Dames die de handkolf gebruiken, wat is jullie ervaring hiermee? Is het echt zo zwaar als mensen zeggen? Ik heb er een van Avent, issie goed? Wie kan mij hier meer over vertellen? Groet
Ik heb ook die van avent gebruikt en die vond ik prima werken, niet zo zwaar. Alleen als je 6-8 keer per dag 2 x een kwartier moet kolven dan ga je dat wel voelen in je handjes. Goede training.
Ik heb ook de handkolf van Avent, maar niet zo vaak gebruikt. Vind hem niet zwaar. Heb helemaal in het begin een handkolf van iemand geleend toen ik er nog geen een had en daarbij moest je de melk eruit 'trekken'. Nou na 10 minuten kolven had ik het dan wel gehad..
Ik had geen moeite met handkolf...Mischien omdat ik binnen 1 minuut een grote fles vol kolfde... Jeanney
ik heb de handkolf van tommee tippee, ging bij mij goed. Maak er weinig gebruik van, alleen in het begin eventjes. Geef nog bv. Heb geen ervaring met een electrische.
Ik heb de handkolf van Avent ook, en ik vind hem erg fijn, helemaal niet zwaar. Ik heb nooit een electrische gekocht, omdat ik toch niet zo vaak hoef te kolven. Dit bevalt me prima!
Ik heb 8 maanden een handkolf van Avent gebruikt. Deze beviel mij het beste. Eerst had ik een elektrische geleend, maar dat was waardeloos. Alleen al het geluid zorgde er bij mij voor dat alles acuut stopte te stromen. Voelde me net zo'n koe aan een melkmachine... Ik zou ook wel zo'n hele stille elektrische willen, maar die zijn zo duur......
Luppy, 8 maanden is best lang. Kolf je veel? Raakt je hand niet vermoeid, of wissel je af met linker en rechterhand? Waarschijnlijk moet je ook maar ''geluk'' hebben met de hoeveelheid melk die je hebt, want als je weinig hebt, ben je wel heel wat tijd kwijt om melk te kolven. In het begin schijnt het dat je veel melk hebt, daarom lijkt het me handig om veel te kolven in die periode.
Verander 8 maanden (wow!) in zes weken en ik had dit kunnen schrijven. \ Had ook die van Avent, ideaal ding. Toen de bv goed op gang was, had ik ook in no time een flesje vol. Had ook een Medela electrische kolf gekocht, maar vond het verschrikkelijk irritant, je kan het niet zelf controleren wat je doet...
ik heb ook de handkolf van avent gebruikt. Ging prima. Vond het fijner dan de electrische kolf die ik had geleend.
Ik heb ook de handkolf van Avent gebruikt. Het gaat helemaal niet zwaar en het voordeel is dat het geen lawaai maakt. In het ziekenhuis moest ik aan een electrische, daar voelde ik me helemaal niet op mijn gemak bij... En een handkolf kun je ook overal gebruiken. Dus ik was er verder wel tevreden over.
hier ook avent gebruikt, naast een electrische medela. In het begin vond ik het wel lastig, moest even de slag te pakken krijgen, maar dat had ook met de productie te maken. Later had ik ook in no time een flesje vol met de handkolf. Ik heb gekolfd tot A. ruim een jaar was (op het werk voornamelijk) en dan is een electrische toch wel ideaal, ook omdat ik een dubbele electrische had, dat scheelt wel tijd. Handkolf is een prima start, niet zo duur en toch makkelijk om (erbij) te hebben. Een electrische kun je lenen en uitproberen en eventueel later aanschaffen als je blijft borstvoeden. Mij beviel Avent prima, en ook niet zwaar hoor.
ik had eerst de handkolf van tommee tippee (hebben ze dat merk nederland ook?) ik vond hem eerst wel fijn maar toen toch veel te zwaar worden. en toen deed hij het helemaal niet meer. Ik heb een tijdje helemaal met de hand gekolfd, dus zonder kolf (letterlijk jezelf melken, haha) en dat ging beter dan de handkolf vond ik. Toen heb ik de electrische van avent gekocht en die was helemaal geweldig! heb hem 8 maanden gebruikt. Het hangt er helemaal vanaf hoe lang je gaat kolven en hoe vaak. is het voor heel af en toe is een handkolf voldoende. Ik zou zelf een langere periode elke dag kolven met een handpomp absoluut nooit doen. maar ik heb ook reuma dus snel kramp in mijn handen... die electrische van avent maakt weinig herrie, je kon het gewoon doen bij het tv kijken ofzo.
ik heb er nog geen ervaring mee zelf, maar hoor van vriendinnen en nichtjes goede verhalen over de Avent handkolf. denk dat ik die ook ga kopen voor straks. zo'n electrisch ding lijkt me 3x niks: ik heb op een boerderij gewoond, en krijg gelijk van die koeien-melkmachine flashbacks als ik aan een el.kolf denk. :lol
Ik heb ook de handkolf van Avent. Ik vind het een heel fijn ding. Maar achteraf had ik toch liever een elektrische kolf gehad, aangezien ik 3 dagen werk en hem dus best vaak gebruik. Het is absoluut niet zwaar, krijg er ook geen moeie of zere handen van, maar met een elektrische gaat het misschien allemaal wat sneller/makkelijker.
ik vond het helemaal niet zwaar en toen ik na 2x had ik het door en pompte zonder problemen 120cc in een flesje . ik had de avent isis en ga hem zit keer zeker weer aanschaffen. hij pomp erg ligt en met de handige opvangbakjes die zowel in de vriezer als magentron kunnen (ook handig om later de hapjes in te bewaren) . ik heb er tot 3 maanden regelmatig gerbruik van gemaakt en laat zeggen z'n 1 a 2 x per dag. ik heb ook even de madela gehad en o wat een rotzooi is dat. die zou ik niet aanschaffen.
Hi... Heb hier ook gekolft met de handkolf van avent.... en ga hem nu weer kopen.... Heb ook een electrische gehad... maar in het begin moest ik erg wennen aan t geluid.... voelde me inderdaad een koe.... later ging het met beide kolven goed... en wisselde ik wat af... ik vond het helemaal niet zwaar.... oja.. als ik 1 tip mag geven... ik had de avent met het VIA bewaar systeem... maar je kunt beter de drinkfles direkt op de kolf bevestigen.. dit zit veel steviger... heb met het via systeem.. 2x een volle beker melk over me heen gehad..... dood en dood zonde..! (ik werkte toen full-time en heb 9,5 mnd bv gegeven... dus heel wat uurtjes gekolft...)