Welke fles als eerste weglaten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sterre82, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn zoontje van 15 maanden krijgt nog 's ochtends een fles en 's avonds voor hij naar bed gaat.
    Nu was hij vorige week niet lekker en liet die laatste fles steeds staan. We hebben toen die fles gewoon helemaal weggelaten om te kijken hoe het ging. Ik heb wel het idee dat hij 'iets' mist maar hij drinkt nog wat gewone melk en gaat gewoon slapen. Hij slaapt ook gewoon door.

Alleen nu begin ik zelf te twijfelen of dit wel goed is. Volgens het CB (die heb ik even gebeld) mag hij het qua gewicht e.d best hebben om die fles weg te laten. Maar ze zei ook dat het voor kindjes ook een momentje is om even af te koppelen van de dag.
    Nu ben ik best gaan twijfelen of we hier nu wel goed aan doen of ik het gewoon zo moet laten? Of dat dat we beter die fles 's ochtends eerst weg kunnen laten?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje lekker in slaap valt zonder avondflesje kun je prima de laatste fles weglaten. Heb je het idee dta je kindje toch iets mist, dan kun je misschien beter de ochtend fles weglaten.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina