Mn kleine heeft wat nieuws uitgevonden, misschien herkennen jullie dit... hij zit vaak met zn vingers in zn mond, op zich niks mis mee maar hij duwt ze nog al eens te ver naar binnen en ja dan komt er dus wat uit.. dat is dus niet goed, wat kan ik hier tegen doen zodat hij dit niet meer doet? het is voor em zelf heel vervelend want het komt dan omhoog.. en eruit...
er wordt niet op elke vraag zo snel gereageerd, heb geduld volgens mij kan je er niets tegen doen en is het gewoon wachten tot ze zo slim worden dat het beter iw om niet te doen
is normaal hoor, ook al klinkt en is het vies. die van mij zat er ook altijd flink bij te kokhalzen. het gaat vanzelf weer over. groetjes, Miranda
tja hier ook en ja je kunt toch niks doen hoor.. ze houden er op een gegeven moment vanzelf wel mee op denk ik zal het zelf toch ook niet lekker vinden haah
hier nog steeds af en toe, het gaat al beter en ze trekt even een vies gezicht, maar 2 tellen later doet ze het lachend nog een keer . Maar het mindert vanzelf wel.
Die van mij heeft ook die fase gehad. En ik liet hem wel weten dat het niet mag en niet goed is want hij wou het ook gaan doen zodra hij boos werd. Hij is inmiddels 2 jaar en hij doet het niet meer nu
Ik zou het negeren; hoe meer aandacht je erop vestigt hoe leuker het is om te doen. Is vast een fase, gaat vanzelf wel weer over.
Hier ook een tijdje gehad ja en zoals Femke zegt negeren werkte het beste. Als ik er iets van zei werd het alleen maar leuker om nog een keer te doen. Ging na een week of 2 vanzelf over.
Mijn dochter deed het ook heel vaak, vorig weekend is haar tandje doorgekomen en als ik erover nadenk doet ze het niet meer.... Maar ik liet haar maar doen... ze snapt het toch niet als ik zeg 'dat mag niet' en handje weghalen. Gaat vanzelf weer over..
van een logopodiste heb ik gehoord dat ze dat doen om hun stik en wurg reflex naar achter te verplaatsen. die ligt na de geboorte op het puntje van de tong zodat ze niet stikken wanneer de tepel of speen van de fles in hun mondje komt omdat die best ver naar achter gaat. en door dus nu hun vingers in hun mondje te stoppen verplaatsen ze die naar achteren.