Dag dames Zoals de titel al zegt: in onze badkamer is weinig plaats om een verzorgingstafel te zetten, of iets wat er op lijkt. Op zich kàn het wel, maar dan gaan het wel onpraktisch worden voor onszelf (lees: weinig plaats om andere kastdeuren te openen enzo). Nu misschien hebben jullie wel leuke ideetjes om dit op te lossen, of willen jullie mee helpen denken? Het is zo dat ik beneden een verzorgingstafel staan heb, met een tummy tub, dus daar kan ik de baby alvast ook wassen. Maar wanneer ik haar eens boven in bad of in de douche wil wassen, zou ik graag wel een verzorgingskussen in de badkamer hebben... Ik kan haar ook niet eeuwig in de tummy tub blijven wassen natuurlijk. Optie 1: Ik had reeds gedacht om een plank (dan wel veilig) op het bad te leggen, zodat ik daar een verzorgingskussen op kan leggen. Of vinden jullie dat geen goed idee?? Optie 2: In de babykamer is een commode met verzorgingskussen, dat is niet zo ver van de badkamer (ook op de eerste verdieping, net zoals de badkamer). Maar dan moet ik het natte babytje altijd door de gang dragen naar de kamer, wat me ook niet altijd zo praktisch lijkt. Of is dit kwestie van een gewoonte? Optie 3: Er is wel wat plaats op het kastje naast de lavabo, maar de verzorgingskussens zijn nét altijd dat tikkeltje te lang. Het scheelt maar enkele cm dat het kussen over de boord komt (in de lengte waar de voetjes liggen, niet in de breedte), maar dan ben ik gewoon bang dat het om een of andere reden onveilig is voor de baby... Of is dit geen probleem dat dit er iéts over komt? Optie 4: Misschien andere suggesties van jullie kant??? Ik hoor het graag! Of jullie mogen ook altijd ervaringen/advies geven waarom jullie iets wel of niet zouden doen. Alvast bedankt!!
Ik heb altijd de kinderen als baby's gewoon gebadderd in hun eigen kamertjes in het badje. En daarna hup op de commode. En toen ze wat ouder werden gewoon onder de douche, handdoek erom heen en naar hun kamer en daar de rest doen.
Ik heb nooit een verzorgingstafel oid in de badkamer gehad. In ons eerste huis legde ik het aankleedkussen op de wasmachine, dat ging prima. Dus op het kastje kan denk ik prima hoor. Zeker als het maar om een paar centimeter gaat. En je kunt ook prima je kleintje in een warme doek rollen en meenemen naar de babykamer. Wat ik zelf ook vaak deed was de baby in de babykamer in bad doen. Dan sta je pal naast de commode. Maar je moet dan wel met een paar emmers heen en weer sjouwen. Ik heb ook regelmatig de kleine in het badje gedaan op de eettafel. Dan kan het kussen er ook gewoon naast. Als je een plank op het bad doet en die zo maakt dat hij niet eraf kan schuiven kan dat ook, maar ik denk dat je dan aardig krom moet staan en dat lijkt me niet lekker voor je rug. Dus eigenlijk zijn alledrie je opties een idee, maar je zult moeten uitvinden wat voor jullie het prettigst werkt.
wij hadden het badje in de douch staan en hup handdoek om hem heen en naar de commode toe. Nu doen we het nog steeds zo alleen dan aankleden op ons bed.
Dat is net het probleem, ik heb geen badje op de kamer... Gezien ik al een tummy tub heb beneden en een badverkleinertje (of hoe noem je zo'n plastic dingetje waar ze op kunnen liggen in het grote bad) voel ik er niet meteen iets voor om nog een badje te kopen... Dus jij zou het kleintje gewoon meenemen naar de babykamer om aan te kleden. Dan leg ik best op het lavabomeubel een kussen, zodat ik het kleintje daar eerst in een handdoek kan wikkelen.
Zal mijn vriend eens alle opties voorleggen vanavond als hij thuis komt. Dan kan hij helpen kiezen Ik voel er denk ik tot nu toe het meest voor om het kindje in een handdoek te wikkelen en mee te nemen naar de babykamer. Anders heb ik zowel pampertjes en verzorgingsmateriaal nodig in de badkamer, alsook in de babykamer én beneden... Is ook weer zo omslachtig. Ik dacht dat het wat heen- en weergeloop zou zijn op die manier, maar zo te lezen zijn er wel meerdere mensen die dit zo doen. Bedankt
Hoe deden jullie dat dan als het kindje nog baby was? Ik bedoel, van het badje in de handdoek? Misschien een domme vraag hoor Hadden jullie een verzorgingskussen in de badkamer om de baby daarop in de handdoek te wikkelen? Of had je een bepaalde 'techniek' om de baby rechtstreeks vanuit het badje in de handdoek te wikkelen. Lijkt me nogal ingewikkeld (bv. om te zorgen dat de handdoek niet kletsnat wordt en zo drupt door heel de gang), maar is dan ook m'n eerste kindje die op komst is, dus alles lijkt nog wat onwennig
Hier ging dochter heel lang in de tummie, dat vinden ze echt heerlijk! Zodra ze kon zitten ging ze in het badje, die zette ik dan in het grote bad. Maar verder altijd de tummie gebruikt, dus die zou ik gewoon lekker boven in het kamertje zetten en als het wat ouder is, in het badje of in het grote bad met de verkleiner.
Hier een tweede aankleedkussen in de badkamer op de grond. Handdoek of zo'n badcape erop. Kindje (8mnd nu) in het grote bad op zo'n zitje. Dan, hup op het aankleedkussen. Inpakken en aar zijn eigen kamertje. Geen probleem. Doen we al heel lang zo. Vriend werkt in ploegen en dus moet ik het dan wel alleen rooien.
Handdoek over je schouder, baby vanuit bad meteen tegen je schouder (en dus tegen de handdoek), snel handdoek over babytje heen slaan en naar de commode lopen. Hier altijd zo gedaan, gaat prima, geen kletsnat gedrup op de overloop ofzo hoor!
Bedankt voor jullie advies!! Denk het inderdaad ook zo te doen, het kindje in een handdoek wikkelen en aankleden op de commode in haar kamertje. Blijkbaar doen velen dit op deze manier en werkt het prima. Oef, weer een 'kopzorg' minder. Hoe je tijdens de zwangerschap toch kan stressen over kleine dingen. Dan lijkt dat zo'n onoverkomelijk probleem, terwijl de oplossing eigenlijk maar zo simpel kan zijn
Hier badderen in de badkamer , omkleden op de commode op zolder, heb nu een bad zitje gekocht, die vond ik vroeger al ideaal nu ook. Uk ligt er in een ik kan de handdoek zo tegen me aan leggen en daarna uk erin wikkelen en daarna dus even naar boven. Is het ideaal nee, maar het bad boven ook niet, ga niet sjouwen met emmers water
Ik had er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht om dit op de badkamer te doen voor mij was de optie meteen; vanuit bad in een badcape, meenemen naar zijn kamer en daar afdrogen en aankleden. zelf kleed ik me ook aan op mijn eigen kamer dus ging er eigenlijk vanuit dat ik dat met de kleine ook zo zou gaan doen.
Onze wasmachine staat in de garage... Die plank zou ook wel een optie kunnen zijn. We hebben een dubbele wastafel, dus op zich zou er over 1 wasbak wel een 'bak' of plank kunnen gebouwd worden. Maar denk dat dit dan een hele constructie wordt Een beetje hetzelfde principe als de plank op het bad eigenlijk... Ik denk het eerst te proberen met kleintje in handdoek te wikkelen en op haar eigen kamer aan te kleden. Moest ik dit teveel gedoe vinden, kunnen we nog altijd overwegen om een plank op wastafel ofzo te leggen. Bedankt voor het meedenken
Hihi, op zich kleed ik me ook altijd aan op m'n kamer en had zo ver nog niet gedacht om het met het kleintje ook zo te doen De logica is blijkbaar ver te zoeken bij me de laatste tijd Waarschijnlijk komt dit door het feit dat m'n zussen die kindjes hebben wel plaats hebben in hun badkamer om de verzorgingstafel te zetten, dat het me logisch leek dat alles daar gebeurt... Hoewel ik het nu ook wat overdreven vond om nòg een verzorgingstafel te zetten, gezien er al eentje staat in de living en in haar slaapkamer... Dat kleintje heeft nu bijna al meer meubelen dan ik, haha!!
Toen mijn neefje klein was legde ik altijd een aankleedkussen op de grond in de badkamer als ik hem in bad deed. Hij in het badje, handdoek op het aankleedkussen en tweede handdoek op het bed in de dichtstbijzijnde slaapkamer (zodat ik niet zo ver hoefde te lopen met een natte baby door een koud huis). Na het bad tilde ik hem op het aankleedkussen waar de handdoek lag, sloeg de handdoek om hem heen en droogde hem alvast een beetje af, en daarna met de handdoek om hem heen gewikkeld naar de andere ruimte om daar verder af te drogen en aan te kleden. Ging altijd prima, zolang je maar zorgt dat de baby goed is ingewikkeld in de handdoek voordat je de badkamer verlaat, en vooral het hoofdje bedekt is want daar verliezen ze veel warmte door als ze nog zo klein zijn.
Heb je een wipstoel voor de baby? Ik zet altijd de wipstoel (helemaal plat) klaar in de badkamer. Daar een badcape met hydrofiel erin opleggen. Baby in badje en daarna in de wipstoel leggen, badcape dichtslaan en naar het kamertje om verder af te drogen en aan te kleden. Als je al een wipstoel hebt dan hoef je geen extra aankleedkussen te kopen.