Laatste zag ik een scooter staan waar een maxi cosi achterop zat vast gemaakt. Op de plek waar vaak zo'n koffertje zit, zat nu een maxi cosi. Ik vroeg me af of dat mag? Is dat veilig en zouden jullie dat doen? Zijn hier ook regels voor?
Naar mijn idee is het ook niet veilig en leek het me een heel slecht idee. Maar toen ik het zag had ik net mijn scooter en was ik tijdens mijn eerste ritje gevallen. Ik vroeg me dus een beetje af ik of ik mijn mening hierdoor liet beinvloeden. Maar als ik soms hoor hoe mijn boodschappen door mijn koffertje achterop stuiteren lijkt het me voor het babytje heel naar!
je hebt volgens mij een bepaald systeem net als de babymee voor op de fiets en dan in het dus gewoon eu goedgekeurd veilig
Lijkt mij zeer onverantwoord en ik denk ook niet dat het mag... Stel de vraag HIER eens. Kan ook anoniem (als gast). Ik heb daar 1x een vraag gesteld en er kwam dezelfde dag nog antwoord. De moderators daar zijn zelf agent.
ik weet niet...was het een snorscooter? En hoe zat de maxicosi vast dan? In een bepaald systeem oid? Ik heb Sven altijd meegenomen in de babymee op de fiets. Als zoiets voor een snorscooter zou bestaan en het is goedgekeurd zou ik daar gerust mee gaan rijden.
Ik heb mijn dochter meegenomen in een babymee achterop de fiets. Maar op de scooter lijkt me toch eng, die gaan toch wat harder. Ik vraag me ook af of dat mag hoor.
Ik zou het doodeng vinden en zoiets niet in mijn hoofd halen! Ik vind een maxi cosi achterop de fiets al griezelig! Lijkt me toch dat je zo onbeschermd en met de snelheid van een scooter geen kindje mag vervoeren...
Er zijn inderdaad speciale beugels waarmee je een maxi cosi kan bevestigen op een scooter of fiets. Het ziet er inderdaad doodeng uit, maar is gewoon veilig. Tja...je moet wat he!
ik heb de kids in de babymee op de fiets gehad maar een maxi cosi achterop de scooter mag volgens mij niet, de babymee is niet voor op een scooter met fietsen moet je al op je hoede zijn met hobbels ect (het is echt een geniale oplossing we hebben enorm veel plezier ervan gehad) maar hoe en wat als je effe over een hobbel gaat op een scooter die harder gaat dan de fiets, zou t niet in mn hoofd halen
Ja precies, ik heb zo'n babymee op de fiets gehad, dat ging prima, maar ik reed er rustig mee en alleen kleine stukjes. Ik zou dat ding nooit op een scooter zetten, lijkt me niet goed voor de rug van je kindje en als je valt, gebeurt dat ook eerder met een hogere snelheid.
Je kunt een fiets en scooter ook niet vergelijken. Sowieso heb je bij een scooter een certificaat of rijbewijs nodig en voor bromscooters ook een helm. Lijkt me niet dat er dus dezelfde regels gelden voor een babymee voor op een fiets, en een MC op een scooter. Ik hoop dat Assi gelijk heeft.
Of het nu mag of niet: ik zou het nooit doen. Een maxicosi is ontworpen voor gebruik in een auto, dan zit er nog een hele netalen kooiconstructie om het kind heen als extra bescherming. Op de fiets zou ik ook niet gauw doen. Dan maar lopen. Of als dat echt niet kan, liever een bakfiets o.i.d, in ieder geval iets dat bij een botsing niet om kan vallen. En je kunt een scooter of een fiets gewoon niet met elkaar vergelijken. Inderdaad door de snelheid, maar ook door de wegen waar je op rijdt. In onze stad mogen bromfietsers en scooters bijna nergens mee op het fietspad, die moeten bijna overal gewoon op de (drukke) weg, bij de auto's. Dat brengt toch ook een extra risico met zich ten opzichte van een fiets.
Ik neem mn MC geeneens op de fiets mee... laat staan op een scooter. Brrr moet er niet aandenken wat er gebeurt als je zou vallen of een ongeluk krijgt. Ik ben een keer aangereden door een auto die me over het hoofd zag (mn scooter was KANARIEGEEL notabene) met 30km per uur dus nog niet eens waanzinnig hard maar lag van boven tot beneden open en mn scooter was total loss.... Ik moest met ambu naar het ziekenhuis....Als er dan nog een MC achterop had gezeten had ik niet geweten hoe die de klap had overleefd. Laat staan de baby die erin gezeten zou hebben.... Dus hoe voorzichtig jij ook bent... een ander kan het ook veroorzaken.... xxx