Duodeken en kruik?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Hinti, May 18, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Hallo allemaal,

we zijn druk bezig met de uitzet voor de 2e en twijfel beetje tussen dekens met lakentje of een duodeken..
    maar hoe werkt een duodeken met kruik de eerste periode?
    kleine komt eind september als het goed is, dus kan al best frisjes zijn. we zetten het ledikant bij ons neer dus ook best een grote deken en niet heel handig om de kruiken tussen de hoezen te doen lijkt me?

wie heeft er ervaring mee?

alvast bedankt!

2. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Niemand ervaringen met een duodeken met een pasgeborene en kruiken?

3. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Ik heb voor beide kinderen een duodeken gebruikt en ga deze nu weer gebruiken.
    Dit kun je gewoon makkelijk combineren met een duodeken hoor.
    In principe is het hetzelfde idee als lakentje/dekentje, alleen vind ik een duodeken veel makkelijker in gebruik ivm opmaken van het bedje.

In het begin heb ik altijd maar 1 deel van het duodeken gebruikt, omdat je het bedje nog laag moet opmaken en het anders een veel te grote lap was. Deze vouw je dan dubbel en stopt hem in een ledikant dekbedovertrek. Zo heb ik het iig gedaan:)
    Maar dus zonder problemen te gebruiken met een kruik!

Hinti likes this.
  4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Bij m'n dochter 9 jaar geleden ook duo deken. Als dochter er nog niet in lag de kruik gewoon in bed en als ze erin lag bovenop aan het voeteneind de kruik, ging prima.

Nu weer duodeken en heb vermoeden dat het weer hetzelfde gaat zijn :)

5. Hinti

Hinti Fanatiek lid

Dec 29, 2015
    1,463
    207
    63
    Female
    Dank jullie wel! Had inmiddels toch maar gewoon dekentje met lakentje gekocht. Durfde het niet aan om straks toch verplicht weer te moeten shoppen.

Share This Page