Hoi allemaal, Wat vinden jullie van de naam Jazz of Jezz voor een jongen? Heeft iemand ervaringen met deze naam en hoe wordt het uitgesproken? Ik vindt het heel stoer maar weet niet hoe het leuk is om uit te spreken?
Ik zou het beide uitspreken als Jess, met een langgerekte s zeg maar. Vind het trouwens als Jess ook leuk geschreven!
Ik zou het uitspreken als DJEZ maar of ik het nu een leuke naam vind..... Moet ik nog even over na denken. ff wennen misschien
Mijn oppaskindje heet Yazz (meisje). Spreekt het uit als djez. Vind het wel een leuke naam maar voor een jongen zou ik het niet doen, maar dat is misschien juist omdat ik gelijk aan een meisje (oppaskindje) denk.
Wij hadden deze naam als reserve bij mijn vorige zwangerschap; voor een meisje ik vind het geen jongensnaam, maar een korte stoere meidennaam.... Wij wilden het uitspreken als DJES
Jazz, leuk! Ken ook iemand die zo heet en wordt uitgeproken als: Djez/Djes. Ik vind Jess (uitgesproken als Djes) persoonlijke mooier geschreven, maar dat is puur smaak. Dus als jullie Jazz/Jezz mooi vinden, gewoon doen! Hartstikke leuk!
Ik vind het een vreselijke naam. Persoonlijk zou ik moeite hebben om een volwassen met die naam serieus te nemen. uitspraak: Jazz zoals de muziekstroming (DJèz)
ik vind het geen leuke naam, is absoluut niet mijn smaak. Qua uitspraak kun je er volgens mij niets anders dan er [djez] van maken.
Ik had een Jazz op de groep, zijn naam spreek je uit als Djez. Vind het een echte jongensnaam btw, super stoer! Moest er trouwens wel even aan wennen maar dat heb ik bij meer namen. Succes!
Nee..vreselijk. Sorry. Waarom moet het tegenwoordig zo apart..smaken verschillen, en gelukkig maar, maar wat als het een volwassen man is later?
Ik vind het ook te apart en inderdaad wat Cygnet zegt, een volwassen man met zo'n naam vind ik ook wat moeilijker serieus te nemen.