Maxi Cosi achterop de scooter

Discussie in 'Verzorging' gestart door 2xtantein1week, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Laatste zag ik een scooter staan waar een maxi cosi achterop zat vast gemaakt. Op de plek waar vaak zo'n koffertje zit, zat nu een maxi cosi.

Ik vroeg me af of dat mag? Is dat veilig en zouden jullie dat doen?

Zijn hier ook regels voor?

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Weet niet of t mag maar zou t nooit doen! Lijkt me niet echt veilig! Heb t nog nooit gezien ook...

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh zou t niet eens durven....

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Of dat veilig is:(:$:(
    Denk dat je het beter niet kan doen en ga er ook vanuit dat het niet mag.

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Naar mijn idee is het ook niet veilig en leek het me een heel slecht idee.

Maar toen ik het zag had ik net mijn scooter en was ik tijdens mijn eerste ritje gevallen. Ik vroeg me dus een beetje af ik of ik mijn mening hierdoor liet beinvloeden.

Maar als ik soms hoor hoe mijn boodschappen door mijn koffertje achterop stuiteren lijkt het me voor het babytje heel naar!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

je hebt volgens mij een bepaald systeem net als de babymee voor op de fiets en dan in het dus gewoon eu goedgekeurd veilig

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lijkt mij zeer onverantwoord en ik denk ook niet dat het mag...

Stel de vraag HIER eens. Kan ook anoniem (als gast). Ik heb daar 1x een vraag gesteld en er kwam dezelfde dag nog antwoord. De moderators daar zijn zelf agent.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ik weet niet...was het een snorscooter? En hoe zat de maxicosi vast dan? In een bepaald systeem oid?

Ik heb Sven altijd meegenomen in de babymee op de fiets. Als zoiets voor een snorscooter zou bestaan en het is goedgekeurd zou ik daar gerust mee gaan rijden.

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb mijn dochter meegenomen in een babymee achterop de fiets. Maar op de scooter lijkt me toch eng, die gaan toch wat harder. Ik vraag me ook af of dat mag hoor.

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    misschien moest hij/zij de maxicosi vervoeren?? zonder een baby?

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik zou het doodeng vinden en zoiets niet in mijn hoofd halen! Ik vind een maxi cosi achterop de fiets al griezelig!

Lijkt me toch dat je zo onbeschermd en met de snelheid van een scooter geen kindje mag vervoeren...

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Er zijn inderdaad speciale beugels waarmee je een maxi cosi kan bevestigen op een scooter of fiets. Het ziet er inderdaad doodeng uit, maar is gewoon veilig.
    Tja...je moet wat he!

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb de kids in de babymee op de fiets gehad maar een maxi cosi achterop de scooter mag volgens mij niet, de babymee is niet voor op een scooter

met fietsen moet je al op je hoede zijn met hobbels ect (het is echt een geniale oplossing we hebben enorm veel plezier ervan gehad)

maar hoe en wat als je effe over een hobbel gaat op een scooter die harder gaat dan de fiets, zou t niet in mn hoofd halen

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.112
    3.883
    113
    Ja precies, ik heb zo'n babymee op de fiets gehad, dat ging prima, maar ik reed er rustig mee en alleen kleine stukjes. Ik zou dat ding nooit op een scooter zetten, lijkt me niet goed voor de rug van je kindje en als je valt, gebeurt dat ook eerder met een hogere snelheid.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je kunt een fiets en scooter ook niet vergelijken. Sowieso heb je bij een scooter een certificaat of rijbewijs nodig en voor bromscooters ook een helm. Lijkt me niet dat er dus dezelfde regels gelden voor een babymee voor op een fiets, en een MC op een scooter.

Ik hoop dat Assi gelijk heeft.

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het allebei nooit doen.

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Zit vol verbazing te lezen... een maxicosi op de scooter?
    never nooit niet!!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.903
    19.405
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Of het nu mag of niet: ik zou het nooit doen. Een maxicosi is ontworpen voor gebruik in een auto, dan zit er nog een hele netalen kooiconstructie om het kind heen als extra bescherming.

Op de fiets zou ik ook niet gauw doen. Dan maar lopen. Of als dat echt niet kan, liever een bakfiets o.i.d, in ieder geval iets dat bij een botsing niet om kan vallen.

En je kunt een scooter of een fiets gewoon niet met elkaar vergelijken. Inderdaad door de snelheid, maar ook door de wegen waar je op rijdt. In onze stad mogen bromfietsers en scooters bijna nergens mee op het fietspad, die moeten bijna overal gewoon op de (drukke) weg, bij de auto's. Dat brengt toch ook een extra risico met zich ten opzichte van een fiets.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik neem mn MC geeneens op de fiets mee... laat staan op een scooter. Brrr moet er niet aandenken wat er gebeurt als je zou vallen of een ongeluk krijgt.

Ik ben een keer aangereden door een auto die me over het hoofd zag (mn scooter was KANARIEGEEL notabene) met 30km per uur dus nog niet eens waanzinnig hard maar lag van boven tot beneden open en mn scooter was total loss.... Ik moest met ambu naar het ziekenhuis....Als er dan nog een MC achterop had gezeten had ik niet geweten hoe die de klap had overleefd. Laat staan de baby die erin gezeten zou hebben....

Dus hoe voorzichtig jij ook bent... een ander kan het ook veroorzaken.... xxx

Deel Deze Pagina