Eczeem..!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door McNugget, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McNugget

McNugget Niet meer actief

Hallo...

Me dochter heeft vanaf haar geboorte wel een gevoelig huidje en gebruik dan ook vanaf het begin af aan alles zonder parfum ook wasmiddel enz.

Opeens sinds gister heeft ze vlinke uitslag op haar lichaam, vooral haar buik! En ik had het ingesmeerd met vaseline en huidolie van neutral, maar ik keek net en ik schrok me dood! Het is zo ROOD EN haar huidje lijkt wel verbrand.

Of ze er last van heeft weet ik niet,, ze is nog wel vrolijk en vrij rustig. Ze had wel net een beetje rode wangetjes .. ze slaap nu en als ze wakker is ga ik haar maar even temparaturen.
    Morgen langs de dokter... maar ik weet even niet wat ik er nu op moet smeren... komt iemand dit bekend voor?

Ik ben niet kwa voeding niet veranderd... ze krijg nu sinds een maand smorgens en savonds borstvoeding en overdag 2 flesjes hypoallergeen voeding van nutrilon. En zomaar opeens uit het niets die zware uitslag! Kan het zijn dat ik iets heb gegeten waar zei niet tegen kan en dit in me borstvoeding is gekomen?

Groetjesss en ik hoop dat iemand dit herkent.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb als kind veel exceem gehad en zo nu en dan nog wel.

ik werd veel gewassen met teer zeep (bruine zeep gewoon bij drogist te halen) en soms doe ik het nog wel eens, als ik ergens exceem heb(vaak buik) en vsm Cardiflor emulsie, kan ook zalf doen, maar de emulsie vind ik pers prettiger werken.

http://www.vsm.nl/
    http://www.purelijfkracht.nl/huid

3. McNugget

McNugget Niet meer actief

Heyy

Thanx voor je berichtje! Ik wil ook liever iets homiopatisch gebruiken dan die hormonen spullen van de dokter. Ik hoop dat het er snel wat rustiger uitziet voor me kleine meisje want ik denk dat ze het wel voelt.

Groetjes

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vaseline met cematomarcogol. Ik zou vragen om receptje. Is geen hormoonzalf (gewoon hele vette zalf).

Verder opletten dat je je kindje niet te warm kleed en niet te vaak in bad.

Hormoonzalf is trouwens echt niet zo erg, zeker niet als je kindje wel last heeft van bijvoorbeeld jeuk ...

5. Alita

Alita Niet meer actief

gewoon naar je huisarts gaan die weet het toch het beste!

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Mijn zoontje kreeg dit ook inene toen hij 2 maanden oud was. Ik ben toen bij de huisarts geweest en loop nu bij de dermatoloog met hem. Die hormoonzalf is echt zo erg niet hoor, mits je het goed gebruikt natuurlijk. Ook gebruik ik de vaseline cematomarcogol voor de rest van huidje. Werkt echt perfect!

Deel Deze Pagina