welke flesvoeding geven als bijvoeding BV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ster, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Welke voeding kan je het beste gebruiken als bijvoeding als je borstvoeding geeft? Ik denk over nutrilon voor darmkrampjes.
    DIt omdat mijn kindje nog geregeld krampjes heeft en omdat ik binnenkort weer ga werken en bang ben dat ik niet genoeg voorraad heb of kan kolven (kan 2 keer kolven op mijn werk, terwijl 3 keer nodig zal zijn).

Meestal zit ik wel op 5 voedingen, maar 3 voedingen onder werktijd.

Is dit verstandig om zo aan te pakken? Uiteraard probeer ik wel zoveel mogelijk BV te geven wat mogelijk is, ben nog steeds een grote voorstander!

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ster je zou kunnen proberen iedere ochtend nadat je kleine gedronken heeft te kunnen kolven als je lichaam hieraan went maak je misschien voor sochtends al wat meer melk aan zodat je met verder 2x kolven overdag genoeg hebt voor 3 voedingen. Zo zou ik het proberen denk ik. En evt extra kolven op vrije dagen/weekend etc zodat je opw erkdagen uit je voorraad kan putten.

Pas als je echt niet genoeg hebt zou ik overgaan op flesvoeding. Welk merk maakt voglens mij niets uit. Wel ben ik zelf nogal allergisch aangelegd dus raadde mijn KV aan mocht ik ooit FV nodig hebben om dan een hypo-allergene versie te kiezen.
    Succes, wanneer 'mag' je weer gaan werken ?

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    oh ik zie al in je ondeerschrift 9 okt staan. Ik zou tot die tijd alvast regelmatig kolven zodat je mooi voorraadje op kunt bouwen ;)

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik red het ook niet om op m'n werk te kolven wat Dylan die dag drinkt. Maar door elke dag te kolven, kolf ik ruim voldoende om hem bv te blijven geven op het kdv.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik doe hetzelfde ik kolf vlak voordat ik weg ga, op t werk 1x en als ik thuis kom. tis veel werk. en ook ik kolf niet wat hij drinkt. maar sochtends en savonds laat kolf ik terwijl hij dan niet drinkt dus dat is zeg maar extra.

vooral sochtends kolf ik minimaal 150CC en een half uur later krijgt Dano de borst. mijn borsten zijn sochtends ook keihard haha

ik doe het deze week voor het eerst en tot nog toe gaat het goed!

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kolf ook iedere dag 's morgen en 's avonds en heb dan voldoende om 3 werkdagen door te komen, er is zelfs voldoende om een voorraad op te bouwen

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gebruik Friso naast borstvoeding, dit werkt hier perfect.

8. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Bedankt voor de goede tips! Heb vanmorgen direct gekolft en daar kwam 100 cc uit (voor mijn doen veel), hoop alleen niet dat ik nu teveel heb weggekaapt voor Mira :( En anders neemt ze later maar een extra slok. Ik hoop dit vol te kunnen houden zodat ik genoeg voorraad heb voor 9 oktober. Ik ga voortaan niet maar in de avond kolven, want dit schiet echt niet op (gisteravond 20 cc).

Anakin : is Bram ook van 7 juni? Wat leuk!

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik lees dat je al een oplossing hebt gevonden maar wou mijn ervaring nog ff melden. Ik kolf wel savonds. In het begin kreeg ik er ook bijna niks uit maar ik heb het gewoon consequent elke avond gedaan en zit nu op 120ml ong.
    Duurde wel een paar weken tot maanden voor ik zover was maar nu is het voor mn lichaam normaal om in de avond naast de gewone voeding nog eens extra 120 ml te kolven. Is dus niets als je het niet gewend ben en het snel nodig hebt maar als het over een langere periode gaat kan het dus best.

100 ml lijkt me heel netjes hoor! Hopelijk hou je het vol. Veel succes!

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kolf nu ook 2 weken 's avonds en 's morgen, opbrengst was eerst rond de 140 cc (samen), maar is nu al ruim 200 cc.

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Toch blijft het lastig hoor! Had een paar dagen in de ochtend gekolft, maar kreeg toch sterk het idee dat ik Mira's voeding wegkaapte, ze werd er erg huilerig van overdag en in de avond meer darmkrampen omdat ze dan weer wat meer dronk :cry: En verder sliep ze nog amper overdag.

Het lijkt dus toch niet zo te werken en ik kolf nu niet meer in de ochtend omdat ik haar tekort lijk te doen. In de avonden is het er ook niet meer van gekomen omdat ze dan steeds darmkrampen heeft en ik daar druk mee bezig ben.......

Tja het is wel lastig om door te zetten hierin hoor!

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Maar je doet het hardstikke goed ster! Je hebt de moeilijkste tijd nu gehad, al zal je echt nog wel es af en toe een dipje hebben (zie de ontelbare topics hier over dipjes ;))
    Ze gaan bijna allemaal weer over en dan is het toch ook heel mooi en leuk en handig om je kindje aan de borst te hebben ?!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt in de ochtend het beste nadat Mira gedronken heeft nakolven. Als je iedere dag in de ochtend kolft kaap je haar melk niet weg, omdat je borsten dan gewoonweg een beetje meer melk gaan maken.

Wist je trouwens dat je niet per se hoeft te kolven op je werk? Je hebt het recht om 25% van je werktijd tot 9 maanden te gebruiken om je kind borstvoeding te geven. Je mag een deel van die tijd ook gebruiken om later te beginnen en eerder weg te gaan, zodat je meer voedingen zelf kunt geven. Ook mag je onder werktijd naar je kind toe, of mag je kind naar je toe gebracht worden om gevoed te worden.
    Uiteraard moet je dat wel voor je begint met je werkgever overleggen.

Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen. Nutrilon geeft net zoveel kans op krampjes als alle andere merken. Er is geen krampjesvrij merk. Als je met een verhoogde allergiekans zit kun je het beste voor een hypoallergene voeding kiezen, zoals bijvoorbeeld Kruitvat extra care, Nan, Friso preventief of Nutrilon ha. Is er geen verhoogde allergiekans, dan kun je gewoon het goedkoopste of gemakkelijkst verkrijgbare merk kiezen. Er is geen kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken en duurder is niet beter.

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Bedankt weer voor de steun! Mira had waarschijnlijk ook weer een sprongetje of zoiets.

Ik pak het nu weer anders aan: iedere dag ga ik direct na de ochtendvoeding nakolven. Er komt niet heel veel, maar alle beetjes helpen dacht ik zo. Dan heb ik niet het gevoel dat ik voeding wegkaap voor Mira. Heb nu zo'n 600 ml voorraad in de vriezer, dus 1 dag kinderdagverblijf gaat lukken ;) . Dan ga ik gewoon kolven op mijn werk en probeer het voort te zetten. Mocht het niet lukken dan kan ik altijd bij gaan voeden.

We zetten door ;)

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel goed meid, je bent nu ook al zover gekomen, zou zonde zijn om nu op te geven. Het wordt nu pas echt leuk!

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Goed hé! En het gaat je lukken hoor :p

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    ik werk 4 dagen en kolf alleen 's ochtends en 's avonds. Op dagen dat ik niet werk kolf ik ook 's ochtends. Op werkdagen kolf ik gem. 2,5 voedingen, op niet-werkdagen gem 1 voeding. Zo kom ik al met al nog steeds uit met 3 flesjes van ong 170-180 ml per werkdag.

Ik dacht net als jij dat het me misschien niet zou lukken om voldoende productie te behouden, daarom heb ik als back-up een pakje nutrilon hypo-allergeen 1 gekocht (zitten 5 zakjes poeder in, is €1,99). Dit is het beste alternatief als noodaanvulling als je allergie wil voorkomen en niet gelijk zo'n grote bus met 450gr of 725 gr .

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je wat het leuke is? Vaak ben je als je zo'n backup pakje hebt wat minder gestressed, omdat je kind geen honger zal hebben. En dan kolf je weer meer!

19. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Inmiddels had ik al een groot pak gekocht speciaal voor darmkrampjes! Nou ja, maakt mij niet uit hoor (ook als ik hem nooit zal gebruiken). Nu nog steeds alle beetjes aan het sprokkelen die er te sprokkelen valt. En ik probeer het zo goed mogelijk en anders heb ik het in ieder geval geprobeerd!

Maar tot nu toe nog alles onder controle ;)

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hartstikke goed zeg!

Deel Deze Pagina