Hoi, Sophie kan nog steeds niet haar hoofdje omhoog houden,maar heel even en dan valt het weer naar voren,maak me best zorgen erom want ik hoor om me heen dat ze dat toch nu wel meot kunnen...als ik haar op het aankleedkussen op haar buik legt blijf ze gewoon lekker liggen...heeft iemand misschien tips? En moet ik me zorgen maken? Groetjes,
Ook Sam vind het vaak wel best op haar buik. Behalve als ze aan het spelen is dan vindt ze het maar irritant en dan gaat ze zich proberen om te rollen of haar hoofdje op te tillen. Maar zoals het "hoort" nee dat doet ze echt niet. Overigens doet ze dat wel als ze tegen ons aan zit voor het boeren.
ik kom net van de fysio en die zegt dat kindjes als ze nog zo klein zijn helemaal niet van die sterke nekspieren moeten hebben. Idd regelmatig op de buik om te oefenen is prima. Mijn mannetje deed het juist wel maar die had in zijn nek iets niet in orde waardoor hij juist overstrekte..... Dus geen zorgen daar!
Nou wij hebben nauwelijks "geoefend" omdat onze Evelien tussen de leeftijd van 3 en 6 maanden een spreidbroekje omhad en op de buikliggen dus niet meeviel. Nu is ze 6 maanden + 1 week (en heeft geen spreidbroekje meer aan), en het gaat formidabel. Geen enkel probleem om het hoofdje omhoog te houden. Ook rolde ze zomaar van haar buik naar haar rug. Maak je dus geen zorgen, dat komt allemaal vanzelf.
Het komt vanzelf hoor. Wat je ook nog kunt doen om het te stimuleren is: - zelf op de grond gaan zitten met gestrekte benen tegen elkaar; - Sophie op haar buikje op jouw bovenbenen leggen (met haar beentjes en armpjes vrij en haar hoofdje dus ook) - niet te lang, gewoon maar eventjes - ideaal om dan het rugje en de achterkant van de beentjes een beetje te masseren. Dit deden wij bij de babymassage. Rick was heel sterk in zijn nek (maar hij had ook het KISS-syndroom, aantal werveltjes zaten verkeerd) maar er waren babies die bij aanvang van de cursus het hoofdje niet op konden tillen en 6 lessen later wel!
Maak je geen zorgen, dat komt vanzelf wel. Kinderen ontwikkelen zich in hun eigen tempo en ga je kleine niet meten met andere kindjes. Wij hebben met Noa elke dag geoefend tijdens het verschonen. twee dagen later deed ze uit zichzelf. In het begin vond ze er geen klap aan. Ik ondersteunde haar dan een beetje, zodat het niet gelijk te moeilijk was voor haar. Ik hield dan haar schoudertjes een beetje teggen. Doordat het niet gelijk zo moeilijk was, kreeg ze er lol in.
Je kunt ook een kussen onder haar bovenlichaam doen, heeft ze wat meer ondersteuning. Dat adviseerde CB mij, omdat Jacob het ook niet zo leuk vond op z'n buik. Daarna dus wel! Succes!