De keuze die ik heb aangevinkt was ook persoonlijk; ik had voor mezelf in gedachten uiterlijk met 38 zwanger en uiterlijk met 39 bevallen. Maar waarom? Gewoon een gevoel. En eerlijk gezegd wij zijn hartstikke gezegend want ik ben nu 36 en zwanger van ons derde kindje. Kan me ook echt voorstellen dat je keuze anders is wanneer het allemaal veel moeizamer verloopt
Ik heb op onbeperkt gestemd. Niet dat ik het nou een fantastisch idee vind dat een vrouw van 50 nog zwanger zou worden, maar daar schuilt dan vaak een heel heftig verhaal achter, waardoor ik dan denk dat ik me kan voorstellen dat ze die keus toch gemaakt heeft. Biologisch gezien denk ik dat als een vrouw de keus heeft, dat ze het best op haar 35ste haar kinderwens(en) vervult heeft, maar bij mij liep het ook anders, ik heb een jongere vriend en die heeft aan het idee moeten wennen, dus was ik 37 toen mijn jongste zoon geboren werd. Ik weet nog niet of het daarbij blijft, van de meerderheid van de stemmers 'mag' ik blijkbaar nog, ik ben nu 39.
Ik vind dat lastig. Voor mijzelf zou dat rond de 40 zijn, al hoop dan wel lang en breed mijn gezin voor elkaar te hebben. Bij 56 heb ik wel mijn twijfels, mijn moeder is 55 en die zie ik toch echt geen moeder meer worden. Al kan ik voor een ander niet invullen hoe die zich voelt op een leeftijd. Ik denk dat dat ook verklaard waarom vele hier onder de 25 jong vinden, omdat ze zelf toen nog jeugdig waren? Ik had op mijn 19e een koophuis, op mijn 20e (man was toen 23) ben ik getrouwd. Mijn man is hbo geschoold en ik mbo. Allebei hebben we een baan en een stabiel inkomen. Perfecte basis vind ik zelf. Als ik dat vergelijk met een aantal meiden van mijn leeftijd, die komen net uit school en wonen nog thuis... Dan heb je iemand van 24 en iemand van 24 natuurlijk.
Maximum is 40 in het algemeen. Voor mezelf 30. Ik ben nu 24. Ons laatste kindje zal voor mijn 30e komen
Ik was ook graag zelf voor mijn 30e klaar geweest maar met dit tempo gaat dat niet lukken denk ik. Wat ik belangrijk vind is dat je zelf stabiel genoeg bent om een kind op te voeden. De één is dat op zn 21e en de ander nooit. En aangezien we steeds langer gezond en fit blijven kan een vrouw van boven de 40 prima nog een kindje krijgen vind ik.
Bijna net zo moeilijk te beantwoorden als de vraag wat de minimum leeftijd zou moeten zijn. Sommige vrouwen hebben alles al op jonge leeftijd op orde voor een huisje boompje beestje en anden doen daar wat langer over. Ik moet vooral gniffelen om opmerkingen dat 30 al te oud is haha. Ook bij invulling in de poll wordt dat vast alleen ingevuld door dames onder de 30. Ik vermoed wel dat, ook al kan je je zaakjes prima op orde hebben als je ver onder de 30 bent, sommigen nog moeten 'leren' dat het leven niet altijd volgens plan verrloopt, of dat zaken zo veranderen dat je je mening bijstelt. Wij zijn bezig voor ons 4de kindje op mijn 39ste. Toen ik 26 was kregen we de eerste. Onze 3de is een pleegdochter met een biomoeder van 19 die haar zaakjes dus helaas wat minder op orde had. Zolang mijn lichaam het gewoon nog doet, ben ik blijkbaar nog niet te oud maar dat zal dus afwachten zijn. Iig denk ik datleeftijd uiteindelijk niet boeit. Zo zijn er bv ook nog zat mensen die per ongeluk zwanger raken en daarna alsnog zorgen dat ze alles goed voor elkaar hebben. En daar gaat het toch om! Dat je van je kinderen houdt, en ze verzorging, aandacht en liefde geeft! En al wij nog een vierde mogen krijgen heeft hij of zij ook nog 3 fantastische grote zussen, hoe cool is dat
Hoezo voor je 25e veel te jong? Lijkt me zeer van de persoon afhankelijk toch? Of bedoel je dat jij er niet aan toe was voor je 25e? Je bent natuurlijk vrij om je mening te geven, maar tegenwoordig is iedereen zo veroordelend.... Maar goed mocht de opmerking op jezelf slaan dan mag je mijn berichtje vergeten hoor
Gek dat velen 25 te jong vinden. Ik vind 30 al laat..haha. De ideale leeftijd ligt toch ook van 22 t/m 25/26 ofzo.
Ik heb het over mezelf. 36 vind ik voor mij zelf te oud. Als je een beetje beter leest zie je ook dat er staat "MIJN" grens.
Voor mij persoonlijk is de grens om zwanger te raken 37. Ik was 28 toen we het gingen proberen en 32 toen onze zoon geboren werd. Eigenlijk wilden we wachten tot hij 2,5 is voor we het opnieuw gaan proberen, maar dan zou ik iig 35 zijn als het lukt en de 2e wordt geboren. En daarmee gaat de deur voor een eventueel 3e kindje dicht voor mij persoonlijk. Daarom hebben we het nu toch iets naar voren getrokken. Ook omdat we weten dat het toch niet echt te plannen valt. Als het weer vier jaar duurt ben ik alsnog 37.
Heel raar dat ik dit misschien zeg maar ik ben nu 31 en heb nooit een wens voor een 2e kindje gehad dus was met 24 moeder. Maar nu kriebelt het toch weer en willen we voor een 2e kindje gaan maar ik heb nu het gevoel dat ik 'te oud' ben. Slaat nergens op maar is mijn eigen gevoel. Het is nu ook wel zoiets van nu of nooit want ik wil het liefst niet veel ouder zijn dan 32 om nog een 2e kindje te krijgen. Maar voor een ander vind ik de grens 35.
Tsja ik riep vroeger altijd, voor mijn 25e wil ik mijn eerste kindje hebben. Echter ben ik nu 39 en afgelopen juli ben ik pas mama geworden van ons dochtertje. Tsja je kunt wel iets willen maar dan moet er ook een geschikte partner zijn in mijn ogen en dan moet het ook nogeens lukken! Wel heb ik steeds gezegd als ik de 40 voorbij ben dan wil ik het niet meer. Gelukkig is het ondanks een heel traject gelukt voordat ik mijn grens leeftijd behaalde. Het blijft er wel bij eentje gezien onze leeftijden. Ik sta daar nog steeds achter. Maar tevens vind ik dat een ieder dat voor zich moet bepalen, dat kan je niet voor een ander invullen.
ik was jong moeder 19 jaar met de 1e 21 met de 2e. ben nu 27 jaar, hoop nog een 3e kindje te krijgen.. wil eigenlijk voor mijn 30ste klaar zijn.. maar ja het kan natuurlijk altijd anders lopen mijn moeder was 42 kreeg ze nog een zoon.. en dat ging prima .. leeftijd kwa moederschap is voor iedereen anders