge supermoeder vindt: geniet ervan, maar wrijf het niet in. Het heeft geen zin om te proberen de oudjes te overtuigen dat het beter is om op jonge leeftijd kinderen te krijgen - wij kunnen de klok ook niet terugdraaien. Overigens zou ik dat persoonlijk ook niet wíllen doen. Het is goed zoals het is en ik heb geen spijt van de keuzes die ik gemaakt heb. Al weet ik wel zeker dat ik op m´n 20e minder last zou hebben gehad van de onderbroken nachten (ik sloeg toen met enige regelmaat hele nachten slaap over, omdat ik te druk aan het borrelen was - dat zou ik nu echt niet meer kunnen). Fysiek was het vast beter voor me geweest, maar in mentaal, sociaal en financieel opzicht leek een later tijdstip mij beter.
Pfffffff, wat een gezeik. En dat 63 pagina's achter elkaar Mijn schoonvader was jong vader en ging dood op zijn 49e. Mijn zwager was jong vader en is in februari doodgegaan op zijn 52e. Mijn tante was jong moeder en is doodgegaan op haar 54e. Garanties krijg je nu eenmaal nooit, jong of oud. Leef vandaag, stop dat gehakketak op elkaar. Morgen kan het over zijn of je nu 24, 36 of 44 bent. Geniet van elkaar, hoop op een gelukkige en gezonde toekomst sàmen. En maak je niet druk om hoe anderen hun leven invullen. Denk dat het allerbelangrijkste is dat een kind gezond en vooral veilig moet kunnen opgroeien en dat krijg je alleen met gelukkige ouders, in welke leeftijd dan ook. Dit gekift over en weer gaat nergens over, staan jullie werkelijk zo in het leven? Zonder respect naar anderen? Spelen deze welles/nietes spelletjes zich ook zo af in het dagelijks leven? Soms is het verstandiger om eens je schouders op te halen, diep te zuchten en de boel naast je neer te leggen. Een mening kun je niet opdringen, een mening respecteren wel! En een gezonde discussie is niets mis mee, maar werkelijk, deze gaat echt he-le-maal nergens (meer) over.......
Dat heb ik niet gezegd, waarom verdraaid iedereen alles. Dat mijn baby niet huilt VOELT goed. Mag ik er blij om zijn?
Ik heb net al mijn berichten nog eens terug gelezen en ik heb naar mijn idee niets verkeerds gezegd. Jullie maken er zo'n ruzie om. Dat vind ik onvolwassen. - ik heb niet gezegd dat ik een makkelijke baby heb omdat ik het goed doe. - ik zeg niet dat een huilbaby aan de ouders ligt, ik zei SOMS. In uitzonderlijke gevallen. - en ik heb ook niet gezegd dat iemand met mij moet ruilen, dat zou helemaal van 't gekke zijn - ik heb ook niet gezegd dat een makkelijke baby met leeftijd te maken heeft. Nee ik heb gezegd dat ik jong moeder ben en dat ik dat leuk vind en geluk heb dat ik een makkelijke baby heb. En dat ik niet meer hoef uit gaan enz ik heb een leuke vriend we wonen samen en hebben een kindje. Dus mijn droom is uitgekomen.
Wees blij met je baby, wees een trotse moeder, allemaal niks mis mee. Misschien hebben sommige mensen iets tussen de regels gelezen wat jij er niet in had verstopt.
Mijn moeder zij altijd jij was z.n makkelijk kind tot dat ik de pubertijd in ging van een gemoedelijk alles goed doe kind werd ik een draak in de pubertijd. Dus tja. Mijn zusje was een huilbaby handerbindertje en werd even goed een dramaqueen in de pubertijd.. Haar dochter een schaterende baby makkelijker peuter kleuter werd ja wel ook een drama queen in de pubertijd en ze is er nog niet uit ze is 17 Mijn moeder zegt tegen me zusje boontje komt om haar loontje hihih. Dus er is niks van te zeggen.
Sjonge jonge, wat een respectloze posts hier zeg... Ongelofelijk.. Ik werd jong moeder en nog een keer toen ik bijna 11 jaar ouder was. Leeftijd zegt niets over hoe je bent als moeder. Uiteraard is op je 63 nog een baby krijgen iets waarbij ik mijn wenkbrauwen bij omhoog trek... Aan de andere kant, IEDER mens heeft zijn EIGEN leven, en richt deze in op zijn manier. Voor vrouwen in de MMM kan het nou eenmaal langer duren voordat ze zwanger worden. Vrouwen die bezig zijn met het opbouwen van een carriere, om zo een baby een goede basis te kunnen geven. Voor vrouwen die de juiste partner pas op latere leeftijd tegenkomen. Voor vrouwen waarbij het biologische klokje om wat voor een reden dan ook pas na hun 30e (of eender welke leeftijd) begint op te spelen. Voor meisjes van 15 die ongewenst zwanger raken en de baby besluit te houden. Voor meisjes/vrouwen die op hun 18e al zeker zijn, dat ze een kind willen. Voor vrouwen die weten dat ze vervroegd in de overgang zullen raken en ze graag kinderen willen.. Redenen genoeg te bedenken waarom iemand graag een kind wil, dat het je dan ook nog eens gegeven wordt, is natuurlijk geweldig... Leeftijd heeft NIETS te maken met wat voor een moeder je bent... Maar klaar zijn voor een baby, en het krijgen van een baby, met je verstand en je gevoel op 1 lijn, ongeacht wanneer.. Dat maakt je een goede moeder!
Ik heb een aantal pagina's teruggelezen maar ik snap de discussie gewoon niet, ligt dat nou aan mij? Ik weet dat het warm is, maar zo warm... Anyway, iedereen moet zelf weten wanneer ie moeder/vader wil worden, extreem jonge en oude 'gevallen' daargelaten. Ik wou op m'n 18e al moeder worden, maar het is pas een paar jaar later gelukt. Ik zou voor mezelf de max. op een jaar of 37/38 leggen, mijn vriend z'n max is rond de 45.
Helemaal mee eens! Mijn moeder werd op haar 21ste mama van mij en op haar 48ste stierf ze (geheel onverwacht), dus het zegt allemaal niks! Ik voel me bijna bezwaard dat ik op mijn 37ste nog geen kindje heb, maar ik ken mijn Lief 'pas' 5 jaar en wilde eerst een stabiele relatie hebben en nu zijn we al drie jaar bezig, waar ik alweer een jaar vanaf heb moeten trekken door drie hernia operaties en de daarbij behorende medicatie. Had ik het graag allemaal anders gewild? Natuurlijk. Maar helaas heb ik dat niet voor het zeggen
Zit dit met verbazing te lezen. Wat een kinderachtig topic is dit geworden zeg en nee daarmee doel ik niet op leeftijden voordat op die slak ook al zout gelegd gaat worden. Wat valt iedereen toch weer gezellig over elkaar heen ipv gewoon simpel te zeggen hoe je over de vraag denkt. Op welke leeftijd je ook voor kinderen kiest of die keuze anders voor je gemaakt wordt, dat maakt je geen betere of juist slechtere moeder. Ik weet van mezelf dat ik op mijn 25ste geen goede moeder was geweest. Ik had nog teveel te leren zeg maar. Daarentegen is iemand anders die ik ken begin 20 al moeder geworden en is een hartstikke goede moeder. Wat ik nou toch s echt volwassen gedrag zou vinden en een goed voorbeeld voor onze kinderen is dat iedereen elkaar in zn waarde laat.
Nou inderdaad! Ik dacht even een serieus antwoord te gaan geven op de vraag van TS, maar ik zie dat dat niet zo veel nut heeft.
Nou ik ga gewoon serieus antwoord geven hier Ik ben moeder geworden op mijn 38ste en ben heeeeel blij met mijn lieve schat, de reden is dat ik mijn grote liefde pas laat tegen kwam Moet er wel bij zeggen dat het wel bij 1 lieve schat blijft
Haha, toch grappig om te zien hoe zo'n topic verloopt. Pietje reageert fel op Jantje en Jantje dan ook op Pietje en dan komt Klaasje die weer commentaar heeft op Jantje en Pietje.... Ik heb mijn dochter op mijn 31e gekregen en we willen het hier het liefst niet bij laten. Een maximale leeftijd voor mijzelf..... ik denk dat ik tot 40 jaar eventueel hulp zou willen, mits ik dat nodig zou moeten hebben. Ik denk niet dat mijn kinderwens na de 40 weg zal zijn, maar dan zou ik tot ongeveer 45 jaar alleen nog maar de natuur zijn gang laten gaan. Maar goed, dat denk ik nu.... Over een jaar of 10 nog maar eens reageren hier, dan is mijn mening waarschijnlijk weer heel anders...